Vårmammor 2010 del 3

Sv: Vårmammor 2010 del 3

*kl*

Phuu vilken dag... Har precis kommit hem från gekås, var där i tre timmar!! Har nog aldrig vart där så länge någon gång i hela mitt liv :eek:

Nu är iaf det mesta till bebis inhandlat och lite småsaker till mig som är bra att ha på BB. Detta har varit en riktig handlarvecka, vi hade ju inte handlat någonting sen innan förutom vagnen. Men denna vecka har vi handlat i princip allt. Inte smart gjort, det blir dyrt! :crazy:

Ja det är ett jäkla krånglande det här med hästarna!
Skrev ju för en vecka sen att jag erbjudit fodervärden till min ena ponny att de kan köpa henne, de lät positiva. Sen ville de bara behålla henne på foder. Nu vill de helt plötsligt lämna tillbaks henne för att låna åter igen över betet och hur länge efter det har jag inte lyckats klura ut på hennes luddiga sms. Känner att jag kanske inte vill ha med den människa mer att göra. Men jag vet att ponnyn har det bra där och det är lite skönt att bara ha en hemma att tänka på.

Djuren ställer till med mycket bekymmer och oro. Idag fick min lilla hund två epilepsianfall på raken. Han brukar få ett anfall vartannan månad ungefär. Blir så jäkla ledsen när han blir dålig! Men efteråt så skakar han bara på sig och leker på för fullt.

När man blir så fruktansvärt ledsen, orolig och kan inte slappna av när man lämnar dem ensamma hemma en kort stund. Undra hur man kommer bli med barnet?! Kommer nog aldrig kunna lämna till barnvakt eller dagis.

Jo annars mådde lilla hjärtat bra. Hjärtat slog fint (132) och SF mått var 34.

Nu har jag landat lite och det känns helt ok. Man vill ju helst att allt ska gå enl "the book" men det gör ju inte alltid det.
Samtidigt är det bra att det är upptäckt, att vi får hjälp på sjukhuset. Det hade inte vart så kul att få det som en överraskning på förlossningen.

Jag hoppas att den lilla busungen löser det själv tills vi ska dit.

Nu ska jag sova. Är helt slut!

Fy vad jobbigt. :( Hoppas verkligen att er lilla busunge vänder på sig självmant, det finns ingenting man kan göra själv för att "provocera" fram en vändning?

Det finns en massa husmorsknep. Min BM sa att självklart kan man testa men det finns inga vetenskapliga belägg på att dessa verkligen fungerar eller om de som säger att varit med om det bara hade tur.

Ställa ett kallt vattenglas på huvudet tex. Det känns grymt tycker jag.
Stå på alla fyra, drick en massor så den tycker urinblåsan är för stor och då kryper runt.

dessa två har jag fått av bekanta men jag vet inte..

Själv så är jag så otroligt less på mig själv att jag allra helst skulle vilja hoppa på mitt huvud. Har varit helt slut de senaste dagarna och så igår kom min bästa kompis ut och hälsade på och tror ni att jag höll mig lugn? Nej, naturligtvis inte. Fick väl någon kick när han var här och vi gick runt och tittade på allting ute på gården. Sen när han åkte hem efter 6 timmar så fick jag inte av mig skorna för att det gjorde så ont. Grinade när jag skulle byta byxor... Trodde det skulle bli bättre idag eftersom jag låg och vilade från 20 till nu i stort sett, men nej, varje kissbesök inatt har varit en ren plåga utan dess like och när jag var ute och kissade hunden imorse så var jag tvungen att bita mig i tungan för att inte skrika högt när jag skulle dra av mig skorna.

Kul när vi ska upp till stan idag för att köpa de sista sakerna, då vi inte kan åka tillsammans någon dag innan bf och jag vill ha allting klart för att kunna slappna av. Min sambo erbjöd sig att åka själv, men jag känner mig själv och allt skulle bara bli "fel". Suck. Är så less på det här nu, vill bara att Selma ska komma ut nu, samtidigt som jag får ångest av tanken på att hon ska komma för tidigt när vi har ett hem som det inte går att bo i, utan kök och vatten.

Slänger in listan igen så den inte hamnar så långt bort :)

Mars -10
8/3 - Svartfot födde 1/3 - en flicka
9/3 - Arabis födde 8/3 - en pojke
11/3 - Doris födde 9/3 - en pojke
31/3 - Mikan-andra barnet
31/3 - Cattan - första barnet, pojke

April -10
6/4 - yodi tredje barnet
10/4 - Oregano - första barnet,
14/4 - Zody - första barnet.
15/4 - Juzzzen-Första barnet - Flicka
17/4 - AKB- första barnet. En pojke
20/4 - Lottch - första barnet.
23/4 - _saga_ - första barnet
25/4 - tintilar - första barnet.
28/4 - zask - första barnet

Maj - 10
2/5 - Viv - första barnet
6/5 - Michellan95 - första barnet
12/5 - Ia* - andra barnet
12/5 - Cyllene - första barnet,
15/5- Emmah.S, första barnet, pojke,
16/5 - Minisan, första barnet
16/5 - Amica, första barnet
22/5 - Armani__ - första barnet

Kan bebisen verkligen känna kyla genom magen? :crazy: Då tror jag nästan mer på att stå på alla fyra och försöka rucka den då.

Fy alltså, vilken besvärlig situation. Vår bebis är ju ganska stor och vi ska in och göra ett ul den 14 för att se om jag klarar av att föda naturligt eller om huvudet är för stort och det är säkrast med kejsarsnitt, med tanke på att jag fått så dåligt blodvärde och det är farligt om jag förlorar för mycket blod. Jag hade helst velat göra det NU NU NU så att man kan planera och slappna av. Förstår verkligen hur du känner det.

Usch :(

Inge rolig resa för dig. Jag tycker du ska åka med och så tar ni allt i din takt. Långsamt och försiktigt!

Ingen aning om dom känner det. Jag kanske ska testa alla fyra helgen.

Jobbigt när det är ovisst. Kommer dom mäta dig oxå eller har dom redan gjort det?

Min BM sa oxå att det är stor bebbe i ganska tajt mage så den kanske inte kommer runt själv.

Jag vill helst inte få kejsarsnitt, jag vet inte varför det känns fel för mig men jag tror att jag laddat så mycket mentalt nu för en förlossning att jag känner mig snuvad. Men jag tänker inte ha en riskförlossning heller.

Jag hoppas den fixar det själv. Det värsta är att jag tror den ligger skönt och är för bekväm :devil:
Envis, det finns drag av det i släkten så man är ju inte chockad :grin:

Jag skulle känna mig snuvad om det blev snitt så jag förstår dig! Man är inställd på en sak och då blir det ju "fel" om det inte blir som det var tänkt från början.

Envisa bebisar är inte bra, vi verkar också vänta en sådan även om hon ligger åt rätt håll.

Kan trösta dig med att min vände sig bara dagarna innan vändningsförsök skulle göras :D Var på fest hos en bekant och tydligen så gillade han musiken för rätt var det var så kände jag hur hela magen vred sig och då la han huvudet "rätt" :D

Har just nu god lust att döpa om min lilla tjej till NINJA!! I går kväll var hon hemsk! Hade nog värsta karateshowen därinne..... Var så öm i skinnet... Men hon har lugnat sej och sov tack o lov inatt..
Hmm, hon kanske försökte vända sej... Ni som har dem konstaterat åt "rätt" håll, känns det annorlunda med kickarna. När jag tänker efter så har bufflandet gått ifrån uteslutande nedåt till att vara uppåt. Böket nedåt är mer tryck.

Blir nog en sväng in till akuten idag. Hade mycket förvärkar och sammandragningar igår. På kvällen fick jag känning av urinvägsinfektion. Ringde 1177 och hon sa att om jag fick feber skulle jag komma in direkt, annars skulle jag komma in idag. Och nu gjorde det ONT när jag kissade så det är väl bara att åka antar jag...

Bättre att åka in en gång för mkt än en gång för lite. Hoppas det går bra och att du får bra hjälp!!

Ja, ingen höjdare. Ta med nån tidning. :D

Jag sitter här och är sur och bitter. Det är jätteskönt ute och solen håller på att kika fram. Jag skulle vilja kratta rent utanför stallet och göra om de stora blomkrukorna som fortf är fulla med granris sen jul. Jag skulle vilja mocka i hagen som ser rent ut sagt för jävlig ut. Mina hästar har tydligen gjort två saker i vinter, ätit på stolpar och skitit. Ena kanten på hagen (stor) är bara ett hav av skit, det luktar fan när man går där.

Men icke - jag får snällt sitta inne och sura. ;)

Åh, stackare:( Vet hur det är..Hoppas du får slippa skiten..

*kl*
Förvärkar ala mensvärksform heeela natten, sammandragningar som kommer och går rätt ofta..Inte sovit mkt inatt kan jag säga..Plus att dte blivit väldigt varmt ute så sovrummet var rätt många grader varmare än natten innan..omställningen var lite för snabb för min kropp tror jag;)
Mina fötter är gigantiska oxå, haha, lagt på mig en del vätska..samma med fingrarna..Vill ah tillbax mina vanliga fingrar och mina långa smala tåår( som jag annars hatar för dom ser mer ut som fingrar än tår, men just nu saknar jag dem;) )

Nu ska vi iväg och kolla barnvagn, på tiden va?:p

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 242
· Visningar
64 668
Senast: miumiu
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 650
Senast: orkide
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 037
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar