Vårföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det brukar ju vara bättre mellan sprången och successivt bättre över tid är min erfaranhet.

Äter han på natten förresten? Har för mig att det är någon i tråden som har en bebis som sover (eller i alla fall sovit) hela nätter redan.
Han äter en gång under natten! Den lyxen med att sova hela natten har vi inte lyckats komma till än :p

Du är inte ensam. Det är en lyx! Kan räkna på en hand antal gånger min snart 3-åring sovit hela nätter. :p

Man får ändå vara tacksam att det inte är mer. Har en kompis vars son är lika gammal som W och han vaknar fortfarande varannan timma på natten. Är ju lätt att bara höra de som säger att deras barn sover hela nätter och undra varför ens barn inte gör det och så glömmer man att det kan vara tio resor värre ;)

Man får ändå vara tacksam att det inte är mer. Har en kompis vars son är lika gammal som W och han vaknar fortfarande varannan timma på natten. Är ju lätt att bara höra de som säger att deras barn sover hela nätter och undra varför ens barn inte gör det och så glömmer man att det kan vara tio resor värre ;)

Min första var en sådan som vaknade minst varannan timma tills hon var ca 10 månader. Det var verkligen hemskt att bli väckt så ofta och tyckte det förtog mycket av bebistiden tyvärr. Tacksam över ett eller max två uppvak de allra flesta nätter nu. Känner mig pigg och utvilad. :p

@Linn-Nora fontanellen vet jag inte men bajsandet hade inte varit något som oroat mig mer än att kolla om sambon bytt nån bajsblöja och ha det i bakhuvudet om hon verkar ha ont i magen (då det inte är det normala för mina barn men inget konstigt i allmänhet).

@Sedna E sover ca 21,30 till 8 typ. Standard är en amning men det förekommer att det blir fler och vi har även haft några nätter hon sovit hela natten (tyvärr har inte jag gjort det så...)
Dagtid har jag ingen större koll. Hon är vaken betydligt mer nu än för bara några veckor sen men inga fasta rutiner och jag har inte sett nåt mönster (frågan är om det inte finns eller om jag bara inte lagt märke till). Idag har hon sovit 3 gånger plus nån minimal tupplur vad jag kan komma på.

Vera brukar somna runt 20.30-21.30, vakna runt 4 för mat sen sova till 8-9. Så skönt med bra nattrutiner :D
Dagtid varierar det, beror på om vi är hemma eller är iväg. Har blivit att vi varit iväg mycket då 2åringen här hemma behöver aktiveras, oftast har vi då varit iväg o badat.
Har märkt att hon är vaken mer och gillar att vara med, vagnen är ingen höjdare enligt henne eftersom hon inte ser nåt :p

Magen kom igång idag 😉

Nu försöker vi lära henne att sova i egen säng. Kommer nog ta ett tag 😂 Hon är van att sova på eller bredvid oss.
Men det vore skönt om hon kunde tänka sig att sova själv på dagarna i alla fall.

Ligger här bredvid en bebis som har fått feber för första gången:( Hon har skrikit i sömnen och sovit betydligt längre än hon brukar dagtid. Nu har vi givit alvedon och väntar på effekt. Pratade med sjukvårdsrådgivningen innan men fick inget förtroende alls, bara ”ge alvedon”. Jaja, hoppas att det ger med sig så att hon känner sig bättre om en stund. Någon som vet hur fort en suppe brukar verka?

Ligger här bredvid en bebis som har fått feber för första gången:( Hon har skrikit i sömnen och sovit betydligt längre än hon brukar dagtid. Nu har vi givit alvedon och väntar på effekt. Pratade med sjukvårdsrådgivningen innan men fick inget förtroende alls, bara ”ge alvedon”. Jaja, hoppas att det ger med sig så att hon känner sig bättre om en stund. Någon som vet hur fort en suppe brukar verka?

Tycker det brukar gå fort. Skulle säga att jag brukar märka skillnad på ca 15 min, men säkert längre tid innan full effekt. Hoppas hon kryar på sig snabbt.

Operation "få bebis att sova i sin säng" fortskrider.

Nu nattning vid sju efter bad och amning. Sov i tjugo minuter i egen säng. Sen vaknade hon och började hon lägga sig på mage och snutta på händerna så hon fick komma upp igen för lite mat. Nu ligger hon i nestet i spjälsängen och har sovit i nästan en timme.
Låter som hon inte sover jättedjupt, men ändå.

Operation "få bebis att sova i sin säng" fortskrider.

Nu nattning vid sju efter bad och amning. Sov i tjugo minuter i egen säng. Sen vaknade hon och började hon lägga sig på mage och snutta på händerna så hon fick komma upp igen för lite mat. Nu ligger hon i nestet i spjälsängen och har sovit i nästan en timme.
Låter som hon inte sover jättedjupt, men ändå.
Jag brukar söva med att liggamma, sen när han somnat lägger jag honom i nestet. Att bara säga i nestet kan vara svårt för oss.

Jag brukar söva med att liggamma, sen när han somnat lägger jag honom i nestet. Att bara säga i nestet kan vara svårt för oss.
Samma här, liggamma är guld (och så mysigt).
Nu har hon sovit i snart två timmar i nestet i sin säng. Kanske jag lägger henne mellan oss i natt dock, skönt att slippa gå upp vid amning 😊

Det blev en jobbig natt, så kämpigt att se vår lilla bebis sjuk! Vi fick ge en till omgång alvedon någon gång kring midnatt och sen kom en vända till med något hög temp men som tack o lov vände framåt morgonen. Nu har hon varit feberfri i ca två timmar utan alvedon så nu hoppas jag att det värsta är över. Hon fick en dusch för en stund sedan vilket hon tyckte var jätteskönt, då vaknade hon till o blev som vanligt en stund. Hon verkar verkligen gilla att bada och duscha nu mer :)

Min lilla gris har ont i munnen. Grinig och gnällig och ingenting duger :(
Hoppas den där jäkla tanden kan spricka igenom snart så han blir sig själv igen

Jinxade tydligen när jag skrev att bebis fått sömnrutiner. Senaste tre dagarna har han lagt in en liten vakenperiod ca 05:30-07:00. Väldigt glad och sprallig, synd att jag inte kan säga att jag varit detsamma.:p

Nu är äntligen lillan bättre. Igår var febern borta from fm men hon var ledsen nästan hela dagen ändå:( Fick blåsor på händer o fötter så vi misstänker att hon råkat ut för höstblåsor. De är kvar och ser inte särskilt roliga ut men hon verkar inte tycka de stör som väl är. Skönt att hon börjar bli sig själv igen, tycker hon är lite för liten för att få sin första sjukdom!

I övrigt så har vi smått börjat förbereda inför ”renovering” av barnrummet. Vi har hämtat tapeter som vi hade beställt och de är så fina! Ser verkligen fram emot att fixa med det. Först ska vi dock ha namngivning här så vi väntar med att börja ordentligt en vecka till.

Hur gör ni om ni måste köra bil själva med era bebisar?
Jag har en Skoda från 2014 där man kan stänga av airbagen med nyckeln, är det att lita på? Känns sådär att ha henne ensam i baksätet

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
59 60 61
Svar
1 209
· Visningar
38 669
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
553
· Visningar
15 595
Senast: MiaMia
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 166
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 130
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama