Sv: Varg och lös hund, funkar det?
Och varför inte?
Däremot är min personliga syn på vargen inte av godo!!!!!!
Och varför inte?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Däremot är min personliga syn på vargen inte av godo!!!!!!
Fast Gabbi, du vet väl att du och jag inte får uttala oss om vargens vara eller icke vara. Vår bostadsort gör oss per automatik till personer som tror att fläskkotletter växer på träd och på sin höjd sett en ko på vykort. Vi kan omöjligt veta något om natur eller vilda djur utan tror bara att vargar är snälla och vill bli kliade bakom örat. Vi måste överlåta bestämmandet om vargar till jägarna i Älvdalen, det är nämligen de som VERKLIGEN vet hur vargarna och balansen i naturen fungerar.![]()
Här är en till, jag bor i Sthlm nu för att jag pluggar här och fick på nåt annat forum minsann höra att jag som bor i stockholm JAG har ju ingen INSIKT. Jo för alla som bor på en plats har ju givetvis aldrig flyttat sig ifrån den platsen (på sin höjd gått och hämtat en partner i grottan bredvid).. säger ju egentligen mer om de som resonerar så än något annat.![]()
Och varför inte?
Helt enkelt för att det finns får många. Och jag ser dom som ett hot.
De lär ju bli kalla om arschlet under natten om inte annat, men vad tror du ska hända? att de ska bli tagna av/attackerade av varg?
Hot mot vem? Dig ?
Mot mig personligen är fel uttryckt men mot tamdjuren vi har och ja faktiskt barnen också, med dom erfarenheterna folk här i kring har av vargar och då bortser jag från hundar tagna av vargar under jakt, jag riktar in mig på möten med vargar inne på gårdarna och mitt i byn.
Jag tycker att om man bor i ett vargrevir så borde man hålla sin hund kopplad.
Du ser inte människan som ett hot då? De är ju garanterat alldeles för många och risken att ditt barn möter en pedofil som våldför sig på denne är väldigt mycket större än att barnet skulle bli tagen av en varg.
Jag har verkligen liten förståelse för att du är rädd för barnens skull, om man ser rent statistiskt så är det mer farligt att du har tamdjur och barn tillsammans + med en mängd andra faror än att en varg skulle gå till attack och skada ditt barn ( något som faktiskt aldrig hänt i modern tid här ). Vargen utgör inte en fara för människor, tamdjur är en annan historia. Gissar att du kanske är fårbonde eller dylikt?