I vecka 19 går det absolut att seÅh va mysigt
Jag vill också veta kön, men det var för tidigt på mitt ultraljud i v. 14 så jag hoppas det går på nästa när jag hunnit gå till v. 19
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I vecka 19 går det absolut att seÅh va mysigt
Jag vill också veta kön, men det var för tidigt på mitt ultraljud i v. 14 så jag hoppas det går på nästa när jag hunnit gå till v. 19
Är det någon som tecknat gravidförsäkring?
Vad blev det för någon?
Wow, ja vissa är ute i tid! Jag började titta lite på barnvagnar men kände att det är en himla djungel. Det enda jag kom fram till är att jag ska köpa en begagnad för jag är nog alldeles för snål för en ny, haha! Vad blev det för sort? Skönt att ha det gjort att berätta för alla på jobbet! Jag har berättat för personalchefen, men resten har jag kvar. Skjuter liksom upp det en dag i taget... Svårt att dölja snart, måste ta tag i det.
----
Nu är det omöjligt att stänga mina vanliga byxor. Känns som en milstolpe, haha! Min kille lyfte min tröja igår och utbrast "holy f*ck!" Han var inte riktigt beredd på att magen faktiskt börjat ta lite form nu. Jag köpte ett par jättesköna typ "yogabyxor" så det är förmodligen de jag kommer leva i hädanefter. När är det man normalt kan börja vänta att känna första rörelserna från bebisen?
Blodtrycksfall? Hade lågt blodtryck under graviditeten, särskilt runt vecka 12-20. Kunde stå eller sitta och göra inget (en gång stod jag och vispade ägg till en kaka, med elvisp så inget jobbigt) och så bara svartnade det för ögonen och jag blev illamående och kallsvettig och fick sätta mig rätt ner på köksgolvet.Lite läskig dag igår. Stod och hackade lök, allt frid och fröjd när det plötsligt bara small till och jag kände mig jättetörstig och sekunden senare tänkte jag att jag kommer spy om max tre sekunder. Sprang in till toan men där hände ingenting. Jag satt på golvet ett par minuter och efteråt kändes det lite konstigt i kroppen men det gick snart över.
På kvällen var jag på jobbet och plockade upp en låda med varor när det plötsligt kändes som det brände till i hela ansiktet i kanske 10 sekunder, sedan släppte det. Efteråt kände jag mig helt slut.
På kvällen kände jag mig illamående. Gått in i v 16 nu och hört att illamående kan komma tillbaka ungefär nu men jag vägrar ha tillbaka eländet igen.
Jag funderar på om de konstiga känslorna igår har med graviditeten att göra eller om det är något annat knas.
Förresten i v 16, borde man ha fått kallelse till ultraljud då?
Blodtrycksfall? Hade lågt blodtryck under graviditeten, särskilt runt vecka 12-20. Kunde stå eller sitta och göra inget (en gång stod jag och vispade ägg till en kaka, med elvisp så inget jobbigt) och så bara svartnade det för ögonen och jag blev illamående och kallsvettig och fick sätta mig rätt ner på köksgolvet.
Man kan vara törstig vid lågt blodtryck också lärde jag mig. Drack massor de dagar det var som värst.
Förresten i v 16, borde man ha fått kallelse till ultraljud då?
Det där verkar himla olika i olika landsting och olika Mvc. Jag fick datum för både KUB och RUL vid inskrivningen. Sen ändrades RUL vid KUB då jag var kortare gången än de beräknat. (Uppsala)
Förra gången fick jag kallelse per post typ 1 mån innan tiden. (Stockholm)
Jag tycker ju att man borde få besked i hyfsad tid så man kan planera med jobb etc så jag hade nog ringt och hört om jag var du.
Åh vad jag är trött! Får man lägga sig under skrivbordet på jobbet och sova?
Ska till BM på måndag för prover inför KUB och hoppas att jag får en tid för UL på en gång, vad jag längtar tills det är gjort!
Oh, idag har jag fått några små puffar i handen första gången det känns utanpå