Vårmammor 2010 del 3

Sv: Vårmammor 2010 del 3

Normalt sett är det väl Minifom man använder.

Men, jag provade dem till sonen som nu är 3 när han var nyfödd, och det hjälpte inte alls. Fick då tips om Sempers Magdroppar (man får fråga efter dem i kassan) och de gjorde stooor skillnad. Så nu köpte jag Sempers magdroppar direkt, kan återkomma om en vecka ca om hur resultatet blev.

Jag var på Farsan igår och det var en bra gravid-bio-film, inga specialeffekter som skrämmer små barn (fast vildbatting verkar gilla höga ljud och stök) men jag håller med Zody det var inte bekvämt att sitta där. Jag sjönk ihop på något konstigt vis så att det kändes som om bebisen inte fick plats i magen! :o

Det bästa är att bryta ihop rejält och sedan komma igen!!! *styrkekramar till dej*

Ja det är väl det. Åkte till sambon på jobbet och grät en skvätt till. Just nu känner jag mig mest tom och förbannad.
Dock ringde världens bästa vän när han hade hört att jag var så ledsen så han styrde upp lite kvälls-trevligt bara för min skull, han är bäst och är jäkel på att muntra upp mig, så kvällen kommer nog bli bättre än vad den är nu iaf.

Tack snälla du för omtanken!

Ja större delen av denna dag har bestått av sammanbrott här med, vet inte riktigt om man ska skratta eller gråta åt allt elände...
Förstår precis hur du känner, just nu är jag övertygad om att jag känner likadant. Kram till dig!

Är inte Brio Duo samma sak som Brio Happy? I så fall ställer jag mig i skaran bland lyckligt lottade Brio-ägare:laugh:
Älskar min vagn. Inte för att jag använt den på rikigt, men några varv i husen har den allt rullat.:D
Mörkgrön med lite ljusa gröna detaljer.

I morgon kommer den sista viktiga detaljen till bebisrummet, spjälsängen. Sen är allt iordning!
Men nu när allt är fixat så kommer jag få dötråkigt sista tiden! Kommer säkert köpa massa onödig detaljer till barnrummet.
Sprang på den här lilla gynnaren på stan idag som fick följa med hem:love:
http://halloncollection.se/visa_produkt.asp?t=Hund+gosedjur+flera+f%E4rger+Kids+Concept&id=321&lang=sv

Ja, det är det säkert, Happyn har väl ersatt Duon gissar jag?! Du har väl så att du byter ut liggdelen mot en sitt del?!

Vansinnigt söt vovve :love:

Kram till dig med! Allt blir bättre snart!

Mysigt när hela magen rör sig nu när jag skriver :love:

Knappar mig själv.

Håller ni earth hour ikväll? Jag gör. Sitter hos mina föräldrar och har släkt alla lampor i hela huset och tänt massor med ljus. Att man inte gör det oftare, så rofyllt och mysigt. Speciell känsla i kroppen.
Om ni undrar vad jag surfar med så är det självklart med iPhone, kan ju inte starta datorn denna viktiga timme!

Nja, där fuskar vi nog lite. Blir så nedrans mörkt här ute i skogen om inte lampan på lagårdsväggen brinner. Annars så har vi bara en liten lampa tänd i tvrummet och en liten lampa till mina guldfiskar. Men vi snålar alltid lite allmännt med att inte ha lampor på i de rum där vi inte är.

Det är väl egentligen himla bra att man sparar lite alltid på belysningen etc, många bäckar små som man säger.
Är vi hemma, jag och sambon, så har vi tänt 2-3 fönsterlampor och lite ljus. Möjligen lampan vid datorn. Tycker det är viktigt och försöker tänka lite miljömedvetet, i den mån det är rimligt såklart :)

Din stackare... Det är inte roligt att bryta ihop och vara så ledsen. :( Hoppas att det löser sig med provet.

Vi kör earth hour i halva vardagsrummet. :banana: De flesta lampor vi har tända på kvällen är fönsterlampor och de går på timer. Fast det är ju inte ursäkt till att låta dom vara tända, men ändå! :p

Idag var vi på stan för att titta på brudklänning, men jag blev ombedd att komma tillbaka när magen är borta. :D Det var nog ett ganska bra förslag. Därefter gick vi till HM där jag faktiskt köpte ett till par mammabyxor, trots att det bara är två veckor kvar. Inser att det nog tar ett tag innan jag kommer i mina vanliga kläder...

Senare på em skulle jag dammsuga och då la dammsugaren av helt och hållet. Den har varit glapp en tid, men nu var det bara att åka iväg och köpa en ny. Det finns ju helt klart roligare saker att lägga pengar på just nu... :grin: Men den var iallafall riktigt bra. Den sög betydligt mycket mer än den 5 år gamla budgetsugaren. :idea:

Min bebis har bytt sida! Tidigare, sen många veckor tilbaka, låg den med rumpan i min sida och hade fötterna vid naveln. Från igår är rumpan vid naven och fötterna i sidan. Hm, undra varför! :)

Normalt sett är det väl Minifom man använder.

Men, jag provade dem till sonen som nu är 3 när han var nyfödd, och det hjälpte inte alls. Fick då tips om Sempers Magdroppar (man får fråga efter dem i kassan) och de gjorde stooor skillnad. Så nu köpte jag Sempers magdroppar direkt, kan återkomma om en vecka ca om hur resultatet blev.

Jag fick använda både och, tydligen ger det bättre effekt då

*kl*

Förresten, är det någon som varit på bio nyligen? Hur kändes set i så fall? Jag är sugen på att gå på Draktämjaren med sonen men är lite skeptisk till ljudnivån...

Hur menar du då?
Vi går på konserter (mestadels hårdrock) ett par gånger i månaden och jag har aldrig upplevt det som obehagligt. Inte ljudmässigt iaf, nu de senaste konserterna har vi dock haft sittplatser då fogar och rygg klagar :grin:

*kl*
Kom precis hem från min mamma..äta middag..pyttsan..

Jag har precis haft en BABYSHOWER:D:D:banana:

Där kommer jag in helt osminkad o i tigts och hoodtröja, SUPRIIICE! Där sitter vännerna o syrran o mamma..o massa ballonger, presenter och mumsig mat:D

Det var så rörande så jag fattade knappt..Kände mig så speciell! Dessutom har jag hållt en liten tre veckors bebis som fick följa med mamma såklart(kompis bebis) och det kändes så mysigt, brukar inte tycka så om andras bebisar, men nu:love::love:

Fick så mkt fina presenter oxå:D

Good day!!:love:

Nej med gud vad kul! Blir nästan lite avis:D

Fy hundan vad det finns lite att göra en söndagmorgon!
Kunde inte somna om som vanligt efter mitt toabesök vid halv fem.
Skulle behöva dammsuga, men då blir nog inte gubben så glad. Han behöver verkligen sova på helgerna.

Om några timmar ska vi till Ikea och lasta släpet fullt med vårt nya bohag. Lyckats övertyga sambon om att vårt köksbord och stolar behöver bytas ut.
Ska även köpa en säng som jag ska ha inne i barnrummet och sova i tills liten inte behöver så mycket nattservice.

Härligt med babyshower! :)

*KL*

Så länge det bökar i magen så är det väl lugnt? Jag har inte känt några riktiga sparkar sedan i fredags men jag känner att hon rör sig och byter sida ibland.
Brukar alltid bli ett jäkla liv när jag lägger mig på sida men inte nu :crazy: vet inte om man kan rinag förlossningen eller för jag känner ju att det rör sig ibland.

Jag har bara känt riktiga sparkar två gånger under hela graviditeten. Däremot en himla massa snurr och bök. Kan det inte vara så att det helt enkelt är för trångt för att sparka? De ska väl lugna sig på slutet...

Jo men jag tycker böken är lugnare också, det kan ju vara tillfälligt men man blir lite orolig när det inte bökar lika som innan. Hon har ju ganska gott om plats ändå för det är ju 5 veckor kvar innan v. 40.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 242
· Visningar
64 668
Senast: miumiu
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 650
Senast: orkide
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 037
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar