Vårmammor 2010 del 3

Sv: Vårmammor 2010 del 3

Får nog göra det, fast det känns lite bättre nu när hon sparkade efter sin pappa när han klämde ihop min mage.

*kl*

Hmm, ringde nyss 1177 om urinvägsinfektionen och jag ska tydligen in till förlossningen och kolla upp det...

Jag kollade med om jag hade uvi idag (hade stickor hemma) då jag kännt mig dassig och hängig, men det visade inget. Kan ju vara förkylning på väg, hade lite ont i halsen igår.
Sovit bra fram till tre som vanligt, fast det blev ju 4 pga sommartiden. Låg mest vaken sen fram till 8.

Har mockat min box nu. Är väldigt glad att jag inte har 5 hästar längre. Det är tillräckligt med en i dagsläget. Tar lika lång tid att mocka en box som det tog att göra hela stallet när jag hade 5....

Fortsatta sammandragningar och tryck mot bäckenet som gör riktigt ont emellanåt. Bebbe hickar väldigt mkt, vilket jag tycker är obehagligt speciellt när det ligger i vissa lägen. Känns som om det är jag som har hicka :crazy:

Nu blev det två alvedon och dexofen, en varm dusch och sen är jag kanske människa igen ??

Nej vad roligt med babyshower, vad avundsjuk jag blev!! Önskar att någon kom på att ordna en till mig med, tror ni man kan hinta lite diskret? :angel: :D ;)

Oregano:
Nej det var verkligen inte roligt och för så mycket med sig. Nästan skrämmande att gråta så mycket och vara så uppriven som jag var igår, så okontrollerbart. Säkert påverkar graviditeten mig och all denna press som matten har gett oss dessa tio veckorna, när det blev som det blev med provet så släppte allting och alla nerver och det gjorde nog också sitt till att det inte gick att kontrollera någonting.
Usch, vill inte behöva uppleva det på länge, länge igen :( Idag känns det tack och lov bättre.

Usch, vill inte behöva uppleva det på länge, länge igen :( Idag känns det tack och lov bättre.
Så bra att det känns bättre nu. :) Men jag måste bara säga att jag är lite avis på dig som får plugga matte! På riktigt alltså! :idea: Jag är en riktig mattenörd... :angel:

Så bra att det känns bättre nu. :) Men jag måste bara säga att jag är lite avis på dig som får plugga matte! På riktigt alltså! :idea: Jag är en riktig mattenörd... :angel:

:eek: :eek: :eek:
jag blev avundsjuk på dig nu som älskar matte!! Önskar att jag gjorde det, men dessvärre inte och blir lika förvånad varje gång någon säger att dom tycker om matte :D

Knappis!

Har varit på släktträff med sambons släkt, 70-års-kalas. Himla trevligt.
Dock kom vi fram till att jag skulle bli kallad tjockis minst tre gånger, det blev elva gånger istället :grin:
dock har jag fått mycket beröm för min mage för den är så fin :D så det jämnar väl ut sig!
Dock uppskattar inte jag att bli kallad tjockis. Men men, man får väl ställa upp på det, de menar ju inget illa...

Hemma igen efter några timmar på förlossningen. Allt var bra. Odling för UVI skickad. De har verkligen kollat ALLT. Det känns bra. Nu behöver jag inte oroa mej. Och vad trevliga de var. Skönt.

*kl*
Hade besök av kusin men sambo och dotter igår kväll. Fick en hel coopkasse full med kläder i strl 50-62, allt var nytt eftersom kusins sambo först köp en massa unisexkläder eftersom dom inte visste vad dom skulle få, men sen fick dom ëtt könsul av hennes föräldrar kolla då visade det sig vara en flicka så då ville hon köpa rosa. Fick säkert kläder för 1500 spänn. Var alla gånger 10-12 bodys, 6-7 par byxor, pyjamas, overaller 2 mössor och en filt. Nu kan man säga att man är säkrad på klädfronten iaf! Får önska oss större storlekar ifall någon vill ge oss nåt när bebbe väl kommit!

Blir lite nervig, har fått rosaaktiga flytningar, har iofs vart lite hmmm...ursäkta, torr och irriterad där nere några dagar...Ska till BM i morgon får höra mig för då, det är säkert ingen fara!

:eek: :eek: :eek:
jag blev avundsjuk på dig nu som älskar matte!! Önskar att jag gjorde det, men dessvärre inte och blir lika förvånad varje gång någon säger att dom tycker om matte :D
Fast det var nog först på högskolan som jag blev frälst och alldeles lyrisk när jag insåg hur allt verkligen hänger ihop. På gymnasiet fick man ju använda miniräknare och jag kunde min grafräknare utan och innan och klarade lätt av alla mattekurser (matte E) utan att egentligen förstå innebörden. På högskolan fick jag börja om liksom om och det var som sagt då jag blev frälst! :idea: :banana:

Blir lite nervig, har fått rosaaktiga flytningar, har iofs vart lite hmmm...ursäkta, torr och irriterad där nere några dagar...Ska till BM i morgon får höra mig för då, det är säkert ingen fara!

Höggravida är nog de enda som vill hitta slemklumpar eller blod i trosorna. Iaf vill jag det nu...så att man vet att det är något på gång!

Haha eller hur! Jag blir även glad över förvärkar, för det kan ju ev. vara på riktigt också. :rofl:
Eftersom Räkan nu är "färdig" därinne så har vi börjat färdknäppa :angel: Imorgon ska jag till frissan, promenera och fika på jobbet. Tisdagen ska fyllas med fönstertvätt och städning och på onsdag ska jag luncha med höggravida vännen. Så jag har inte TID att föda barn, och hoppas såklart att det kommer betyda att det drar igång. :D

*kl*

Ni som har gått lite längre i era graviditeter, kunde ni känna när bebis sjönk längre ner eller vad man ska säga? Eller händer det successivt?

För idag har det hänt en läskig grej... Det har vart ett himlans buffande o stökande i magen hela dagen. Bebisen har legat väldigt högt upp på mig hela tiden det har nästan känts som att den ska komma ut genom halsen emellanåt. Men nu ikväll kände jag att det var helt "tomt" högst upp och det trycker liksom neråt och på framfogen. Det buffar längre ner än innan oxå och det känns nästan som man har ett bowlingklot mellan benen :o
Kan det gå så fort så att bebisen sjunker ner över en dag bara?

Vad fint de hade fått det på förslossningen i Västerås förresten. Lite skillnad mot när jag var där sist. Och supertrevlig personal. Längtar till det är dags nu faktiskt.

Det är många som har förklarat det så för mig- men jag vet ju inte.... Har ju aldrig varit i sitsen själv... Men på min hund går det så fort :)

På mig kände jag oxå att hon hade vänt sig o var på väg att fixera sig..Kändes "tungt" som du säjjer, o rörelserna var annorlunda...Kände framförallt när hon hickade att det ryckte längre ner än innan..Och sen hade jag (och har) mensvärkaktig värk när hon "borrade" sig fast..Börja känna det plötsligt över en natt, så det är säkert så att bebis vänt och du känner det direkt!:)

Kl

satt och funderade på vad jag ska ha för bikini i sommar. Räknar ju itne direkt med att komma i mina gamla bikinisar denna sommaren :D nederdelen lär ju vara för liten och skinn/fläsk kommer välla ut, eller ja välla är kanske att ta i, men lite slappt kommer det allt vara! Överdelen är svår den också, då jag hoppas kunna amma=bröst-storleken lär ju öka avsevärt. Modell på överdel har jag dock ganska klar i huvudet, likaså nederdel. Det är svårare med storlek :angel:

Ja det är ju säkert så att bebisen har sjunkit ner, trodde inte det gick så fort bara :) Upplevde och upplever fortfarande som ni beskriver mensvärkaktig värk. Och ont i f*ttbenet :o

Men kan bebisen "hoppa upp" igen? Och kanske vända sig så den ligger i säte? Eller den kommer ligga så tills den ska ut nu då?

Dom kan göra som dom vill tills dom är fixerade :grin:

Min låg fin med huvudet nedåt tills för en vecka sen. Nu är den vänd åt andra hållet och verkar inte ha några planer på att ändra det :(

är i v 36

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 246
· Visningar
64 721
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 650
Senast: orkide
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 037
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar