Vårföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var på sista amandasamtalet i onsdags, är inbokad på igångsättning nu på torsdag :nailbiting: Är då 38+0. Ska till bm på måndag så antar att hon ta sig en kik på statusen där nere då. Spännande men läskigt detta! Ska dock bli skönt att slippa denna kropp snart, 23 kg hade jag gått upp sist jag vägde mig. Är mycket vätska.

@Tingeling84
Helt OT, men du skulle möjligtvis inte kunna pma mig om vart din vita herdehund kommer ifrån?
Jag saknar min vita dåre sjukt mycket :(, och nu börjar det bli dags att leta vettiga uppfödare :)

Det blev såklart lite drama för min del iallafall, men i torsdags kl 12.08 föddes vår lilla Molly, 47cm lång och 2890 gr. Vi mår bra allihop men blir nog kvar på sjukhuset ytterligare någon dag. Berättelse får komma lite senare. Kejsarsnitt är absolut ingen genväg som många påstår :p.

Bifogade filer

• C8064F3E-637D-4824-AD88-EC3F3BC4BECB.webp
    C8064F3E-637D-4824-AD88-EC3F3BC4BECB.webp
    122,2 KB · Visningar: 88
Det blev såklart lite drama för min del iallafall, men i torsdags kl 12.08 föddes vår lilla Molly, 47cm lång och 2890 gr. Vi mår bra allihop men blir nog kvar på sjukhuset ytterligare någon dag. Berättelse får komma lite senare. Kejsarsnitt är absolut ingen genväg som många påstår :p.

Grattis! Längtar också efter bebis nu...

Stort grattis! :)

Grattis! :)

Vilken liten juvel! Grattis!

Helt otroligt va fort det går när de väl ammar. På kanske de 3 stackars minuter som Noah ammade med ett bra tag så fick han i sig ca 50ml. För 90ml brukar han bli nöjd på. Så det räckte att han drack ca 50 ml på flaska efter för att han skulle däcka.

Fått storstädat huset idag, tog lilleman i babybjörnen. Han gnäller lite i början men sen somnar han gott. Skönt att veta att man faktiskt kan dammsuga fast man har hand om honom, tidigare har jag dammsugit när sambon vart hemma och haft hand om honom.

Fått storstädat huset idag, tog lilleman i babybjörnen. Han gnäller lite i början men sen somnar han gott. Skönt att veta att man faktiskt kan dammsuga fast man har hand om honom, tidigare har jag dammsugit när sambon vart hemma och haft hand om honom.
Har du en rätt babybjörn? Vår första bärsele var en sån o den var inte alls ergonomisk. Blev fel för både mig o barnet :/ sen bytte vi till en stokke

Rätt och rätt vet jag inte men det är en sådan som har spädbarnsinlägg i alla fall och jag tycker den har fungerat för mig att bära i och lilleman verkar ju nöjd i den också :)

Rätt och rätt vet jag inte men det är en sådan som har spädbarnsinlägg i alla fall och jag tycker den har fungerat för mig att bära i och lilleman verkar ju nöjd i den också :)

Vår första bärsele satt barnet som i den första. Vi visste ingenting om hur de bör sitta då men första barnet men märkte snabbt när sonen började lägga på sig att det inte gick bra alls. sonen klagade inte direkt men vad jag vet är det inte bra för dem? Sen köpte vi en stokke så de sitter som i den andra och vilken skillnad det blev för både barnet o framförallt vår hållning. Så denna gången har vi en stokke igen ^^ fick syrrans då hon använder sjal

Bifogade filer

• Screenshot_20180512-195443.webp
    Screenshot_20180512-195443.webp
    82,5 KB · Visningar: 78
Grattis alla nyblivna mammor!

När de blir tyngre börjar man märka skillnad mellan selar. Jag har en Beco Gemini som är super! Och en Tula standard/baby. Dessa kan man senare ha på ryggen. Bär min 12-kgs 2-åring i Tula toddler utan problem.

Vår första bärsele satt barnet som i den första. Vi visste ingenting om hur de bör sitta då men första barnet men märkte snabbt när sonen började lägga på sig att det inte gick bra alls. sonen klagade inte direkt men vad jag vet är det inte bra för dem? Sen köpte vi en stokke så de sitter som i den andra och vilken skillnad det blev för både barnet o framförallt vår hållning. Så denna gången har vi en stokke igen ^^ fick syrrans då hon använder sjal

I den vi har så sitter han som på den andra bilden, med benen utåt istället för neråt eller hur man nu ska förklara ;) Kan tänka mig som @Whirlie skriver att det blir mer tydligt sen när barnen blir tyngre, nu är det ju inte speciellt jobbigt att bära runt på honom förutom att det blir väldigt varmt :o

I den vi har så sitter han som på den andra bilden, med benen utåt istället för neråt eller hur man nu ska förklara ;) Kan tänka mig som @Whirlie skriver att det blir mer tydligt sen när barnen blir tyngre, nu är det ju inte speciellt jobbigt att bära runt på honom förutom att det blir väldigt varmt :o
Stoppa en handduk mellan kropparna så blir det mindre kroppsvärme som delas. Och den suger upp ev svett också.

I dag är det fest! Har ätit både lunch och middag (kl 21:30 middagstid...) med två sovande barn. Helt underbart! I går åt vi middag med ett barn som gallskrek (jag gick ett varv m selen så hon somnade medan pappan fick äta m lillen) och en som bara ville stå på stolen och vara allmänt stökig. Hela dagen i går var stökig. I dag har lillan sovit massa timmar (typ fem fördelat på tre omgångar) i babyskyddet och lillen skött sig super. Lillan somnade varje gång i bilen och sov sedan vidare under de aktiviteter vi gjort (kosläpp och besök hos kompis). Fattar ingenting!

Grattis alla nyblivna mammor!

När de blir tyngre börjar man märka skillnad mellan selar. Jag har en Beco Gemini som är super! Och en Tula standard/baby. Dessa kan man senare ha på ryggen. Bär min 12-kgs 2-åring i Tula toddler utan problem.
Ja samma med vår stokke . Upp till 13 kg tror jag. Vi hade sonen i den när han blev äldre o gick upp för ett berg. Nog fick man träning hah

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
59 60 61
Svar
1 209
· Visningar
38 653
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
553
· Visningar
15 584
Senast: MiaMia
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 164
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 130
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama