Lycka till både @Iglatjarn och @Minusgraader !
Brukar man ha inskrivning så långt innan? Åker ni hem däremellan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu händer det grejer! Haft förvärkar sen igår kväll, var på mvc innan idag och tappen är nästan helt borta och jag är öppen 3cm Passade på att göra hinnsvepning också för att trigga lite extra
Så slipper förhoppningsvis igångsättning denna gången
Lycka till och hoppas du får din goding under morgondagen!
Här körs det lite sista kvällen med gänget. Packar och donar med fl-väskan, packar åt storebror som ska till mormor, vattnar hunden och går ut med blommorna. Lite så kaos är det mentalt just nu. Inskrivning imorgon bitti och operation onsdag morgon.
Börjar bli nervöst
Stressar upp mig mycket över att man aldrig hinner städa om dagarna. Man märker att fokus hamnar på andra saker. Har haft en diskberg i en evighet och den blir varken mindre eller större. Men den finns bara kvar! Stör mig otroligt mycket. Det enda som hålls ordning på är golvet för det sköter robotdammsugaren. Tur är väl det. Att någonting blir städat haha
Lycka till både @Iglatjarn och @Minusgraader !
Lycka till @Iglatjarn och @Minusgraader
Stort grattis!Kan uppdatera att 00.42 så föddes lilla Vera
Grattis!Kan uppdatera att 00.42 så föddes lilla Vera
Stort grattis!Kan uppdatera att 00.42 så föddes lilla Vera
Kan uppdatera att 00.42 så föddes lilla Vera
Stressar upp mig mycket över att man aldrig hinner städa om dagarna. Man märker att fokus hamnar på andra saker. Har haft en diskberg i en evighet och den blir varken mindre eller större. Men den finns bara kvar! Stör mig otroligt mycket. Det enda som hålls ordning på är golvet för det sköter robotdammsugaren. Tur är väl det. Att någonting blir städat haha
Ha lite is i magen ett par dar till. Bebisar blir stökiga i perioder. Det är en ökningsperiod vid ca två veckor, utvecklingshopp vid ca fyra veckor (och åtta osv). Sedan blir de förkylda, tarmarna utvecklas, de får tänder eller blir överstimulerade. Så lugn och ro får man bara korta perioderBebis har varit missnöjd och sovit dåligt i tre dagar nu.. Börjar fundera på vad mer jag skulle kunna göra åt saken. Hon har haft det ganska jobbigt med magen ett tag också men varit glad o nöjd mellan varven, men nu är det mer missnöjd än glad skulle jag nog säga. Hon går upp bra i vikt men har fått lite knottror i huden, främst i pannan. Har börjat överväga att utesluta mjölk under en period. Bvc tipsade om minifom (ger redan Sempers magdroppar) men det verkar ju som rena kemikaliebomben så jag är inte superpepp på att ge det.. men om det är magen som stör henne kanske det är värt att prova om de fungerar. Svårt det här!
Fast knottror kan väl vara helt normalt också?Bebis har varit missnöjd och sovit dåligt i tre dagar nu.. Börjar fundera på vad mer jag skulle kunna göra åt saken. Hon har haft det ganska jobbigt med magen ett tag också men varit glad o nöjd mellan varven, men nu är det mer missnöjd än glad skulle jag nog säga. Hon går upp bra i vikt men har fått lite knottror i huden, främst i pannan. Har börjat överväga att utesluta mjölk under en period. Bvc tipsade om minifom (ger redan Sempers magdroppar) men det verkar ju som rena kemikaliebomben så jag är inte superpepp på att ge det.. men om det är magen som stör henne kanske det är värt att prova om de fungerar. Svårt det här!
Bebis har varit missnöjd och sovit dåligt i tre dagar nu.. Börjar fundera på vad mer jag skulle kunna göra åt saken. Hon har haft det ganska jobbigt med magen ett tag också men varit glad o nöjd mellan varven, men nu är det mer missnöjd än glad skulle jag nog säga. Hon går upp bra i vikt men har fått lite knottror i huden, främst i pannan. Har börjat överväga att utesluta mjölk under en period. Bvc tipsade om minifom (ger redan Sempers magdroppar) men det verkar ju som rena kemikaliebomben så jag är inte superpepp på att ge det.. men om det är magen som stör henne kanske det är värt att prova om de fungerar. Svårt det här!
Håller med ang stökighet etc, men passar på att tipsa också om att ha koll på var utvecklingssprången brukar ligga. Jag tycker det blir mycket mer hanterbart när man vet varför det är stökigt (och att det oftast är tillfälligt).Utslag på nyfödda är vanligt, i regel är det normalt och går över av sig själv.
Kan knottrorna i huden vara hormonprickar? De brukar komma vid ca 4 veckor.
Tänker att det är svårt att utesluta mjölk och bedöma om det ger resultat utan starkare symptom på allergi. Annars är det lätt att tro att det ger resultat när bebis hade blivit nöjd ändå.
Bebisar kan vara missnöjda och stöka av en massa normala anledningar, ofta blir man inte klok på varför de stökar. Ibland går det över på en halv dag ibland tar det veckor. De blir i alla fall mer begripliga ju äldre de blir tycker jag. Man får försöka njuta varje stund som är harmonisk, de stunderna är inte alltid så många och långa.