Vårföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jadu. Det går bra förutom amningen men jag har accepterat att det kanske inte alls kommer fungera så här börjat introducera ersättning långsamt. Tänker att hans mage ska bli van med lite i taget så får får han bröstmjölk på flaska också. Tror det blir hur bra som helst :)

Blir säkert bra, skönt att du kan vänja in lite långsamt:)

Beräknad bf idag (igår såg jag nu), och här händer inte särskilt mycket :grin: Suttit på tävling och fotat halva dagen för att hålla mig sysselsatt.
Men ja, just nu känns det som om hon aldrig vill komma ut :arghh:

Mysigt att vara iväg på tävling, jag brukar längta ut på (hopp)tävlingar när våren kommer! Men segt att vänta på bebis som dröjer.. Hon kanske dyker upp nu efter Valborg:)

Wow. Känns så härligt när Noah får sin första post. rek. Brev som bara kan hämtas ut personligen. Noah ska ha leg och skriva under. Behöver jag nämna att det inte gick att hämta ut det? Haha

Mysigt att vara iväg på tävling, jag brukar längta ut på (hopp)tävlingar när våren kommer! Men segt att vänta på bebis som dröjer.. Hon kanske dyker upp nu efter Valborg:)

Ja det var riktigt skönt att komma ut och känna på atmosfären lite :D Blev inte sämre av att "min" kuse satte en klockren nolla i 135 med sin nya ägare :love:
Jag hoppas ju det, känns inte ett dugg lockande att gå över 2v som sist :crazy:

Jag tänkte precis fråga vem sjutton det är som skickar rek. brev till en bebis. Det är väl rätt allmänt känt att såna behöver lösas ut personligen med leg? :crazy: :D

Wow. Känns så härligt när Noah får sin första post. rek. Brev som bara kan hämtas ut personligen. Noah ska ha leg och skriva under. Behöver jag nämna att det inte gick att hämta ut det? Haha

Vi råkade ut för samma sak med sonen, men med ett paket som innehöll en hemstickad tröja från en släkting. Vi fick skicka efter ett personbevis, som egentligen ju bara är ett papper med barnets namn och föräldrarnas. Då var det inga problem att hämta ut paketet med mitt eller pappans leg, men det tog ju en stund...

Vi råkade ut för samma sak med sonen, men med ett paket som innehöll en hemstickad tröja från en släkting. Vi fick skicka efter ett personbevis, som egentligen ju bara är ett papper med barnets namn och föräldrarnas. Då var det inga problem att hämta ut paketet med mitt eller pappans leg, men det tog ju en stund...
Det skulle inte fungera denna gången för vi frågade om just personbevis och sånt. Men icke tydligen. Länsförsäkringar måste skicka om på nytt fast i mitt namn då :/ undra vad det är som är så viktigt :p

Personbevis kan man hämta på närmaste skattekontor om man inte vill vänta på snigelposten :)
Vi har ju något "födelsebevis" från skatteverket där det står att jag är mamman och sånt. det är nog det de skulle behöva om det gick att få ut brevet men det stod ju samtidigt att ingen fullmakt hjälpte

Vi har ju något "födelsebevis" från skatteverket där det står att jag är mamman och sånt. det är nog det de skulle behöva om det gick att få ut brevet men det stod ju samtidigt att ingen fullmakt hjälpte

Rek skickat till barn ska kunna hämtas vid uppvisande av personbevis, båda föräldrarnas leg och underskrift av båda föräldrarna (vid två vårdnadshavare). :)

Paket har jag hämtat många gånger i dotterns namn mot uppvisande av endast mitt leg. Vi har inte ens samma efternamn, men har gått fint ändå. Kanske för att vi är så välkända hos ombudet. :D

Har varit ett dygn helt utan smärtlindring nu o det känns bra! Har varit ute på en liten promenad om dagen sen vi kom hem och det känns alltid lite bättre efteråt i snittet. Underligt det där.

Idag är jag o bebis hemma ensamma hela em, det är första gången. Jag o sambon är hemma en månad tillsammans nu i början så det är ovant att vara hemma själv. Det jobbigaste är att jag inte får bära ner vagnen för trappen så jag kommer inte ut på promenader på egen hand än, den största nackdelen med snitt skulle jag nog säga hittills. Är så lustigt när kroppen känns ok men man vet att man inte "får".

Lilltjejen är fortfarande förkyld men äter bra så igår på vägningen visade det sig att hon äntligen passerat födelsevikt o är uppe i 3530 gram:) skönt!

Rek skickat till barn ska kunna hämtas vid uppvisande av personbevis, båda föräldrarnas leg och underskrift av båda föräldrarna (vid två vårdnadshavare). :)

Paket har jag hämtat många gånger i dotterns namn mot uppvisande av endast mitt leg. Vi har inte ens samma efternamn, men har gått fint ändå. Kanske för att vi är så välkända hos ombudet. :D
För oss gick det tydligen inte.

På tal om försäkringsbolag som inte tänker till. När min sambo tecknade barnförsäkring skickade försäkringsbolaget försäkringsbrev och undertecknade av autogiro till honom, sedan la försäkringsbolaget försäkringen på mitt autogiro. Det var ju tacksamt att de i alla fall skickade bekräftelsen av autogirot till mig, annars vet jag inte när vi uppmärksammat att det låg på mitt autogiro.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
59 60 61
Svar
1 208
· Visningar
38 607
Senast: Lyan
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
553
· Visningar
15 572
Senast: MiaMia
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 160
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 130
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama