Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kanske är smartareJag har henne ensam i bak. Vill ändå inte ha den distraktionen.
Nej, men ibland tänker jag att det vore bra.Kanske är smartare
Har du nån spegel eller så så att du ser henne?
Hur gör ni om ni måste köra bil själva med era bebisar?
Jag har en Skoda från 2014 där man kan stänga av airbagen med nyckeln, är det att lita på? Känns sådär att ha henne ensam i baksätet
Jag har en Skoda från 2014 där man kan stänga av airbagen med nyckeln, är det att lita på? Känns sådär att ha henne ensam i baksätet
Nästa höst så ca 16 mån är vår plan.Angående barnomsorgskö som @Jenka nämnde, vad har ni för plan för det? Barnomsorg från vilken ålder?
Oj så olika man tänker! Om mitt barn blir ledset vill jag i möjligaste mån trösta. När vi åker bil och hon är ledsen klappar vi på henne och håller handen så hon vet att det är någon där. Om det är möjligt vill jag inte lämna ledsen bebis ensam.Har bebis ensam bak. Är vi två vuxna sitter vi oftast båda fram. Tycker det fungerar bra. Är han ledsen blir han inte mindre ledsen för att någon försöker trösta, då vill han upp. Är han tyst är han vaken och nöjd eller sover. Känner därför inget behov av att se eller vara nära. Kan bli skillnad framöver då leksaker roar allt mer.
Oj så olika man tänker! Om mitt barn blir ledset vill jag i möjligaste mån trösta. När vi åker bil och hon är ledsen klappar vi på henne och håller handen så hon vet att det är någon där. Om det är möjligt vill jag inte lämna ledsen bebis ensam.
Har ni inte isofix på babyskyddet?Jag åker ofta bil men W ensam och han sitter fram med mig! Jag blir mer distraherad av att ha honom bak än att han sitter bredvid mig så jag har koll på honom! Vår airbag är urkopplad och det litar jag på att den är! Är vi två åker han dock där bak, och när han blir större och det är dags för nästa stol blir det bak så vi kan använda isofixen
Nästa höst så ca 16 mån är vår plan.
Ah ok. Lillan varierar mellan smågnäll och full panik/hysteri. Sover ibland och är nöjd och glad ibland. Men oftast varierande graf av missnöjd.Mitt barn skriker ännu värre när han ser någon eller vi pratar med honom. Sitter han själv stannar det ofta bara vid gnäll som han kan somna ifrån utan att varva upp. Därför vi gör som vi gör. Hade han på något sätt svarat positivt på att vi tröstar hade vi såklart tröstat. Det är alltså inte ett oempatiskt förhållningssätt. Vi har haft ca fem ledsna situationer på ca 500 mil, samtliga gånger har vi stannat när situationen tillåter.
Vi tänker vid 2 års ålder först. Innan dess pusslar vi och i enstaka fall hjälper familj till om det kör ihop sig.Angående barnomsorgskö som @Jenka nämnde, vad har ni för plan för det? Barnomsorg från vilken ålder?
Har bebis ensam bak. Är vi två vuxna sitter vi oftast båda fram. Tycker det fungerar bra. Är han ledsen blir han inte mindre ledsen för att någon försöker trösta, då vill han upp. Är han tyst är han vaken och nöjd eller sover. Känner därför inget behov av att se eller vara nära. Kan bli skillnad framöver då leksaker roar allt mer.
Kan inte stänga av airbagen fram i min bil (eller jo men de kostar 350€ eller nått) Båda barnen bak med varsin spegel så att jag ser dem. Kör mest i stan dock så går snabbt att stanna. Längsta jag kört själv är 4 mil. Samma om vi tar mannens bil så sitter båda bak och har alltid gjort det.
Våren 2020 är väl planen, fast den kan komma att ändras, är rätt less på att gå hemma nu.Angående barnomsorgskö som @Jenka nämnde, vad har ni för plan för det? Barnomsorg från vilken ålder?
Hade henne i baksätet, gick bra men ska nog ha henne fram nästa gång. Blev lite väl stressad av att inte se henne.
Alternativt att jag tar på henne andningslarmet.
(Vet att jag är övernojjig och knäpp )
@Sedna Vi hoppas hålla bebis hemma till åtminstone 1,5 år. Sen får vi se, jag vill gärna att hon ska kunna röra sig säkert på sina två ben och även kunna kommunicera sina grundläggande behov till dess.