Vårföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså vilken dag. Dagen börjar med att jag känner mig totalt värdelös som mamma då jag är i ett amningsrum och är den enda som matar mitt barn med ersättning. Så nu sitter jag och ammar mitt barn utan hjälpmedel. Vet inte ens vad som hände. Helt plötsligt tog han bröstet! Vet som vanligt inte om han får i sig nått. Nu måste jag ju förutsätta och hoppas detta håller i sig. Tänk om det kunde börja fungera nu. Att Noah fattar vårt maten kommer ifrån :p

Lägger in här istället för i sommartråden då vår kille ju blev en aprilbebis.
Det är +24 i skuggan här, var varmt även igår. Idag har lilleman mest sovit. Ammat lite, sen sovit igen. Var i och för sig mer vaken imorse och tittade och hade sig än han varit tidigare.
Ska jag tro att det är ett utvecklingssprång och att han är påverkad av värmen bara? Han är inte för varm i sig.
Blev 3 veckor igår, beräknad födsel om ytterligare 3 veckor.

Lägger in här istället för i sommartråden då vår kille ju blev en aprilbebis.
Det är +24 i skuggan här, var varmt även igår. Idag har lilleman mest sovit. Ammat lite, sen sovit igen. Var i och för sig mer vaken imorse och tittade och hade sig än han varit tidigare.
Ska jag tro att det är ett utvecklingssprång och att han är påverkad av värmen bara? Han är inte för varm i sig.
Blev 3 veckor igår, beräknad födsel om ytterligare 3 veckor.

Man brukar räkna utvecklingssprång från BF, så med prematur bör du nog räkna korrigerat.

Min bebis som är fullgången och 5 veckor sover fortfarande bort vissa dagar, t.ex. idag. Tror inte det har med värmen att göra utan han är tröttare vissa dagar bara. Så länge de äter ordentligt (dvs kissar ordentligt) och är i skuggan bör inte värmen vara något problem. :)

Alltså vilken dag. Dagen börjar med att jag känner mig totalt värdelös som mamma då jag är i ett amningsrum och är den enda som matar mitt barn med ersättning. Så nu sitter jag och ammar mitt barn utan hjälpmedel. Vet inte ens vad som hände. Helt plötsligt tog han bröstet! Vet som vanligt inte om han får i sig nått. Nu måste jag ju förutsätta och hoppas detta håller i sig. Tänk om det kunde börja fungera nu. Att Noah fattar vårt maten kommer ifrån :p
Gillar inte att du känner dig värdelös såklart, men amningen.

Idag kom han, klockan 16.19, en liten lillebror på 3550 g och 50 cm. Två dagar efter bf. En ganska fruktansvärd förlossning, mycket värre än den förra och jag är enormt glad att den är över. Vi blir kvar på BB över natten för att det är sent och jag är helt slut. Han är ännu namnlös, flicknamn hade gott om men pojknamn var värre. Men vi har en stark kandidat :)

Idag red jag en liten sväng för första gången sen förlossningen! Mamma gick med Walter i vagnen och jag skrittade med! Kändes helt okej, kommer dock bara skritta nu de närmsta så jag inte förstör något med bäckenet! :)

Fick så dåligt samvete idag, kände mig som en dålig mamma som inte kan läsa vad bevis vill! Kom iaf hem från stallet och han var ganska knorrig och kom inte till ro så fick för mig att han nog var hungrig trots att han åt i stallet så matade honom och han åt ganska så hetsigt, rapade honom och la honom i knät och då kommer världens kaskadspya!:wtf: Måste vart i princip allt jag matade honom med. Så han och kläderna blev pisseblöta! Men nu sitter en nöjd kille hud mot hud efter att han fick bada som han tycker så mycket om :up: så är nog förlåten ;)

Idag kom han, klockan 16.19, en liten lillebror på 3550 g och 50 cm. Två dagar efter bf. En ganska fruktansvärd förlossning, mycket värre än den förra och jag är enormt glad att den är över. Vi blir kvar på BB över natten för att det är sent och jag är helt slut. Han är ännu namnlös, flicknamn hade gott om men pojknamn var värre. Men vi har en stark kandidat :)
Grattis! Jobbigt med förlossningen dock.

Grattis!

Tack för era reflektioner @Whirlie, @Jenka och @Sedna :) efter den här dagen känns det faktiskt mer som att det kan röra sig om ett sådant där utvecklingssprång, för idag har magen verkat ganska ok men lillan har ändå varit kinkig till o från, väldigt stort närhetsbehov speciellt. Så vi avvaktar med kostomläggning och hoppas att detta går över snart. Håller tummarna för att vi, o speciellt hon, får sova bättre inatt!

Grattis!!!!

Vi fick också en son idag kl 16 :love: 51 cm och 3690g. inget namn här heller, har två vi måste suga på. För mig gick det fort men ont, ringde på narkosläkare för ville ha en spinalspruta men innan läkaren kom så va bebis ute! Dock ganska opåverkad såhär efteråt men jättetrött så hoppas på en god natts sömn på bb :)

Grattis!!!!

Vi fick också en son idag kl 16 :love: 51 cm och 3690g. inget namn här heller, har två vi måste suga på. För mig gick det fort men ont, ringde på narkosläkare för ville ha en spinalspruta men innan läkaren kom så va bebis ute! Dock ganska opåverkad såhär efteråt men jättetrött så hoppas på en god natts sömn på bb :)
Stort grattis!

Grattis @Kaki!

Idag har hon bara kunnat somna i sjal på väg ut, alt på mig om jag sitter upprätt och buffar henne. Kommer inte till ro vid bröstet nån längre stund. Hoppas på att det går över snabbt. Nu sover hon sen 21 iaf, sambon fick ta över nattningen av storebror pga ledsen bebis.

Är det jag som inbillar mig eller är det väldigt många pojkbebisar som kommit? :)

Börjar se ett mönster i lillemans mat- och sovklocka nu. Senaste veckan har Oskar somnat vid 21, vaknat en snabbis runt 00. 30 för blöjbyte och lite mat och sen somnat om till 07-08.
Så jäkla skönt när rutinerna börjar komma. Även om det säkerligen lär komma nätter när man måste vara vaken igen.
Som typ inatt när 2,5 åringen slockna på soffan vid 19 och vakna för en halvtimme sen. Skitpigg och vägrar somna om :banghead:

Vet inte om jag inbillar mig men lilleman bajsar inte lika ofta längre. Förut var det säkert 10 bajsblöjor per dag, nu är det max 2-3, men större mängd.
Kommer inte ihåg hur det var med de andra ungarna, men antar att det borde ha med att han blivit större och tarmarna mognat lite mer? För han äter som en häst och fiser massor.

Senast ändrad:
Är det jag som inbillar mig eller är det väldigt många pojkbebisar som kommit? :)

Börjar se ett mönster i lillemans mat- och sovklocka nu. Senaste veckan har Oskar somnat vid 21, vaknat en snabbis runt 00. 30 för blöjbyte och lite mat och sen somnat om till 07-08.
Så jäkla skönt när rutinerna börjar komma. Även om det säkerligen lär komma nätter när man måste vara vaken igen.
Som typ inatt när 2,5 åringen slockna på soffan vid 19 och vakna för en halvtimme sen. Skitpigg och vägrar somna om :banghead:

Vet inte om jag inbillar mig men lilleman bajsar inte lika ofta längre. Förut var det säkert 10 bajsblöjor per dag, nu är det max 2-3, men större mängd.
Kommer inte ihåg hur det var med de andra ungarna, men antar att det borde ha med att han blivit större och tarmarna mognat lite mer? För han äter som en häst och fiser massor.

Samma med bajsblöjorna här och jag börjar också se rutiner kring sömn och mat. :)

Grattis @Minusgraader @Lo_ och @Kaki!

Plockar fram listan så den kan uppdateras med alla nyfödda bebisar :)

25/3 - Shpongle, första barnet/ UL visade: pojke / Det blev en:
29/4 Minusgraader, andra barnet / Gissar på: / UL visade: Flicka / Det blev en:

1/5 - Kaki, andra barnet.
6/5- Lo_, andra barnet/ Gissar på:/ UL visade/ Det blev en:
9/5 - Iglatjarn, andra barnet. Planerat ks. NIPT-test visade: Tjej
11/5 - domesticus, andra barnet / Gissar på:Pojke/ UL visade: Tjej / Det blev en:
25/5 - Linn-Nora, första barnet
30/5- Tingeling84,tredje barnet/UL visade:kille/Det blev en:

Födda:
31/3- Zata, Pojke, Hjalmar (beräknad 20/3)
2/4- Mulles_matte, Pojke, Oskar (beräknad 29/3), 3955 g och 53 cm lång
3/4- Sedna, Pojke (beräknad 8/4), 3500 g och 50 cm
13/4 anonymapril, flicka (beräknad 19/4), 3484g och 50cm
13/4 MinIan, pojke (beräknad 10/4), 3775g och 50cm
16/4 Whirlie, flicka (beräknad 21/4), 4030g och 52 cm
20/4 Jenka, flicka Elvira (beräknad 5/4), 3830g, 52 cm
22/4 Pengy, pojke Walter (beräknad 17/4), 3880g, 53 cm:)
4/5 Anonymusen, en pojke (beräknad 6/5), 3945 g, 52 cm

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
59 60 61
Svar
1 209
· Visningar
38 646
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
553
· Visningar
15 583
Senast: MiaMia
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 162
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 130
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama