Vårmammor 2010 del 3

Sv: Vårmammor 2010 del 3

Haha, du är riktigt i shoppartagen nu! Jag kanske köper någon billig nu, annars väntar jag tills efteråt och kör bikiniöverdel tills dess. Går mest i det nu iaf.

:D Har ju inte så mycket annat att göra. ;)

Nej, jag fick ett infall att jag inte vill flasha alla på bb och om folk kommer på besök med min mage när jag ska amma. Dessutom var en kompis här på besök och det såg så smidigt ut med en tröja gjord för amning att det kändes smart.

Jag har sista timmen fått lite molande värk som mensvärk. Nu har jag det ytterst sällan, men det måste vara ngt liknande nu. Efter att ha suttit vid datorn sen i morse (gjort lite nytta faktiskt) så tror jag att jag lägger mig en stund.

Appropå det där med att räkna datum. Jag vet när bebis gjorde, men jag vet inte när ÄL var. Å andra sidan så hävdar jag att jag är lite proffs på spermahantering och om nu inte sambon har några superman i sig så KAN de inte leva så länge så att bm's datum kan stämma. Men som ni säger, det kommer väl varken ena eller andra datumet.

Så antingen så är jag i v 34 (33+4)
eller v 35 (34+5)

Det innebär att jag vid en ev igångsättning 22 april är tidigt i vecka 38 eller vecka 39!

Jag hoppas alltså på en aprilbebis. Det där med hinnsvepning verkar dock inte vara så kul. Nackdelen med internet är ju att man får upp så mycket skräckhistorier... Jag litar dock på min läkare och har bestämt mig för att inte läsa mer nu! Går det så går det, annars kommer han väl ut när det passar honom! :)

*kl*
Såååååå jäkla skönt det var att gå till frissan! :love: Jag älskar att gå dit - snacka massa strunt, bläddra i tidningar, få underbar massage när hon tvättar håret och såklart bli fiiiin. Var nästan bättre än vanligt idag, det är så skönt att unna sig något när man är höggravid. :D Nu funderar jag på om jag ska lägga mig och vila lite middag, bara för att jag inte har nåt annat att fördriva tiden med liksom.

Tänkte på en grej när jag cyklade hem från stan och jag fick massa blickar från folk som förmodligen tyckte jag var galen som cyklade med magen rätt i vädret. :D Hur tar ni er fram, åker ni bil överallt eller går ni och cyklar ni? Jag har inget körkort och är alltså helt beroende av att kunna gå eller cykla, om inte sambon är hemma/har tid att köra såklart.

vad innebär hinnesvepning? Vad gör man och vad händer?

Det kan jag berätta för det gjorde 5st hinnsvepningar på mig :crazy: Det enda de gjorde var att jag fick hemska värkar någon timme efter för att sedan återgå till det vanliga.

Vad de gör är att de tar fingrarna upp och stryker runt livmoderhalsen för att få hinnsäcken att lossna, detta skall stimulera ett hormon, prostaglandiner, som gör att förlossningen sätter igång.

Ingen trevlig upplevelse alls och det var stor skillnad på vem som gjorde det, jag var öppen ca 2cm redan två veckor innan förlossningen så de trodde att det skulle sätta fart, men nej på mig hjälpte det inte utan gjorde bara satan ont och var obehagligt. Fast som sagt det berodde stort på vem som gjorde den för någon gång kändes det inte alls medan någongång så trodde jag att jag skulle dö. Det gjorde betydligt ondare än att föda barn tyckte jag (dvs den gången som det gjorde ondast sas)

Lät ju inte jättetrevligt direkt... Hoppas det funkar bättre på Cyllene. För henne är det väl som att välja på pest eller kolera just nu så ont som hon har...

Nu blir jag med sugen på att fixa till frillan lite! Har bara toppat de senaste åren. Skulle vara kul att få det uppklippt lite. Men det som tar emot är att jag de senaste åren gått upp en del i vikt och graviditeten gjorde mig knappast smalare. Så för att få bort fokus lite från dubbelhakorna så vill jag ha kvar mitt långa hår. Det är säkert bara inbillning. Ska nog bannimig göra ett försök, det växer ju ut igen.

Någon som har bra tips på snygg frisyr, som inte innebär lugg.

Och så kan jag verkligen inte fatta hur lillen kan sprattla omkring så järdans mycket! Kan ju knappt finnas någon plats kvar där inne. Märker särskilt att när jag ätit så sätter han igång som värst. Då vill man ju inte ha slagsmål inne i magen:crazy:

Efter förra graviditeten satte jag upp delmål i min viktnedgång. T.ex när jag hade gått ner ett visst antal kg åkte jag till Björn Axen och klippte av mitt långa hår kort. Efter ett antal kg till åkte jag och handlade massor med nya kläder o.s.v.

Lät ju inte jättetrevligt direkt... Hoppas det funkar bättre på Cyllene. För henne är det väl som att välja på pest eller kolera just nu så ont som hon har...

Nej, det är ungefär såna berättelser jag läst när jag googlat. Men som du säger, skitsamma - jag får bita ihop. Kan det sätta igång det om jag ser "klar" ut så är det en fördel, annars får jag en ny krämpa att gnälla över. :crazy:;)

Jag känner lite som du, att klippa kort är inget alternativ. Jag klippte lite snedlugg (lång snedlugg) och jämnade till längderna samt gjorde lite slingor = ny människa. Jag gjorde det väl i januari tror jag. Vet inte om det blir ett till besök innan bf, men man kanske skulle satsa på det? Lär kanske inte vara prio 1 när bebis väl är ute...

Jag kan dock tycka när jag ser till mig själv när jag blivit lite rundare, och det är att jag passar bättre i att ha håret lite fylligare runt ansiktet, och det funkar bäst när mitt är lite axellångt el lite längre. Är det ännu längre blir det ändå bara tofs!

Det fick mig att inse att tiden gått fort. Det var ju nyss vi diskuterade hår och hårfärg, men det måste varit minst två månader sen!

Den optimala ansiktsformen som man strävar efter är oval. Har man blivit rund om kinderna så kompenserar man det med att tagga upp det lite mot ansiktet så håret ramar in= ansiktet ser smalare ut. Har man en väldigt fyrkantig och hård ansiktsform så klipper man inte en rak hårt page som slutar vid käklinjen och en kort rak lugg för då förstärker man det. (om det inte är det man vill)

Man kan även få ett ansiktslyft med håret. Om du ser trött och tung ut och har låååångt och tungt hår så drar det ner ännu mer. Då klipper man upp överhåret och lite runt ansiktet och vips så ser man mycket piggare ut :)

Såg förresten precis att Campadre.com har skötväskor på kampanj just nu. Och nå leksaker...

Och du kunde förklara mitt vimsiga inlägg med rätt termer, det var precis så jag menade. ;)

Det är väl oftast det de gör med hår i alla "extreme makovers", klipper upp det lite så ansiktet får lite inramning. Det är eg väldigt få som passar i tungt rakt hår. Eller tungt platt lockigt hår som jag har...

*kl*
Har varit hos BM. Allt såg bra ut, så det är bara att vänta.

Blodtrycket fortfarande lågt så när jag skulle resa mig från britsen så snurrade allt. Att det gjorde skitont när hon skulle hitta ställena att mäta ifrån och sen könna hur bebbe låg har väl sin del av saken med.... var så illa idag att ögonen tårades. Hon blev lite förskräckt när hon såg det och började förklara att hon var tvungen att vara säker och känna ordentligt.
Det vet ju jag med, vill inte komma in på förlossningen och få reda på att det vänt sig åt andra hållet!

Nä, jag har väl bara en dålig fibromyalgi dag idag. Men visst funderat jag lite extra över smärtlindring vid förlossning en dag som denna :crazy:

Har nu sovit ett par timmar och ska nu ge mig ut i det underbara vädret ( regn och blåst) och försöka göra klart stallet.

En till parentes en dag som denna - vi är minst tre stycken i den här tråden som ska betäcka ston i år, så vi kanske får umgås i en vårtråd -a'la-vänta-på-föl så här års nästa år! :)

Ja, det är sant. Min har 40 dagar kvar nu... Läser hingstkataloger som en tok nu, lägger pannan i djupa veck och planerar att springa på massor med hingstvisningar i april. (trots att jah är 90% klar på vad det blir) Men det är ju så kul!!

*kl*

Jag vill också gå till frisören *avundsjuk*, mitt hår är grönt igen, eller ja det blir ju grönt bara jag tittar på våran dusch och det är mina förlängningar som det syns bäst på. Ser framemot att ta ur dem och sedan skita i att sätta i nya. Inge kul att hålla håret snyggt heller när det blir grönt. Skulle behöva lite mera pigment i det för att slippa det gröna antar jag. Ja ja jag får väl boka tid hos Sara istället för att sitta här och gnälla :D

I går eftermiddag började vildbatting böka runt igen i magen :love: jag vill att det ska böka mycket, blir väldigt orolig när det blir lugnt. I helgen har jag haft "mensvärk" långt ner i magen och igår hade jag ilningar i underlivet och idag har jag haft lite konstiga känslor i ljumskarna, som drag eller ilningar (utan ilnings-känsla). Min vikarie funderade på om magen hade sjunkit lite, jag har faktiskt ingen aning, tycker den känns som vanligt.

Barnvagnen är redo att hämtas på Barnens Hus också :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 246
· Visningar
64 765
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 650
Senast: orkide
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 038
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?