Vårföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varje gång jag ser listan så blir jag alltid orolig för vad som hänt shpongle. Inte för att det behöver ha hänt nått men när det blev så tvärtyst från henne så kan man inte låta bli att bli orolig :/

Varje gång jag ser listan så blir jag alltid orolig för vad som hänt shpongle. Inte för att det behöver ha hänt nått men när det blev så tvärtyst från henne så kan man inte låta bli att bli orolig :/
Samma här :( Trodde bara det var bebisbubblan först, men nu har det gått lite väl lång tid.. Hoppas verkligen att allt är okej med henne och bebis

:) vi har haft en jättebra natt på bb och sovit länge och lugnt. Väntar nu på läkarundersökning och sen åker vi hem om allt är bra, vilket jag tror. Idag på fm så är han en riktig liten snuttare och vill va vid bröstet konstant helst :heart

Hur har det gått för er andra nyförlösta? :)

25/3 - Shpongle, första barnet/ UL visade: pojke / Det blev en:
29/4 Minusgraader, andra barnet / Gissar på: / UL visade: Flicka / Det blev en:
6/5- Lo_, andra barnet/ Gissar på:/ UL visade/ Det blev en:
9/5 - Iglatjarn, andra barnet. Planerat ks. NIPT-test visade: Tjej
11/5 - domesticus, andra barnet / Gissar på:Pojke/ UL visade: Tjej / Det blev en:
25/5 - Linn-Nora, första barnet
30/5- Tingeling84,tredje barnet/UL visade:kille/Det blev en:

Födda:
31/3- Zata, Pojke, Hjalmar (beräknad 20/3)
2/4- Mulles_matte, Pojke, Oskar (beräknad 29/3), 3955 g och 53 cm lång
3/4- Sedna, Pojke (beräknad 8/4), 3500 g och 50 cm
13/4 anonymapril, flicka (beräknad 19/4), 3484g och 50cm
13/4 MinIan, pojke (beräknad 10/4), 3775g och 50cm
16/4 Whirlie, flicka (beräknad 21/4), 4030g och 52 cm
20/4 Jenka, flicka Elvira (beräknad 5/4), 3830g, 52 cm
22/4 Pengy, pojke Walter (beräknad 17/4), 3880g, 53 cm:)
4/5 Anonymusen, en pojke (beräknad 6/5), 3945 g, 52 cm
8/5 Kaki, en pojke (beräknad 1/5), 3690g 51cm

Det kan va prioritringar. Vi får hoppas det! Jag vet själv att jag troligen inte kommer ha tid att varken läsa eller skriva här när jag åkt hem från bb. Så ni behöver inte bli oroliga för mig i så fall...
Ja vi får hoppas att det är så!
Och vi hoppas ju naturligtvis att du lämnar någon liten uppdatering framöver :)

Är det jag som inbillar mig eller är det väldigt många pojkbebisar som kommit? :)

Vet inte om jag inbillar mig men lilleman bajsar inte lika ofta längre. Förut var det säkert 10 bajsblöjor per dag, nu är det max 2-3, men större mängd.
Kommer inte ihåg hur det var med de andra ungarna, men antar att det borde ha med att han blivit större och tarmarna mognat lite mer? För han äter som en häst och fiser massor.

Ja, det verkar som om detta blev en riktig pojktråd det här även om vi fått några tjejer här också :love:

Samma med bajset här, förr kändes det som om vi bytte massa bajsblöjor men nu brukar det bli 2-3 stycken per dag! Och där imellan pruttas det rätt friskt ;) men bättre det än att de blir stopp i magen!
Däremot blir jag inte klok på matningen just nu! Ibland vill han ha hur mkt som helst och ibland äter han nästan ingenting och ibland äter han mkt trots att han nog är mätt så då har han spytt upp allt igen :cautious: så nu har jag liksom blivit lite rädd för att mata honom! :down:

:) vi har haft en jättebra natt på bb och sovit länge och lugnt. Väntar nu på läkarundersökning och sen åker vi hem om allt är bra, vilket jag tror. Idag på fm så är han en riktig liten snuttare och vill va vid bröstet konstant helst :heart

Hur har det gått för er andra nyförlösta? :)

29/4 Minusgraader, andra barnet / Gissar på: / UL visade: Flicka / Det blev en:
11/5 - domesticus, andra barnet / Gissar på:Pojke/ UL visade: Tjej / Det blev en:

Födda:
Vi ska just åka hem. Äntligen ska storasyster få träffa bebisen i magen som hon haft så mycket tankar om. Far och son har sovit bra, jag sov inte så mycket. Ska bli skönt att få ligga i egna sängen strax. Amningen har kommit igång och funkar med amningsnapp. Var samma förra gången så det får vara så ett tag framöver. Skönt att ni hade en bra natt, hoppas ni med är på väg hem!

Nu när Noah fattar det här med amning så ska man bara få till det rätta taget. Gör så sjukt ont o det är nog för att han bara går tag i själva vårtan lixom. Hm... Så då ger man upp ganska snabbt.

Här har det ev påbörjats något :) Vaknade halv fyra i morse och hade därefter svaga men tydliga värkar var tionde minut fram till halv elva. Därefter kom de mer sporadiskt. Hade tid hos BM vid 13.30 och då gjorde hon en hinnsvepning (dock endast öppen ca 1,5 cm och tappen var fortfarande bakåtlutad, men mjuk). Nu har det börjat lite intensivare (ca var åttonde minut), men vi får väl se om det håller i sig eller om det bara blev "irriterat" av att hon var där och pillade!

Nu när Noah fattar det här med amning så ska man bara få till det rätta taget. Gör så sjukt ont o det är nog för att han bara går tag i själva vårtan lixom. Hm... Så då ger man upp ganska snabbt.

Ger han eller du upp menar du?
Jag brukar försöka att med ett finger "hålla ner " hans haka precis när han suger tag så hjälper jag till att göra det lite större. Tycker jag det blir iaf :) kanske något du kan prova?

Men för mig gör det också ont första 10-20 sugen ändå. Särskilt nu när mjölken börjar komma.. .

09.56 kom hon! Först lite tveksamt, men sedan med en fart som skulle göra vilken racingförare som helst avundsjuk! (1,5 timme från att vara öppen 6 cm (och ha varit fast på dessa 6 cm i fem timmar...) till att hon var ute!) 50 cm lång och 3635 gram tung :-)

Bifogade filer

• IMG_20180510_133318_512.webp
    IMG_20180510_133318_512.webp
    139 KB · Visningar: 41
09.56 kom hon! Först lite tveksamt, men sedan med en fart som skulle göra vilken racingförare som helst avundsjuk! (1,5 timme från att vara öppen 6 cm (och ha varit fast på dessa 6 cm i fem timmar...) till att hon var ute!) 50 cm lång och 3635 gram tung :-)
Grattis. Väldigt avis på det snabba förloppet
;-).

Ger han eller du upp menar du?
Jag brukar försöka att med ett finger "hålla ner " hans haka precis när han suger tag så hjälper jag till att göra det lite större. Tycker jag det blir iaf :) kanske något du kan prova?

Men för mig gör det också ont första 10-20 sugen ändå. Särskilt nu när mjölken börjar komma.. .
Nä jag ger upp för det gör för ont. Han gapar inte tillräckligt. Kan försöka det

Nä jag ger upp för det gör för ont. Han gapar inte tillräckligt. Kan försöka det
Kanske kolla tungbandet?
Har du kikat på babybabys film om bra tag? Mycket bra tips där. Jag brukar försöka hålla bröstvårtan vid läppen och kittla lite där. Hon får slicka och picka en stund. Och när hon öppnar stort trycker jag henne intill mig (trycker typ mellan skulderbladen, inte själva huvudet).

Här rullar det på, åkte hem tidigt från bb så var hemma redan vid 15 samma dag. Snäll tös som sover, äter och bajsar, typ ;) Amningen har fungerat bra från början, dock inte runnit till ordentligt fören idag. Så när hon suttat ett tag och inte fått i sig tillräckligt och börjat bli förbannad så har vi fått ge ersättning.
Men fyf*n va det gör ont i bröstvårtorna O_o Första 10 sugen känns det som man vill lägga sig ner o böla. Men kommer ihåg att det var så med förra också de första dagarna så är bara till att härda ut :crazy:

Förlossningsberättelse kommer...

Födda:
8/5 Minusgraader, flicka Vera (beräknad 29/4), 3305g , 49cm.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
59 60 61
Svar
1 209
· Visningar
38 646
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
553
· Visningar
15 583
Senast: MiaMia
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 162
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 130
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama