Vårföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaha, då var ”rid” premiären avklarad ;)

Bifogade filer

• C74D7137-3638-48F8-8DCE-DDCE9045325E.webp
    C74D7137-3638-48F8-8DCE-DDCE9045325E.webp
    176,8 KB · Visningar: 47
Vi ärver kusinens stolar, så vi tager lite vad vi får ;) Känns okej att ha begagnade när de är från någon i familjen :)

Vi har tre bakåtvända stolar, varav två begagnade. Vi är inte så nojiga kring det där med begagnade stolar utan har glatt köpt av främlingar som känts reko. Men tacksamt att många andra nojar lite kring begagnade stolar för man kan få bra stolar för väldigt billig peng. :)

Idag har Walter endast sovit 4x15 minuter på hela dagen. Har vart iväg mycket idag och det var tydligen väldigt viktigt att vara med hela tiden. Tyckte ändå han höll humöret uppe rätt bra men nu på kvällen märkte man att energin började tryta men nu sover han gott för natten i alla fall :)

Så kul förresten (förutom ovanstående...) att börja se mer och mer personlighet! Bla har hon nu fått en favoritsång och kommunicerar mycket mer. Kämpar på med att försöka vända sig och blir mer och mer intresserad av leksaker.

Så här lagom till 4månadersdagen har hon också fått iordninggjord spjälsäng. Sitter ihop med vår säng fortfarande.

Alltså bebis har börjat babbla som bara den och härma massa ljud, och imorse fick hon till några tydliga ”mamma” :love: vet att det bara är ljud men ändå, man smälter ju totalt! (Och glömmer snabbt bort att hon höll en vaken från strax före 05 på morgonen ;))

Här är det senaste att försöka göra pruttljud med tungan, det sysslade min bebis med 05:00 imorse.:p

Har dock svårt att ha överseende då det där tidiga morgonuppvaket blivit rutin tydligen. Imorse var han bara vaken en dryg halvtimme, men tillräckligt för att jag ska hinna vakna till ordentligt. :meh:

Här är det senaste att försöka göra pruttljud med tungan, det sysslade min bebis med 05:00 imorse.:p

Har dock svårt att ha överseende då det där tidiga morgonuppvaket blivit rutin tydligen. Imorse var han bara vaken en dryg halvtimme, men tillräckligt för att jag ska hinna vakna till ordentligt. :meh:

Förstår att det blir lite tradigt när det blivit rutin med en sådan där tid. Här har bebis helt fallit ur sin awesome helnattssömn sen vi kom hem till Sthlm och den hemska värmen, så jag orkar inte ha några förväntningar längre..

Förstår att det blir lite tradigt när det blivit rutin med en sådan där tid. Här har bebis helt fallit ur sin awesome helnattssömn sen vi kom hem till Sthlm och den hemska värmen, så jag orkar inte ha några förväntningar längre..

Näe förväntningar är inte lönt att ha, men förhoppningar har jag alltid. :angel: Men bebisar ändrar sig ju ungefär 77536 gånger under det första året, så det kan snart bli bättre (eller sämre).

Nu börjar lillgrisen bli sig själv igen även om det fortfarande är lite gnäll.

Bifogade filer

• IMG_20180815_144837.webp
    IMG_20180815_144837.webp
    48,5 KB · Visningar: 31
Då har jag sjuknat till också.. 39 graders feber hittills men försöker spara alvedonen till natten. Håller tummarna hårt för att sambon inte blir lika dålig! Tråkig tajming för vår namngivningsceremoni är på söndag.

Ja men lyckan blir nig kortvarig, andra tanden där nere är också påväg :S
Är det vanligt att de får tänder så här tidigt? Var tvungen att kika lite i W:s mun idag men där var det inget på g vad jag kunde se.

4-månaders dagen närmar sig så blev taggad att göra nått så nu finns det lite ärtpuré och sötpotatispuré i små smakportioner här hemma som vi kan testa lite längre fram :)

Är det vanligt att de får tänder så här tidigt? Var tvungen att kika lite i W:s mun idag men där var det inget på g vad jag kunde se.

4-månaders dagen närmar sig så blev taggad att göra nått så nu finns det lite ärtpuré och sötpotatispuré i små smakportioner här hemma som vi kan testa lite längre fram :)
Ingen aning om det är vanligt eller inte, tror inte det är jättevanligt. Alla mina har fått sina första mellan 4-5 mån ålder dock :)

Var hos Bvc idag, pratade lite om mat och sen var det ju som vanligt koll! Ungen hade växt 5 cm (!!) på en månad och är nu hela 68 cm! Hoppas han inte fortsätter växa i den takten för då får vi flytta sen :o;) (bor i gammalt hus med lågt i tak)

Min lilla gris har ont i munnen. Grinig och gnällig och ingenting duger :(
Hoppas den där jäkla tanden kan spricka igenom snart så han blir sig själv igen

Här är en till liten gris med ont i munnen! Han är aldrig nöjd, men inte helt missnöjd heller, utan gnölar och gnäller hela tiden. Sover 25 min som längst på dagarna, ibland tre gånger men fortfarande bara 25 minuter.. vaknar hela nätterna och gör morgon kl 06. Är nästan som tortyr här hemma. Ger Alvedon för att han ska ha lite mindre ont, men gnället kvarstår! 🙈

Mvh Trött mamma

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
59 60 61
Svar
1 209
· Visningar
38 669
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
553
· Visningar
15 595
Senast: MiaMia
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 166
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 130
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama