Vårföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kaosdag igår. Eller tröttdag snarare. Sonen vaknade och storgrät flera gånger under natten, vaknade tidigt och när han äntligen sov middag (och jag tänkte göra detsamma) var Elvira vaken typ längre än nånsin och kom inte till ro. Så trött att jag var på väg att bryta ihop över småsaker sen framåt kvällen :crazy:
Idag har jag istället sovit bort halva förmiddagen (efter tidig morgon) och sen tagit en lugn långpromenad i skogen med hunden och E, välbehövligt och galet hur gott det kan göra med lite natur!

Funderar på att åka till landstället över Kristiflygare men känner att resan kanske blir för lång för en sådan liten skrutt, hon blir 1 månad nästa fre. Resan tar ca 5,5-6 h (ca 50 mil). Hur tänker ni kring längre bilfärder i babyskydd? Verkar vara så himla olika rekommendationer så man vet ju varken till eller från.. Hon gillar att åka bil men jag tycker det ser obekvämt ut för henne och vill verkligen inte riskera något.

Funderar på att åka till landstället över Kristiflygare men känner att resan kanske blir för lång för en sådan liten skrutt, hon blir 1 månad nästa fre. Resan tar ca 5,5-6 h (ca 50 mil). Hur tänker ni kring längre bilfärder i babyskydd? Verkar vara så himla olika rekommendationer så man vet ju varken till eller från.. Hon gillar att åka bil men jag tycker det ser obekvämt ut för henne och vill verkligen inte riskera något.

Tycker det känns helt okej med längre bilfärder om det är någon gång ibland och inte var och varannan dag. :) Vi kommer åka mycket bil i sommar. :)

Vet att min kompis frågade om detta när hennes son var liten då hon körde mycket bil mellan Gotland och Göteborg och man fått höra att de inte ska sitta i babyskyddet för länge men då sa de att så länge han sover och verkar nöjd så var det inga problem att åka länge! Så jag tycker ni kan åka, är ju bara att ni stannar nån gång extra om det behövs :)

Vet att min kompis frågade om detta när hennes son var liten då hon körde mycket bil mellan Gotland och Göteborg och man fått höra att de inte ska sitta i babyskyddet för länge men då sa de att så länge han sover och verkar nöjd så var det inga problem att åka länge! Så jag tycker ni kan åka, är ju bara att ni stannar nån gång extra om det behövs :)

Okej låter ju bra om man kan ta sovande bebis som tecken på att der verkar ok. Om vi åker får det nog blu paus varannan h för mitt samvetes skull:p

Alltså det låter helsnurrigt för mig när ni pratar om sex timmars bilfärd. Åkte bil i dag, en bilfärd som ska ta 1,5 timme tog tre timmar. Cirkus med storebror och otålig katt med i bilen också. Både denna bebis och storebror hatar bilen och gallskriker. Så för oss är, och har, bilåkning länge förknippats med pyssel, planering och pärs.

Alltså det låter helsnurrigt för mig när ni pratar om sex timmars bilfärd. Åkte bil i dag, en bilfärd som ska ta 1,5 timme tog tre timmar. Cirkus med storebror och otålig katt med i bilen också. Både denna bebis och storebror hatar bilen och gallskriker. Så för oss är, och har, bilåkning länge förknippats med pyssel, planering och pärs.

Det låter onekligen kämpigt! Ja alltså om det är så blir det för jobbigt att ta sig så långt, jag klarar inte av missnöjd bebis mer än några min innan det svider i mammahjärtat. Vi har ju ingen aning eg hur det kan gå, har åkt max 20-30 min hittills. Skulle kanske ta en provrunda som är lite längre först.. än är inget bestämt så det kanske blir först om 2 månader.

Det låter onekligen kämpigt! Ja alltså om det är så blir det för jobbigt att ta sig så långt, jag klarar inte av missnöjd bebis mer än några min innan det svider i mammahjärtat. Vi har ju ingen aning eg hur det kan gå, har åkt max 20-30 min hittills. Skulle kanske ta en provrunda som är lite längre först.. än är inget bestämt så det kanske blir först om 2 månader.
Har hört om många bebisar som gillar bilresor. Fattar bara inte hur de föräldrarna gör!

Det är inte svårt, bara att sätta barnet i bilen och åka så somnar han :cool: (dvs, det har nog mer med personlighet att göra än vad man gör som förälder).

Samma här, sätter in stolen och startar bilen sen sover ungen inom nån minut! Idag åkte vi en timma tur och retur till svärmor! Han sov hela vägen och en extra stund när vi kommer fram! :up:

Har hört om många bebisar som gillar bilresor. Fattar bara inte hur de föräldrarna gör!
Har ingen aning om hur jag gör, men alla mina har gillat att åka bil. Har räckt att sätta dem i bilstolen när de är nybytta och proppmätta så har de slocknat som ljus.
Tror också på att det mer har med personlighet att göra än vad jag gör

Har ingen aning om hur jag gör, men alla mina har gillat att åka bil. Har räckt att sätta dem i bilstolen när de är nybytta och proppmätta så har de slocknat som ljus.
Tror också på att det mer har med personlighet att göra än vad jag gör
Proppmätt verkar inte hjälpa. Men nybytt kan ha varit en parameter som skulle underlättat i dag.

Mycket som hänt i helgen. Åkt ca 60 mil till begravningen av min mormor. Tog 9h för och ännu längre tid hem. Noah har skött sig riktigt bra men det tog tid för vi tog många pauser för att främst Noah skulle få sträcka ut sig. Att ha bebis är en väldigt social grej. Iom att vi åkt så mycket så bar jag omkring på Noah när vi stannade för att han skulle få sträcka på kroppen och då stannar nästan alla för att prata om bebis. Den är så liten, hur gammal är bebis osv. Så man pratar med ovanligt många främlingar hehe ^^

Första dagen för sambon tillbaka på jobbet och Storebror hos dagmamman idag. Vi kom iväg i rätt tid imorse i alla fall och har varit och köpt näsdroppar till täppt bebisnäsa.

Mycket som hänt i helgen. Åkt ca 60 mil till begravningen av min mormor. Tog 9h för och ännu längre tid hem. Noah har skött sig riktigt bra men det tog tid för vi tog många pauser för att främst Noah skulle få sträcka ut sig. Att ha bebis är en väldigt social grej. Iom att vi åkt så mycket så bar jag omkring på Noah när vi stannade för att han skulle få sträcka på kroppen och då stannar nästan alla för att prata om bebis. Den är så liten, hur gammal är bebis osv. Så man pratar med ovanligt många främlingar hehe ^^

Tänkte på det häromdagen faktiskt, vi är hyffsat nyinflyttade i vårt område och har nog aldrig pratat så mycket med våra grannar runt omkring sen lilla W kom. De är verkligen små dragplåster de där små ;)

Nu börjar de ju bli rena sommarvärmen och man blir ju bra sugen på att vara ute på dagarna men tycker de är lite svårt med lilleman. Vi går alltid promenad med vagnen på förmiddagen och de är underbart och mysigt och han brukar sova gott, men han vill verkligen inte sova i vagnen om den står still så finns ingen möjlighet att sitta ute/ greja i trädgården när vi kommer tillbaka. Funderar på att eventuellt ta honom i bärselen men då känns de som man ändå blir förvisad till skuggan för vet inte om jag vågar bära runt på honom i solen även om man har solhatt på? Annars kanske han får sova inne och att man är ute själv och har koll genom babyvakten. Hur gör ni andra? :)

Tänkte på det häromdagen faktiskt, vi är hyffsat nyinflyttade i vårt område och har nog aldrig pratat så mycket med våra grannar runt omkring sen lilla W kom. De är verkligen små dragplåster de där små ;)

Nu börjar de ju bli rena sommarvärmen och man blir ju bra sugen på att vara ute på dagarna men tycker de är lite svårt med lilleman. Vi går alltid promenad med vagnen på förmiddagen och de är underbart och mysigt och han brukar sova gott, men han vill verkligen inte sova i vagnen om den står still så finns ingen möjlighet att sitta ute/ greja i trädgården när vi kommer tillbaka. Funderar på att eventuellt ta honom i bärselen men då känns de som man ändå blir förvisad till skuggan för vet inte om jag vågar bära runt på honom i solen även om man har solhatt på? Annars kanske han får sova inne och att man är ute själv och har koll genom babyvakten. Hur gör ni andra? :)
Med en bra solhatt (dvs som skuggar ordentligt) borde det ju inte vara någon fara?
Babysitter annars? Eller filt i skuggan.

Har idag lärt mig att långpromenad är en dum idé precis innan det är dags att hämta storebror. Risken är stor att fröken ledsnat långt innan man är hemma...

Nu händer det grejer! Haft förvärkar sen igår kväll, var på mvc innan idag och tappen är nästan helt borta och jag är öppen 3cm :D Passade på att göra hinnsvepning också för att trigga lite extra :sneaky:
Så slipper förhoppningsvis igångsättning denna gången :angel:

Lycka till och hoppas du får din goding under morgondagen! :banana:

Här körs det lite sista kvällen med gänget. Packar och donar med fl-väskan, packar åt storebror som ska till mormor, vattnar hunden och går ut med blommorna. Lite så kaos är det mentalt just nu. Inskrivning imorgon bitti och operation onsdag morgon.
Börjar bli nervöst :o

Lycka till och hoppas du får din goding under morgondagen! :banana:

Här körs det lite sista kvällen med gänget. Packar och donar med fl-väskan, packar åt storebror som ska till mormor, vattnar hunden och går ut med blommorna. Lite så kaos är det mentalt just nu. Inskrivning imorgon bitti och operation onsdag morgon.
Börjar bli nervöst :o

Vattnar hunden och går ut med blommorna?? ;) Haha!
Håller tummarna att allt går bra på onsdag :up: Lycka till!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
59 60 61
Svar
1 209
· Visningar
38 632
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
553
· Visningar
15 581
Senast: MiaMia
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 162
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 130
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama