Vårmammor 2010 del 3

Sv: Vårmammor 2010 del 3

Haha, ja det lät som att det var på tiden. Vi beställde våran för en månad sedan och ska vara glada om vi får den innan BF

*kl*

Här är en till som inte sovit mkt inatt. Gick och la mig vid 9 och läste. somnade en stund och vaknade när sambon kom hem från jobbet. Somnade om och sov till två. Sen var det omöjligt..slem och ont i halsen, fogarna bråkade och ryggen likaså. Vid fem gav jag upp och gick ner på soffan så att sambon skulle få sova några timmar innan det var dags att jobba igen.

Är helt slut i kroppen idag känns som förkylning på gång. Inte vad jag vill just nu, behöver krafterna till annnat :crazy:

Igår sken solen underbart, idag har vi regn och mulet. Skulle oxå behöva mocka i hagen och fixa ute, men det får vänta....
Nu ska jag gå och gömma mig i under täcket...

Ja, vi är lite sena;) Fast det var det sista som behövde fixas..eller iofs kommer man säkert på lite till man behöver sen..men vad vi vet är vi klara med allt praktiskt:D

Blev en Brio Nova, begagnad men jättefint skick:) Beige/grön med grå detaljer, vi ville ha nåt lite neutralt, så den var kanonfin:)

vi köpte våran vagn 10 dagar efter att sonen föddes :)

(Hade ju dock en sen tidigare, men den var lite otymplig och tung så jag kände att det var lika bra att beställa en ny.)

Sitter och väntar och väntar på nästa vårbebis. Det är dags nu tycker jag. :bump:

hehe finns dom som är värre än oss allså:D, jaa, allså vi har resonerat så, att vagnen behöver vi inte först. Vi hade kunnat köpa den senare, inte akut lixom. Men samtidigt var det skönt att ha det avklarat nu, vi kanske inte har ork att leta vagn senare;)

Jaa, snart är det bebisdax igen här tycker jag!

jadå, du kan vara lugn.. :)
Jag var nog sen med allt denna gången.

Men de första dagarna vill man ju verkligen inte gå med vagn, sen vill man ändå inte ge sig ut med bebis bland folk den första tiden. Så det går ju att vänta ett tag med att köpa vagn. Men, skall man åka och titta på den så vill man nog ha det gjort innan lillen kommer ut. Vi beställde en via internet som kom på 2 dagar, så jag slapp ju ge mig ut och kolla på vagnar med liten över armen. Det var skönt.

Har just nu god lust att döpa om min lilla tjej till NINJA!! I går kväll var hon hemsk! Hade nog värsta karateshowen därinne..... Var så öm i skinnet... Men hon har lugnat sej och sov tack o lov inatt..
Hmm, hon kanske försökte vända sej... Ni som har dem konstaterat åt "rätt" håll, känns det annorlunda med kickarna. När jag tänker efter så har bufflandet gått ifrån uteslutande nedåt till att vara uppåt. Böket nedåt är mer tryck.

Jag har mycket sparkar högt i magen och neråt är bara skallningar av stackars urinblåsan och bök mot ljumskarna. Jag vet t.o.m. att det var den 16:e feb hon vände sig ;)

Ja, vi är lite sena;) Fast det var det sista som behövde fixas..eller iofs kommer man säkert på lite till man behöver sen..men vad vi vet är vi klara med allt praktiskt:D

Blev en Brio Nova, begagnad men jättefint skick:) Beige/grön med grå detaljer, vi ville ha nåt lite neutralt, så den var kanonfin:)

Bild? :) vi har beställt en vagn men vi tog aldrig reda på hur man fällde ihop den utan det tog vi reda på idag ;) tur att det var super enkelt. Sedan så beställde vi den i en färg vi inte hade sett i verkligheten.

Vilken jävla skit-dag jag har haft, rent ut sagt...
Läs HÄR så förstår ni kanske.
När man är gravid i drygt 7:e månaden, som i mitt fall. Mår sådär och är stressad till tusen för att få allting klart innan BF, ska man då behöva genomgå detta??
Kanske inte låter som en jätte-grej för er, men jag har tackat nej till jobb mycket denna vecka, bara för att kunna fokusera och plugga järnet. Har läst hela kursen på distans, med min syster, nu under 10 veckor och det har varit så tufft. Detta var slutspurten, men inte gick det min väg direkt..

Bröt ihop hämningslöst när jag gick därifrån.. Mamma, som var i telefonen och hörde mitt sammanbrott, fick mig tillslut att torka snor och tårar från ansiktet och lugna ner mig lite. Det tog tid, men nu är jag mest tom och riktigt riktigt förbannad.

Nu ska jag gå och pussa med på min hund och dricka ett glas vatten tror jag. Hoppas er dag är bättre än min, det är jag iofs helt övertygad om, kan knappast bli mycket värre känns det som..

Ursäkta gnäll, men det får ni stå ut med ;)

*kl*

jaha, då får man åkt till stallet..medryttarens man hade tydligen åkt in på sjukhus(var opererad förr förra veckan) och hon ville vara med honom..

Trist att jag bara tror det är en ursäkt för att hon inte orkar/kan ta sig till stallet..som vanligt..Hemskt att känna så när han kanske ligger inne..men hon har haft konstiga anledningar att inte åka upp sen hon blev medryttare..så klart man misstror..

Ajja, rätt skönt att hon sa upp sig..verkar inte speciellt intresserad när det väl kommer till hennes dagar..o det går mig rätt mkt på nerverna just nu.

Kul o få reda på samma dag att man måste planera in pållen med..Älskar att vara i stallet, men idag hade jag gärna vilat, efetrsom jag har sammandragningar o förvärkar..foglossningarna spökar lite extra också..kan nog vara för jag kratta löv igår:grin:

usch, önskar jag var miljonär och kunde betela min systers körkort..så hon kunde vara min medryttare..Henne kan man alltid lita på..

*kl*

Förresten, är det någon som varit på bio nyligen? Hur kändes set i så fall? Jag är sugen på att gå på Draktämjaren med sonen men är lite skeptisk till ljudnivån...

Vi har också en Brio, men en Duo och är än så länge nöjda med den trots att vi inte kört så mkt med den än :D har mest provlastat den i diverse bilar så jag är en fena på att fälla ihop den nu iaf! Tror Duon och Novan är rätt lika??!! Lägg gärna in bilder!!!!

BTW, det är alltid så kul att komma in på detta forum och se att våran tråd nästan alltid ligger bland dom 3 översta :laugh:

Vad har ni andra för er idag?! Här blev det precis snöstorm bara för att jag skulle ut och köra hästen. Har vart och ätit pizza tillsammans med alla systrar och hunnit vara och kika på 2 av systrarnas körträning på morgonen! Fogarna knakar lite idag men man överlever nog!

Det bästa är att bryta ihop rejält och sedan komma igen!!! *styrkekramar till dej*

Jag kan hänga på sammanbrottsklubben idag.
Trött och orolig är jag ganska labil och inte speciellt sugen på något.
Gråter så fort nån tittar på mig. Började gråta när det vill komma folk på spelkväll bara för att jag inte orkar. Tårarna bara rann. Sambon fick ringa och avboka.

Jag känner mig hemsk, gillar ju att umgås men jag orkar inte.
Man blir lite rädd för sig själv..

Ljudet är inte så farligt, det är värre med de trånga stolarna. :D (min högst personliga åsikt och uppfattning alltså, aldrig mer bio som gravid för min del kan jag säga)

*kl*
Jag har det ganska bra idag jag, kom precis hem från en heldag i Västerås med sambon och några vänner. Ligger på soffan med nya laptopen på magen och vilar lite, ikväll ska vi fira en vän som fyllt 26 i veckan. Troligtvis sista kalaset innan bebbe kommer, men man vet ju aldrig. Som det känts de senaste dagarna och idag så kommer Räkan nog aldrig titta ut :D

Jag körde en heldag i Västerås och dagen efter tittade sonen ut. Man vet aldrig...

Är inte Brio Duo samma sak som Brio Happy? I så fall ställer jag mig i skaran bland lyckligt lottade Brio-ägare:laugh:
Älskar min vagn. Inte för att jag använt den på rikigt, men några varv i husen har den allt rullat.:D
Mörkgrön med lite ljusa gröna detaljer.

I morgon kommer den sista viktiga detaljen till bebisrummet, spjälsängen. Sen är allt iordning!
Men nu när allt är fixat så kommer jag få dötråkigt sista tiden! Kommer säkert köpa massa onödig detaljer till barnrummet.
Sprang på den här lilla gynnaren på stan idag som fick följa med hem:love:
http://halloncollection.se/visa_produkt.asp?t=Hund+gosedjur+flera+f%E4rger+Kids+Concept&id=321&lang=sv

jadu, shit... pust...snark....:angel:

Det är verkligen fullt upp. Att vara 2-barns förälder till en nyfödd och en som är snart 3 kräver sin kämpe.. Milt sagt!!

Det är en stor prövning för både psyke och självkänsla måste jag säga. Ok, nu har jag en väldigt trotsig och bestämd liten 3-åring, men det är banne mig inte lätt och jag avundas alla som lyckats gå igenom småbarnsår med 2 eller fler småttingar samtidigt. De är värda en medalj!!! :bow:

Med nyfödd så går det överlag rätt bra. Men vi har lite problem med nätterna då han har rejält med magknip och inte vet riktigt hur han skall lösa det, knorrar och gråter, kräks och äter mer. Han kan ju inte skilja på hunger/magont osv än, så han tror att han vill äta hela tiden, men det gör ju bara att han kräks då knipen kommer.

Idag har vi köpt Magdroppar och jag hoppas att de skall göra susen, vilket de gjorde med 1:ans magont.

Livet rullar på, men jag känner mig lite sliten med tanke på nätterna. I princip sover jag inget mellan 23 och 05 så det frestar på lite.

Men han är ju underbar :love: Och så lätt att ha med sig när man skall någonstans. Snäll och tyst på dagarna. Mer vaken för varje dag som går och pigg och lite mer "med" när man pratar med honom. Är dessutom riktigt stadig i nacken redan, 18 dagar gammal - tidigt tagen - och snittbarn, BVC var lite imponerade :)

Kommer att ladda upp någon till bild idag kanske.
Han har ju tjockat på sig lite nu, haha, gick upp 530 gram i veckan som var!!! Det är mycket på hans nu 3580 gram tunga kropp.

Sammanfattat, ja - fullt upp med andra ord.

Senast ändrad:

Är det fortfarande Minifom man använder? (hmm, hette de så...) Det är inte kul när man inte får sova... Ännu värre när man har en till liten som kräver uppmärksamhet på dagarna.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 242
· Visningar
64 669
Senast: miumiu
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 650
Senast: orkide
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 037
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar