Nu var det längesen jag var inne men har läst ikapp hela tråden! Först av allt, Grattis alla ni som fått bebisar!
Hjalmar blir 7 veckor imorgon. Vi myser mest omkring. I skrivande stund sitter jag i soffan och lillen sover på mig, vi spenderar flera timmar om dagen så då han sover som bäst så på dagen. På nätterna sover han i egen säng bredvid mig och vaknar för mat mellan 2 och 3 och mellan 5 och 6. Jag och maken matar en gång var så vi får helt ok sömn!
Jag har kommit igång med ridningen riktigt bra! Rider nu iaf 3 ggr i veckan och känner ingen skillnad från före förlossning eller graviditet. Börjat titta på tävlingsplaneringen så smått.
Har dock en liten dipp i humöret just nu. Allt är jättebra men börjar känna mig lite uttråkad. Det händer inte så mycket, och det ska det väl inte göra heller och samtidigt som jag njuter av det så känner jag mig ganska uttråkad.
Vi kör bara ersättning ja. Det är väldigt olika här med. Ett tag åt han 120 ml vid varje matning och kunde äta allt från varannan timme till var fjärde eller femte. Vi har en lapp där vi skriver upp mattiden och hur mycket han har ätit för att hålla lite koll. Förra veckan åt han totalt mellan 800ml och 1000ml per dag men denna veckan mindre, 7-800 ml per dag. Misstänker att det beror lite på hur han växer men han har också varit trög i magen och det börjar släppa nu så nu äter han lite mer igen. BVC säger att han får äta så mycket han vill så vi matar på, han äter ju mycket mer än vad som står på ersättningspaketet i alla fall!
Vi brukar blanda till 90 eller 120 ml och om han äter upp allt så ger vi ev 30 ml till och då brukar han släppa flaskan innan det är slut. Då vet man att han är proppmätt
.