Vårföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
@anonymApril hur länge sedan är det du snittades nu? Hittar inte listan för jag knappar runt på telefonen den har nog hamnat en bit bak. Bara en vecka kvar nu för mig och jag börjar bli lite nervös :nailbiting:.
Har läkeprocessen gått bra i övrigt?

@anonymApril hur länge sedan är det du snittades nu? Hittar inte listan för jag knappar runt på telefonen den har nog hamnat en bit bak. Bara en vecka kvar nu för mig och jag börjar bli lite nervös :nailbiting:.
Har läkeprocessen gått bra i övrigt?

Det kommer säkert gå jättebra! Härligt att du snart får träffa din lilla:)

Jag snittades den 13/4. Läkningen har gått bra känns det som, nu börjar tejpen ramla o ärret ser fint ut, kanterna har gått ihop bra.

Jag hade nog kunnat skippa smärtlindringen (alvedon+ Ipren) tidigare men jag har inte velat slösa energi på ev obehag. Har inte upplevt att smärta varit ett särskilt stort problem när det gäller snittet, jobbigt att hosta o skratta första veckan samt komma i/ur sängen de första dagarna men nu är det inga problem!:up:

Idag var vi på läkarkontroll på bvc. Lilleman fick en OK-stämpel i rumpan och växer på fint. 630 gram upp sen förra måndagen :o
Pratade lite om rotavirusvaccinationen som ska tas om 2 veckor också. Är det något ni kommer vaccinera mot?

Tänker vaccinera mot rota @Mulles_matte. Blev erbjudna att vaccinera dottern men avstod då. Känns mer motiverat nu. Dels för att vaccinet är mer beprövat och dels för att bebis löper större risk att smittas som bebis med tanke på äldre syskon som inte haft rota ännu.

Vi har första dagen själva jag och bebis. Så smidigt att vara själv med en liten som bara sover och äter. :D Tänker be sambon jobba över så hämtar jag på förskolan och roddar eftermiddagen själv med två ungar. Lika bra att passa på när motivationen finns där, så kan jag med gott samvete be sambon komma hem tidigare en annan dag då han behövs mer. :D

Idag var vi på läkarkontroll på bvc. Lilleman fick en OK-stämpel i rumpan och växer på fint. 630 gram upp sen förra måndagen :o
Pratade lite om rotavirusvaccinationen som ska tas om 2 veckor också. Är det något ni kommer vaccinera mot?
Det lär vi göra. Här erbjuds det till alla så även sonen fick det.

Tänker vaccinera mot rota @Mulles_matte. Blev erbjudna att vaccinera dottern men avstod då. Känns mer motiverat nu. Dels för att vaccinet är mer beprövat och dels för att bebis löper större risk att smittas som bebis med tanke på äldre syskon som inte haft rota ännu.

Vi har första dagen själva jag och bebis. Så smidigt att vara själv med en liten som bara sover och äter. :D Tänker be sambon jobba över så hämtar jag på förskolan och roddar eftermiddagen själv med två ungar. Lika bra att passa på när motivationen finns där, så kan jag med gott samvete be sambon komma hem tidigare en annan dag då han behövs mer. :D

Låter toppen att det går så smidigt:) vår lilla har bestämt sig för att äta små men många mål på dagtid o vill inte bli nedlagd mellan så här blir inte mycket gjort:p

@Sedna och @Jenka

Vi kommer också ge, lilltösen på 2,5 fick också när hon var liten, men då var jag lite mer osäker innan vi bestämde oss.
Nu har det ju funnits i några år och än så länge har det väl inte kommit fram några direkta bieffekter av det? Erbjuds det överallt nu eller är det fortfarande bara vissa landsting som gör det?

Man misstänkte tarminvagnitation som ovanlig biverkning av rotavacvination @Mulles_matte, men enligt vår BVC-sköterska tror man idag att det inte hänger ihop med vaccination utan att dessa barn hade fått det ändå.

Idag har vi haft hembesök av BVC, lilleman väger precis över 4 kg nu! Så han växer på bra :up: Fick information om rota vaccinet nu idag så ska läsa igenom innan vi bestämmer oss. Dessutom var vi på hörseltest idag också som även det gick bra. Han somnade i bilen på vägen dit, sov sig igenom hela besöket. På hemvägen stannade vi och handlade lite och nu har vi vart hemma i drygt en halvtimma och han sover fortfarande som en stock :p Hoppas han inte vilar upp sig för mycket nu bara så han tänkt vara vaken i natt :o

Man misstänkte tarminvagnitation som ovanlig biverkning av rotavacvination @Mulles_matte, men enligt vår BVC-sköterska tror man idag att det inte hänger ihop med vaccination utan att dessa barn hade fått det ändå.
Ja det där med tarminvagination läste jag om i papperna vi fick för ett par veckor sedan. Men det är väl också det enda som tagits upp som biverkning förutom lite dåliga i magen osv?

Hoppar in från sommartråden. Vi ska definitivt vaccinera mot rota igen. Sonen fick vaccinet eftersom han var prematur. Det hade vi verkligen nytta av när det gick på fsk när han var 1.5. Där var ett par barn som blev inlagda med dropp och många som var hemma i flera veckor för att de var så dåliga. De sanerade fsk lokalerna tre gånger innan det ebbade ut.
Sonen kom undan med ett par dagars diarré och lite dålig aptit.

Förvärkar från Mordor hela dagen, inte mycket vettigt gjort hemma idag :cool:. Maken jobbar dygnet runt för att bli klar med allt tills nästa vecka, han är inte varskodd om dagens alla värkar då hade han klappat ihop totalt stackaren :angel:

Förvärkar från Mordor hela dagen, inte mycket vettigt gjort hemma idag :cool:. Maken jobbar dygnet runt för att bli klar med allt tills nästa vecka, han är inte varskodd om dagens alla värkar då hade han klappat ihop totalt stackaren :angel:
Spännande, även om förvärkar kan vara nog så irriterande. När kom första barnet?

Och här händer ingenting, bf på söndag. Tror dock inte jag kände något innan förra födseln heller och hon kom ut punktligt.

Här är det också kolugnt... Tom förvärkarna verkar ha gett upp! Jag håller dock tummarna för att det är någon slags lugn innan stormen ;) Iofs, bebis kan gärna få vänta några dagar, då storasyster har fått magsjuka :( ...o jag villvillvill inte ha det igen! Det var nog jobbigt att ha det i vecka 30-nånting :yuck:

För övrigt har jag kommit till det där stadiet då det känns som om jag kommer att var gravid för alltid. Det blir nog ingen bebis :angel:

Jag har varit osynlig här ett tag, men har försökt läsa ikapp lite :) Grattis till alla som fått bebisar!

En liten uppdatering från mig: Jag och min sambo har fått gå i aurora-samtal och det har varit kanon bra! Vi har skrivit ett långt förlossningskontrakt tillsammans med aurorabm och det känns som hon verkligen lyssnat in oss.

I förrgår var jag på vanlig kontroll hos MVC och hon tyckte att bebis hade lite höga hjärtljud så det blev en tur till förlossningen för kontroll där. Det visade sig igår på ul att bebis har lite lite fostervatten så nu är jag och sambon på väg till förlossningen igen, för igångsättning :nailbiting: Jag gick över 16 dagar med dottern, så jag har varit inställd på något liknande nu. Det här kom lite som en chock. Min gamla bm ska iaf vara med på förlossningen :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
59 60 61
Svar
1 208
· Visningar
38 610
Senast: Lyan
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
553
· Visningar
15 581
Senast: MiaMia
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 160
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 130
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits
  • Dressyrsnack 17