Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Man känner liksom hur det kända "gravidglowet" bara tindrar runt en:laugh: Tur att maken tycker att gravida kvinnor är det finaste som finns:love:

Haha jag har inget gravidglow men för min del tror jag det beror på frånvaron av gravidproblem! Naturligtvis känner jag av grav men inte så det påverkar direkt!

Haha jag är ju bara i v 13 och än så länge ser jag mest ut som en strandad valross :o:D
Och något gravidglow verkar inte infinna sig denna rundan. :meh:

Haha jag har inget gravidglow men för min del tror jag det beror på frånvaron av gravidproblem! Naturligtvis känner jag av grav men inte så det påverkar direkt!

Jaså? är ni inte glamorösa och glittriga i erat tillstånd!? Hahahaha!!

Har hängt runt med kompisar i Stockholm 2 dygn och gått en del, lekt i snön, sovit på madrass på golvet. Min 1,5-åring har varit med så har haft 10kg extravikt i bärsele också utöver väskor :p Är så tacksam att denna graviditet är helt olika min förra, då hade jag nog knappt överlevt tågresan :meh:

I morgon har vi rul och förhoppningsvis får vi veta om det är en Nora eller Douglas i magen :heart

Kollade 1177, provsvaren från glukosbelastningen ser ut att vara klara, om jag lyckats läsa rätt. Hade 6,9 mmol/L efter två timmar och på nätet har jag hittat två siffor, antingen så har man gravdiabetes över 8,5 eller 10, beroende på vilken sida man läser på. Men får väl se vad BM säger på fredag!

Jösses vad långt ni har till era jobb :eek:
Jag har några kilometer, tar 5 minuter med bilen. precis lagom tycker jag.

Angående vilka som vet så är det inte så jättemånga än, min mamma och några få kompisar samt min chef och närmaste ledningsgruppen. Det är lite känsligt att berätta då det finns en släkting som just nu genomgår utredning/behandling för att de inte kunnat bli gravida. Snart måste vi ju berätta då det börjar synas men det är lite obekvämt när man vet hur länge de har försökt.
Jag ringde upp min syster som hade problem och berättade själv för henne.
Sa åt mamma att hon inte fick säga nåt.
Jag ville vara den som sa det då min knappast var planerad och jag visste hur gärna de ville ha barn. så ring och prata med dem själv så det slipper komma nån annanstans ifrån, de blir sannolikt glada för din skull.

Gud, namn. Ska man komma på sånt också?
Jag hatar det. Så ruskigt svårt. Kan man heta GOLLUM/T-Rex?

Klart man kan ;) t-rex kanske lite udda men gollum absolut!! Mitt ex jobbkompis barn fick inget namn på typ en månad, då tog dom med barnet och hälsade på på jobbet. Där var det en annan arbetskamrat som sa men ser ni inte det är en (tex, minns inte namnet) anna! Så fick barnet heta det sen :p så du får väl efterlysa namntävling på fejjan eller nåt ;)

Namn är svårt!
Mina två döttrars namn har varit självklara! Jag har sagt vilket namn jag ville att dom skulle ha så har det blivit dom namnen för min man gillade dom.
Den här gången är vi INTE överens :cautious: O_o
Eller igentligen är vi det, killnamnet är bestämt! Och tjej namnet som min man vill att vi tar är ett namn som jag sa för flera år sedan att min tredje dotter skulle heta. Men jag är inte säker på det längre :angel:
Jobbigt det här!:arghh:

Idag har jag gett efter lite för oron och köpt ett par förpackningar med Clearblues trosskydd som ändrar färg om man läcker fostervatten.

Apoteket har "kvalitetsgranskat" produkten så den känns ok att använda.

Jag tror det är sämre att berätta för "alla andra" men inte det paret.
Däremot behöver man ju inte typ "jag tvättade hans kalsonger och så blev jag gravid".

Ja. Uteslut dem inte genom att specialbehandla dem. Det är stor skillnad på att respektera det jobbiga och att (omedvetet) lämna någon utanför.

För mig sved det jättemycket när vänner höll sin lycka hemlig från oss. Vi fick inte vara med.

Har haft världens sjukaste dröm inatt. O_o

Vaknade av att jag hade blött ner hela sängen, fick panik och skulle ringa kvinnokliniken. Försökte Googla men när jag skrev kvinnokliniken lund så ändrades det hela tiden till Grön kratta, Livlig katt osv. Hur jag än försökte så vägrade mobilen, paddan och datorn göra något annat än att ställa till det för mig. :mad:
Kom på att jag kunde ringa 1177 istället och få numret därifrån men när jag slått hela numret så stoppade mobilen in en massa andra siffror mellan 11 och 77 så jag lyckades inte ringa dit heller. Försökte med andra mobiler men det verkade som att så fort jag rörde något elektriskt så fick det fnatt och började motarbeta mig. :arghh: Var helt hysterisk till slut och ungefär då vaknade jag.

Jag som trodde att det sjuka drömmarna skulle vänta ett tag till :cautious:

Har haft världens sjukaste dröm inatt. O_o

Vaknade av att jag hade blött ner hela sängen, fick panik och skulle ringa kvinnokliniken. Försökte Googla men när jag skrev kvinnokliniken lund så ändrades det hela tiden till Grön kratta, Livlig katt osv. Hur jag än försökte så vägrade mobilen, paddan och datorn göra något annat än att ställa till det för mig. :mad:
Kom på att jag kunde ringa 1177 istället och få numret därifrån men när jag slått hela numret så stoppade mobilen in en massa andra siffror mellan 11 och 77 så jag lyckades inte ringa dit heller. Försökte med andra mobiler men det verkade som att så fort jag rörde något elektriskt så fick det fnatt och började motarbeta mig. :arghh: Var helt hysterisk till slut och ungefär då vaknade jag.

Jag som trodde att det sjuka drömmarna skulle vänta ett tag till :cautious:

Usch vad hemskt, brukar också drömma hemska drömmar där jag försöker ringa 112 men det blir som du beskriver aldrig rätt siffror.

Ibland kommer jag fram men då är personen jag pratar med en jubelidiot som vägrar lyssna.:arghh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 090
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 150
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 982
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?