Vårföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har varit osynlig här ett tag, men har försökt läsa ikapp lite :) Grattis till alla som fått bebisar!

En liten uppdatering från mig: Jag och min sambo har fått gå i aurora-samtal och det har varit kanon bra! Vi har skrivit ett långt förlossningskontrakt tillsammans med aurorabm och det känns som hon verkligen lyssnat in oss.

I förrgår var jag på vanlig kontroll hos MVC och hon tyckte att bebis hade lite höga hjärtljud så det blev en tur till förlossningen för kontroll där. Det visade sig igår på ul att bebis har lite lite fostervatten så nu är jag och sambon på väg till förlossningen igen, för igångsättning :nailbiting: Jag gick över 16 dagar med dottern, så jag har varit inställd på något liknande nu. Det här kom lite som en chock. Min gamla bm ska iaf vara med på förlossningen :love:

Lycka till :D Hoppas allt går bra, tur att de har bra koll på bebisen :)

Jag har varit osynlig här ett tag, men har försökt läsa ikapp lite :) Grattis till alla som fått bebisar!

En liten uppdatering från mig: Jag och min sambo har fått gå i aurora-samtal och det har varit kanon bra! Vi har skrivit ett långt förlossningskontrakt tillsammans med aurorabm och det känns som hon verkligen lyssnat in oss.

I förrgår var jag på vanlig kontroll hos MVC och hon tyckte att bebis hade lite höga hjärtljud så det blev en tur till förlossningen för kontroll där. Det visade sig igår på ul att bebis har lite lite fostervatten så nu är jag och sambon på väg till förlossningen igen, för igångsättning :nailbiting: Jag gick över 16 dagar med dottern, så jag har varit inställd på något liknande nu. Det här kom lite som en chock. Min gamla bm ska iaf vara med på förlossningen :love:

Bra att det upptäcktes! Lycka till:)

Överraskningar är inget man behöver då man också gått genom Aurora :eek:.
Önskar dig ett stort lycka till nu! :banana:

Försöker hitta lite motivation till att åka och mocka hagar, men än så länge är det mkt mysigare att sitta i soffan med den här lilla fisgrisen.
Insåg att jag "klagade" på att man inte fick se bebisarna i den här tråden, men inte lagt upp nån bild själv, så här är han :D
4,5 vecka nu och växer som ogräs. Börjat få använda kläder i stl 62 nu för att blivit så rund :S

Bifogade filer

• IMG_20180504_152116.webp
    IMG_20180504_152116.webp
    129,5 KB · Visningar: 48
Min växer också som ogräs! Helt olikt lillebror. Växt 4 cm från födseln och gått upp 300 g på en vecka. Lillbrorsan var 55 cm när han var 1 månad och 17 dagar, och lillan var 56 cm i dag 18 dgr gammal.

Min växer också som ogräs! Helt olikt lillebror. Växt 4 cm från födseln och gått upp 300 g på en vecka. Lillbrorsan var 55 cm när han var 1 månad och 17 dagar, och lillan var 56 cm i dag 18 dgr gammal.
Det är nästan lite sorgligt hur mkt de växer i början. Det går så jäkla fort
Oskar var 57,2 cm i onsdags och vägde in på 5330g. 630 gram mer än veckan innan.
Men jag antar att du menar storebror för hon har väl inte hunnit få en lillebror sen hon föddes? ;)

Det är nästan lite sorgligt hur mkt de växer i början. Det går så jäkla fort
Oskar var 57,2 cm i onsdags och vägde in på 5330g. 630 gram mer än veckan innan.
Men jag antar att du menar storebror för hon har väl inte hunnit få en lillebror sen hon föddes? ;)
Ja. Storebrorsan!
/ Hon m amningshjärna delux!

Med storebror stog jag ganska still i vikt efter att de 10 kilona från själva graviditeten försvunnit. Nu bara fortsätter jag tappa vikt. Dels hinner jag inte alltid tänka på att få i mig mat nu, dels är aptiten betydligt mindre nu (var alltid hungrig m brorsan). Plus att jag antar att dubbelamningen ökar kaloriåtgången.

Försöker hitta lite motivation till att åka och mocka hagar, men än så länge är det mkt mysigare att sitta i soffan med den här lilla fisgrisen.
Insåg att jag "klagade" på att man inte fick se bebisarna i den här tråden, men inte lagt upp nån bild själv, så här är han :D
4,5 vecka nu och växer som ogräs. Börjat få använda kläder i stl 62 nu för att blivit så rund :S

Kul att få se din pojke! :) Tror inte våra killar bara är jämngamla utan rätt så jämnstora. :)

Ja. Storebrorsan!
/ Hon m amningshjärna delux!

Med storebror stog jag ganska still i vikt efter att de 10 kilona från själva graviditeten försvunnit. Nu bara fortsätter jag tappa vikt. Dels hinner jag inte alltid tänka på att få i mig mat nu, dels är aptiten betydligt mindre nu (var alltid hungrig m brorsan). Plus att jag antar att dubbelamningen ökar kaloriåtgången.
Jag har inte vågat ställa mig på en våg än. Är konstant hungrig (och sötsuget är fortfarande kvar) så jag misstänker att jag antingen gått upp eller står och stampar på samma jäkla siffra som när han kom :(

Jag har inte vågat ställa mig på en våg än. Är konstant hungrig (och sötsuget är fortfarande kvar) så jag misstänker att jag antingen gått upp eller står och stampar på samma jäkla siffra som när han kom :(

Jag ställde mig på vågen typ tre-fyra dagar efter fl o till min fasa hade jag inte ens gått ner bebis vikt! Jätteskumt. Kanske vägde mer innan än jag trodde. Nu ramlar de dock sakta men säkert av, trots sötsug. Kanske är så för dig också:)

Har ca 3 kg kvar till startvikt, men den var betydligt högre än vad jag vill så hoppas på att fortsätta lite mer neråt.. men misstänker att det inte kommer gratis:p

Jag har inte vägt mig då vår våg inte har några batterier just nu så vet inte hur mycket jag gått ner! Men det är ju en del kvar det känner och ser jag ju! Däremot har jag haft väldigt dålig aptit sen förlossningen, vilket bara är bra för min del just nu :angel:

Tack för alla lyckönskningar! :heart Igångsättningen och förlossningen gick snabbt och smidigt, det tog ca 6 timmar från det vi kom till förlossningen tills vår lilla gosse kom till världen. Jag hade fantastiskt stöd av min sambo och min gamla MVC-bm (som var med som doula). Efter förlossningen ville inte moderkakan komma ut och det slutade med op för min del medan bebis fick vara med pappan. Jag mådde väldigt dåligt av alla mediciner och har haft hemska eftervärkar hela natten. Nu är vi alla tre på BB och mår bara bra. Jag är på det hela taget väldigt nöjd och så glad över vår underbara lilla pojke :heart:heart

Tack för alla lyckönskningar! :heart Igångsättningen och förlossningen gick snabbt och smidigt, det tog ca 6 timmar från det vi kom till förlossningen tills vår lilla gosse kom till världen. Jag hade fantastiskt stöd av min sambo och min gamla MVC-bm (som var med som doula). Efter förlossningen ville inte moderkakan komma ut och det slutade med op för min del medan bebis fick vara med pappan. Jag mådde väldigt dåligt av alla mediciner och har haft hemska eftervärkar hela natten. Nu är vi alla tre på BB och mår bara bra. Jag är på det hela taget väldigt nöjd och så glad över vår underbara lilla pojke :heart:heart
Grattis till er pojke! :) Jobbigt med operation och eftervärkar men skönt att ni alla mår bra nu :heart

Här har vi haft en härlig dag än så länge! En av mina bästa kompisar är här och hälsar på (bor på Gotland) så vi var hemma hos hennes föräldrar och har fikat och haft det trevligt i det fina vädret! Lille W sov sig igenom 3 timmar med stoj och stim från övriga barn (han sover så gott när det är mycket ljud omkring) :up: Nu är vi hemma och han fortsätter sova lite i bilstolen, hör dock hur han sitter och pruttar så är nog dags att byta blöja snart ;)

Bifogade filer

• 23D6140B-930E-4062-9557-655DBB768487.webp
    23D6140B-930E-4062-9557-655DBB768487.webp
    150,2 KB · Visningar: 29
Jag tror att jag hittade senaste listan :)

25/3 - Shpongle, första barnet/ UL visade: pojke / Det blev en:
29/4 Minusgraader, andra barnet / Gissar på: / UL visade: Flicka / Det blev en:

1/5 - Kaki, andra barnet.
6/5- Lo_, andra barnet/ Gissar på:/ UL visade/ Det blev en:
9/5 - Iglatjarn, andra barnet. Planerat ks. NIPT-test visade: Tjej
11/5 - domesticus, andra barnet / Gissar på:Pojke/ UL visade: Tjej / Det blev en:
25/5 - Linn-Nora, första barnet
30/5- Tingeling84,tredje barnet/UL visade:kille/Det blev en:

Födda:
31/3- Zata, Pojke, Hjalmar (beräknad 20/3)
2/4- Mulles_matte, Pojke, Oskar (beräknad 29/3), 3955 g och 53 cm lång
3/4- Sedna, Pojke (beräknad 8/4), 3500 g och 50 cm
13/4 anonymapril, flicka (beräknad 19/4), 3484g och 50cm
13/4 MinIan, pojke (beräknad 10/4), 3775g och 50cm
16/4 Whirlie, flicka (beräknad 21/4), 4030g och 52 cm
20/4 Jenka, flicka Elvira (beräknad 5/4), 3830g, 52 cm
22/4 Pengy, pojke Walter (beräknad 17/4), 3880g, 53 cm:)
4/5 Anonymusen, en pojke (beräknad 6/5), 3945 g, 52 cm

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
59 60 61
Svar
1 208
· Visningar
38 610
Senast: Lyan
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
553
· Visningar
15 581
Senast: MiaMia
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 160
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 130
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits
  • Dressyrsnack 17