Vårföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har du testat ha honom i babynest?
Ja, men han klarar att rulla över i det också O_o Skulle ju kunna rulla tjockare "korvar" av nått i för sig men vill ju gärna att han ska kunna ligga på sidan för han sover så mycket bättre då har jag märkt. Han sover väldigt bra på mage också visserligen men då sover inte jag så bra ;)

Fick lite insikter ikväll om att jag nog är mer stressad än jag tror... Framförallt är det nog rätt tärande med denna eviga "standby". Det och en del prestationsångest..

Har förstått det så också. Känner mig som att jag är världens sämsta mamma och att jag inte är god nog åt mitt barn. Är rädd att jag ska råka henne illa eller göra fel, även om jag aldrig skulle göra det med vilje.

Ja, var hos BVC förut. Gick väl okej. Skrev ett inlägg ovan om det.
Tack för att frågar 🤗
Känns så jäkla skönt att ha Bukefalos och er, lifesaver!

Såg det sen! Synd att det kändes stressat, hoppas att det ändå går fort att få nån kontakt.

Har vi redan gjort, kanske blev lite otydligt eftersom jag skrev skarv men ville liksom bara förklara att han ligger ner med huvudet där madrasserna går ihop. Tog upp det på BVC idag och hon lät ändå lite sådär orolig i och med att han inte vänder tillbaka från mage till rygg. Men han är ju såpass stark att han orkar hålla upp huvudet och grymta så vi vaknar ju och kan hjälpa honom tillbaka. Men hon sa att jag skulle vända tillbaka honom som jag gör nu men spelar ju ingen roll eftersom han snurrar tillbaka så fort jag somnar till. Inatt la jag ut min hand så han inte skulle kunna rulla över lika lätt iaf.

Var på föräldragruppsträff idag, var samma personer som vi träffade på föräldragruppen när vi var gravida så var kul att få träffa alla igen fast med bebisarna på utsidan. 3 små tjejer och 3 små killar så blev verkligen 50/50 :p

Testa att lägga nått under madrassen på den sidan så det blir uppförsbacke?

Är det en ökningsperiod av amningen vid 4 månader? Har denna vecka haft tre hopplösa nätter i rad då han velat snutta konstant. Jag har knappt fått sova.:meh: Men i natt slog han till och sov 7 timmar i sträck och var inte alls snuttig. Jag blir sällan klok på varför bebisar beter sig som de gör. :p

I natt vände sig snuttan till sidan i nestet 😲 Kul med rörlig bebis som utvecklas men fy vad läskigt! Hon lyckades och nästan halka ur nertill, hade öppnat upp, så jag fick stänga till och bulla upp nederdelen så hon inte kan halka/sparka sig ner.
Det läskiga är att från sida kan hon vända sig till mage. Funderar på om vi ska köpa ett större nest? Eller om hon får börja sova i sin säng. Ligger i dagsläget mellan oss uppe vid våra huvuden..

Har köpt andningslarm i alla fall. Doktorn rekommenderade inte det i vanliga fall men han tycker att jag behöver kunna sova så han tyckte jag skulle ha det.
Å andra sidan står det att man helst inte ska samsova när man har ett sånt.. gah, vet inte hur jag ska göra!

I natt vände sig snuttan till sidan i nestet 😲 Kul med rörlig bebis som utvecklas men fy vad läskigt! Hon lyckades och nästan halka ur nertill, hade öppnat upp, så jag fick stänga till och bulla upp nederdelen så hon inte kan halka/sparka sig ner.
Det läskiga är att från sida kan hon vända sig till mage. Funderar på om vi ska köpa ett större nest? Eller om hon får börja sova i sin säng. Ligger i dagsläget mellan oss uppe vid våra huvuden..

Har köpt andningslarm i alla fall. Doktorn rekommenderade inte det i vanliga fall men han tycker att jag behöver kunna sova så han tyckte jag skulle ha det.
Å andra sidan står det att man helst inte ska samsova när man har ett sånt.. gah, vet inte hur jag ska göra!
Vi har ett sånt andningslarm man fäster i blöjan. Hamnar snett nån gång och falsklarmar då, men vi gillar det ändå.
Varför ska man inte samsova om man har sånt?

Vi har ett sånt andningslarm man fäster i blöjan. Hamnar snett nån gång och falsklarmar då, men vi gillar det ändå.
Varför ska man inte samsova om man har sånt?
Vet inte riktigt, det stod på instruktionerna. Kanske mest en friskrivning?

Snuza Hero har vi köpt, ska också sättas i blöjan.

Upplever du att du blir lugnare eller nojigare med det?

Är det en ökningsperiod av amningen vid 4 månader? Har denna vecka haft tre hopplösa nätter i rad då han velat snutta konstant. Jag har knappt fått sova.:meh: Men i natt slog han till och sov 7 timmar i sträck och var inte alls snuttig. Jag blir sällan klok på varför bebisar beter sig som de gör. :p
Det är ett utvecklingshopp. Skaffa appen Wonderweeks så får du info om alla hoppen som hjärnan gör. Min på snart fyra månader hade så två nätter. Natten till i dag sov hon något bättre.

Tycker inte att babynest är samsovning. Tycker det är ”egen säng” i sängen.
När man sover som jag och lillan, mage mot mage, tänker jag det är samsovning. Och då funkar inget andningslarm tänker jag.

Tycker inte att babynest är samsovning. Tycker det är ”egen säng” i sängen.
När man sover som jag och lillan, mage mot mage, tänker jag det är samsovning. Och då funkar inget andningslarm tänker jag.

Åh, vill sova mage mot mage, tycker det är mysigt och dottern med. Vågar inte riktigt ännu, men längre fram ska jag göra det!
Är egentligen för samsovning, har bara blivit lite extra nojjig plötsligt. Samtidigt kanske det är dags att skippa nestet om hon vänder sig i det till sidan ändå.. hmm

Det är ett utvecklingshopp. Skaffa appen Wonderweeks så får du info om alla hoppen som hjärnan gör. Min på snart fyra månader hade så två nätter. Natten till i dag sov hon något bättre.

Utvecklingssprången har jag koll på och det utvecklingssprånget tror jag vi är förbi baserat på både beteende och färdigheter. Detta tror jag är relaterat till amningen eller något annat.:)

Det är sån vi har. Vi känner oss betydligt tryggare med det :).

När jag och bebis samsover ligger vi sida vid sida, så då fungerar larmet utan problem. Det är när jag väntade honom på sida för liggamning som set ibland hamnar snett och därmed falsklarmar.

Det är sån vi har. Vi känner oss betydligt tryggare med det :).

När jag och bebis samsover ligger vi sida vid sida, så då fungerar larmet utan problem. Det är när jag väntade honom på sida för liggamning som set ibland hamnar snett och därmed falsklarmar.

Det låter ju jättebra 😊
Har han börjat vända sig ännu? Tycker det känns jättejobbigt att hon flyttat sig så i natt och försökte lägga sig på sidan :( Även om det såklart är kul att hon utvecklas också 👌

Det låter ju jättebra 😊
Har han börjat vända sig ännu? Tycker det känns jättejobbigt att hon flyttat sig så i natt och försökte lägga sig på sidan :( Även om det såklart är kul att hon utvecklas också 👌
Han gjorde nåt lyckat försök häromdagen, men annars inte. Fyra månader nästa vecka, men är ju 6-7 veckor tidig så det kan nog dröja lite till.

Utvecklingssprången har jag koll på och det utvecklingssprånget tror jag vi är förbi baserat på både beteende och färdigheter. Detta tror jag är relaterat till amningen eller något annat.:)
Det är ganska långt, över en månad. Vi har 26 dagar kvar!

Det är ganska långt, över en månad. Vi har 26 dagar kvar!

Jag tror som sagt vi är förbi det språnget. Haft flera veckor av gnäll och svårsövdhet mm. Sedan en dryg vecka har vi en väldigt glad bebis som leker långa stunder själv och somnar på ett par minuter i vagnen. Han leker med leksaker på ett mer avancerat sätt, jollrar mer nyanserat och roas av tittut-lekar mm. Därför tror jag vi kan lägga det språnget bakom oss.

Krånglet har varit koncentrerat till nattetid. Vi har sovit i ett varmt rum. Jag har dessutom varit förkyld. Kanske inte svarat upp riktigt på behovet av mjölk, om det inte är en normal ökning. Det är vad jag tror, men som sagt tycker jag det är svårt att veta alla gånger vad som stör.

Senast ändrad:
Förändrat bajs idag, börjar tro att bebis kan vara påverkad av samma förkylning som jag haft men med otydliga symptom. Inte febrig i alla fall. Vore vidrigt med feber i denna värme.

@hemlig
Nu testar jag larmet :) Verkar fungera. Men jag tycker varningsindikatorn (den längst till höger) blinkar rött väldigt fort, efter några sekunder. Gör den det på ert larm också?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
59 60 61
Svar
1 210
· Visningar
38 704
Senast: sthu
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
553
· Visningar
15 595
Senast: MiaMia
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 166
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 130
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama