Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Wiho, äntligentid bokat för rul Trots hög feber och allmänt krasslig (tacksamt att jag i söndags o måndags skyllde trötthet o slapphet på graviditet o sen vakna upp så här imorgon, allt är inte graviditens fel) så är jag lite fnittrig ska bli så spännande!

Har sen ett besök inplanerat hos bm veckan efter (rullar görs på sjukhuset i stora staden) har ingen lust dock, tycker dom är hopplösa här i byn O har en familjevän som är barnmorska så frågar henne heller liksom.. Bara tanter kvar i stenåldern på våran mottagning

I övrigt är de mkt stress här då vi nu bestämt vart i ska bo när bebis kommer och de innebär sjuuuukt mkt renovering innan bebbben kommer, gör mig lite stressad....

Ha en fantastisk tisdag!

"Det är klart jag kan ta kvällsmötet den 15/11 sex mil bort". :banghead::banghead::banghead:
Just nu vill jag inte. Jag vill verkligen inte alls. Bara tanken på att komma hem tidigast 23 får mig att somna... Blä! Jag var inte så trött och gravid när jag lovade.
Det är lite sent att hitta en ersättare också med en knapp timme till avfärd.
Jaja, jag har väl bara ett till lovat vad jag kommer ihåg nu. Hjärnan börjar strejka :p

Wiho, äntligentid bokat för rul Trots hög feber och allmänt krasslig (tacksamt att jag i söndags o måndags skyllde trötthet o slapphet på graviditet o sen vakna upp så här imorgon, allt är inte graviditens fel) så är jag lite fnittrig ska bli så spännande!

Har sen ett besök inplanerat hos bm veckan efter (rullar görs på sjukhuset i stora staden) har ingen lust dock, tycker dom är hopplösa här i byn O har en familjevän som är barnmorska så frågar henne heller liksom.. Bara tanter kvar i stenåldern på våran mottagning

I övrigt är de mkt stress här då vi nu bestämt vart i ska bo när bebis kommer och de innebär sjuuuukt mkt renovering innan bebbben kommer, gör mig lite stressad....

Ha en fantastisk tisdag!

Men man måste väl inte gå hos bm? Och man får väl välja sin vårdplats vart man vill? Eller tänker jag fel?

Men man måste väl inte gå hos bm? Och man får väl välja sin vårdplats vart man vill? Eller tänker jag fel?

Nej man får säkert välja men de är lite långt till nästa av allt. och planerna är att byta när vi flyttar till nya stället, där finns de nämligen en superbra barnmorska, som inte går efter kostråden från 10år tillbaka eller tjatar konstant om vikten

Så de är väll där kruxet ligger att jag inte orkar/har tid att lägga en hel dag på varje besök. tilläggas bör väll att jag bara varit hos bm två gånger o då haft olika båda, så dom har ju inte fått så stor chans heller
Och som sagt alla besök som kräver ultraljud lär jag åka till akureyri (Islands näst största stad). även där som födsel kommer ske, när vi flyttat till nya huset har vi 20mil dit så de får inte bli en för snabb förlossning, å andra sidan så hoppas jag familjevännen hunnit komma hit för o vara med i lamningen så jag har bm hemma på plats

Nej man får säkert välja men de är lite långt till nästa av allt. och planerna är att byta när vi flyttar till nya stället, där finns de nämligen en superbra barnmorska, som inte går efter kostråden från 10år tillbaka eller tjatar konstant om vikten

Så de är väll där kruxet ligger att jag inte orkar/har tid att lägga en hel dag på varje besök. tilläggas bör väll att jag bara varit hos bm två gånger o då haft olika båda, så dom har ju inte fått så stor chans heller
Och som sagt alla besök som kräver ultraljud lär jag åka till akureyri (Islands näst största stad). även där som födsel kommer ske, när vi flyttat till nya huset har vi 20mil dit så de får inte bli en för snabb förlossning, å andra sidan så hoppas jag familjevännen hunnit komma hit för o vara med i lamningen så jag har bm hemma på plats

Oavsett avis på dig som bor på island! Blivit erbjuden jobb på två olika hästgårdar där men tackat nej pga min häst i sverige, till och med sumpade en kärlek på island för hästen hemma! Men såhär i efterhand ångrar jag att jag intr åkte! Dock hade jag väl aldrig träffat nuvarande sambon istället så allt har väl en mening!

Sitter på tåget på väg in till jobb och det känns som om någon slagit en köttyxa mellan benen på mig :arghh:
Det här kommer bli så kul :yuck: 2 dagar med möten så jag måste vara på plats :down:

Sitter på tåget på väg in till jobb och det känns som om någon slagit en köttyxa mellan benen på mig :arghh:
Det här kommer bli så kul :yuck: 2 dagar med möten så jag måste vara på plats :down:
Så har jag haft det hela natten. Ska testa att ta fram amningskudden och lägga mellan benen om nätterna och hoppas det hjälper.

Bara 189 dagar kvar :crazy:

Så har jag haft det hela natten. Ska testa att ta fram amningskudden och lägga mellan benen om nätterna och hoppas det hjälper.

Bara 189 dagar kvar :crazy:

Har gräsligt ont i vänster höft.. Det hände nåt med den under förlossningen i våras ich sen har den bara blivit sämre i och med foglossningen:meh: Ska ut på skogspromenad med valpen idag, lär ju få spänna foglossningsbältet stenhårt!

156dagar kvar:up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 143
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 155
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 982
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar