Vårmammor 2010 del 3

Sv: Vårmammor 2010 del 3

Åh, vad jobbigt nu precis när man ska få barn. :(

Det löser sig ska du se!

Pepp pepp pepp

:banana::bump::banana::bump::banana:

Självklart men 2 månader låter rätt lite faktiskt, vem sa det?

Jag hade stenhårda magmuskler innan och efter var de som totalt bortblåsta :crazy:

Nu blev jag sydd en hel del så jag kunde inte röra mig som jag ville i början och så gick jag upp en hel del nästan 30kg även om nästan 18kg hade försvunnit efter 2 veckor (vatten) de resterande har varit betydligt svårare att bli av med :angel:

Usch nää, det är ett orosmomment det där..Men det ordnar sig nog. Får han inte nytt uppdrag, och han skulle få gå därifrån, så är han inte den som sitter på häcken och inte tar tag i det. Han har lite kontakter och i värsta fall har vi ju a-kassan om där skulle bli ett glapp mellan jobben..Jag tror det löser sig, så länge vi har varandra, faktiskt:)

Ang. träning. Jag hoppas jag kommer igång så fort som möjligt med ridningen efter förlossningen. Kanske inte träning men iaf kunna sitta på hästen. Dock ställer jag in mig på att det inte kommer ske förrän i slutet av sommar..Men en stor del av mig hoppas ju såklart på innan, saknar det!:p

*kl*
Inte bara jag som längtar efter att kunna röra sig normalt igen ser jag ;) Jag längtar snart ihjäl mig efter att få börja motionera, mina pensionärspromenader gör ju varken till eller från just nu. 2 veckor till BF idag, så om Räkan kommer när hen ska räknar jag med att kunna gå i lite mer normalt tempo om säg 4 veckor. Det är snart! :love:

Hur har ni andra det med magen just nu? Jag känner inte mycket sammandragningar eller förvärkar alls, men ändå när jag tar på magen så är den HÅRD. :crazy: Inatt när jag var upp och kissade var den verkligen stenhård och jag kände mig en aning öm. Samma sak nu under morgonen... Lite molande mensvärkskänsla ibland, och just nu sitter den bak i ryggen. Är dock helt på det klara med att det inte är nåt på gång, jag säger som alltid - som det känns nu så blir det ingen bebis i år. :D

Det är både BM och min PT som jag tränar med. Sen har jag läst det på olika ställen.

Sen bli man sydd så är det en helt annan femma. Då måste man även ta hänsyn till läkningsprocessen. Även snitt är ju en helt annan femma.

Men som sagt det är ju olika, jag kanske får ta tillbaka allt och vänta i 7 månader jag med men min plan nu är att börja bygga upp igen efter 2 månader.

Det finns ju folk som tävlar på landslagsnivå efter 3 månader så det verkar ju vara väldigt olika.

Fy bövelen vad tråkigt! Det är en av mina största mardrömmar att sambon skulle bli arbetslös. Så mycket tjänav vi inte på att bedriva lantbruk så vi är beroende av hans inkomst oxå. Med de hade till och med nyanställt några så krisen bör vara över inom hans bransch.

I morse gjorde jag mitt sista pass i lagårn! Så skönt!
Så nu ska jag in till stan och fira med att kolla om det finns någon frisör med ledig drop-in tid så ska jag köra en pimp my boring hair!

Min mage tränar en hel del nu. Växlar mellan hård och mjuk.
Det bökas runt en hel del oxå, hoppas att det egna vändningsförsök.

Jag känner även av ljumskarna och ryggslutet lite ibland.

Då håller vi tummarna för att er lilla lyckas ta sig runt för egen maskin nu! :laugh:
Hur uppleveler du rörelserna från bebbe nu när den ligger i säte, är det mycket bök neråt? Jag har alltid känt rörelser uppåt och endast små lätta buffar neråt i höjd med blygdbenet, men nu under morgonen har det varit rätt rejäla bökar där nere.. Blir lite småorolig för att hen ska ha vänt sig under natten och det är därför som magen är så hård och öm. Men å andra sidan så var ju Räkan fixerad för en vecka sedan och jag tror ju att man känner om en v38-bebis vänder sig. :crazy:

Fy vad tråkigt, och så är man så beroende av pengarna, det är ju det värsta..
Det är min fasa, att sambon skulle bli arbetslös, för då vet jag inte hur vi skulle klara oss.
Skönt att din sambo är driftig och framåt, det gör allt lättare, både kanske att behålla sitt gamla jobb eller att hitta ett nytt, håller tummarna för att allt löser sig, men det gör det alldeles säkert :laugh:

Det är mest röelse på sidorna, dels huuvudet på ena och sen fötter och knän på andra men faktum är sen igår kanske förrgår är det lite rörelse nedåt.

Jag tycker att det känns som huvudet är kvar på samma ställe men jag håller alla tummar att det har snurrats lite :p

Men är din fixerad tror jag inte den kan vända sig.

Det är både BM och min PT som jag tränar med. Sen har jag läst det på olika ställen.

Sen bli man sydd så är det en helt annan femma. Då måste man även ta hänsyn till läkningsprocessen. Även snitt är ju en helt annan femma.

Men som sagt det är ju olika, jag kanske får ta tillbaka allt och vänta i 7 månader jag med men min plan nu är att börja bygga upp igen efter 2 månader.

Det finns ju folk som tävlar på landslagsnivå efter 3 månader så det verkar ju vara väldigt olika.

Äh jag tävlade ju hoppning efter 6 veckor ;) trots stygnen dock så fick jag ta det lugnt ett tag igen men just magen är svag som bara den fortfarande

Vad jag lyckats läsa mig till så kan de gå från fixerat till fullt rörlig, men det kanske inte är så vanligt. Jag hoppas på att det bara är boxningsträning som pågår där inne just nu. :D
Visst var det imorgon ni hade tid hos läkaren för att se hur bebbe ligger?

Kl

Loggade in på försäkringskassans hemsida nu för att se om de börjat bearbeta mitt ärende, men nejdå..
Jag skickade in alla mina uppgifter för över två veckor sedan, kanske till och med tre veckor sedan, minns inte riktigt?

I vilket fall, hon sa att de har 30 dagar på sig. Jaha, men vadå 30 dagar, alltså 30 dagar på sig att börja med mitt ärende eller 30 dagar på sig att bli färdiga med mitt ärende?

Äh jag tävlade ju hoppning efter 6 veckor ;) trots stygnen dock så fick jag ta det lugnt ett tag igen men just magen är svag som bara den fortfarande

Det tycker jag är mycket bra jobbat :)

Men det viktigast att ta med sig är att kroppen behöver tid, olika tid på olika kroppar, skynda långsamt!

Det är säkert boxning som pågår :D

Japp imorgon är den stora dagen. Jag är nervös men känner mig lugnare nu. Det blir som det blir. Bebbe är chef :p

Hoppas verkligen att det löser sig för er, det är ju inget drömcenario precis :grin:

*kl*
Nu har jag iaf äntligen målat klart i hallen, bara taperterna som fattas, får se när dom kommer upp, helst innan bebbe kommer ut iaf :laugh: Nästa projekt blir nog sängarna som ska målas och fixa sängkläder. Jag och mamma har vart och köpt lite söta tyger så hon ska sy sängkläder, hon är verkligen i sitt drömläge nu, hon får sy, hur mkt hon vill dessutom! Sen skulle det ju inte vara tokigt om man hann plantera om blommorna, dom lär ju inte få så mkt kärlek sen.....måste bara köpa blomjord....

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 250
· Visningar
64 965
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 651
Senast: orkide
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 038
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård