Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Familjen och de som vi träffat typ. Samt de som behöver veta på jobbet.
Jag har inte lagt ut det på fb och liknande och kommer troligen inte göra det heller.

Här vet familj och de som frågat (v.23) alltså de jag känner så väl att de vågat fråga utan o riskera skämmas :laugh: Jag har gått upp 0,5 kg totalt sedan i juli men hade ca 5-6 kg för mycket hull. Vid båda tidigare barnen hade jag gått upp 6-7kg såhär dags. Är lite orolig att jag gått upp för lite men det fläsket jag hade har omformats så att det är en kula på magen o ben, armar o ansiktet börjar bli smalt. Och den lille parasiten lever ju rövare för det mesta :love:

Jag har köpt en hård korv av min sjukgymnast. Man ligger på den och rullar, det blir som massage över fogarna och det gör riktigt skönhet/ont men det är precis som muskelkrampen släpper o den värsta smärtan ger med sig ett par timmar, riktigt bra faktiskt :bow::bow:

Igår var det 6-års barnkalas kalas här hemma, 14 ungar, det resulterade i att jag gick o la mig med dottern och ett migränanfall 19:30. Har släppt hjälpligt nu. Har studiedag på jobbet idag, skönt o slippa ungarna där idag, välplanerat :angel: Jag tycker väldigt mycket om mitt jobb o mina elever och alla barn men ibland behöver hjärnan det lite lugnare ;)

Konstaterade i går att det är dags o börja adventsstäda, putsa fönster o annat skoj nästa helg, sedan går det i ett fram till jul.... :o tänk när julen kommer är jag i v.29, inte lång tid kvar alls då ju :confused:

Ha en bra dag på er alla :)

Här vet familj och de som frågat (v.23) alltså de jag känner så väl att de vågat fråga utan o riskera skämmas :laugh: Jag har gått upp 0,5 kg totalt sedan i juli men hade ca 5-6 kg för mycket hull. Vid båda tidigare barnen hade jag gått upp 6-7kg såhär dags. Är lite orolig att jag gått upp för lite men det fläsket jag hade har omformats så att det är en kula på magen o ben, armar o ansiktet börjar bli smalt. Och den lille parasiten lever ju rövare för det mesta :love:

Jag har köpt en hård korv av min sjukgymnast. Man ligger på den och rullar, det blir som massage över fogarna och det gör riktigt skönhet/ont men det är precis som muskelkrampen släpper o den värsta smärtan ger med sig ett par timmar, riktigt bra faktiskt :bow::bow:

Igår var det 6-års barnkalas kalas här hemma, 14 ungar, det resulterade i att jag gick o la mig med dottern och ett migränanfall 19:30. Har släppt hjälpligt nu. Har studiedag på jobbet idag, skönt o slippa ungarna där idag, välplanerat :angel: Jag tycker väldigt mycket om mitt jobb o mina elever och alla barn men ibland behöver hjärnan det lite lugnare ;)

Konstaterade i går att det är dags o börja adventsstäda, putsa fönster o annat skoj nästa helg, sedan går det i ett fram till jul.... :o tänk när julen kommer är jag i v.29, inte lång tid kvar alls då ju :confused:

Ha en bra dag på er alla :)

För mig kommer det också gå i ett fram till jul, sen blir det lugnt tills BF. Ska ha praktik nu med ett gäng små ettor (läser till lärare f-3) i fem veckor med start idag. Praktiken är dessutom 16 mil hemifrån så får veckopendla. Pluggar distans och får inte göra praktiken hemma. Så till helgen ska vi också storstäda hela huset, nästa helg adventspynta, helgen efter det är det konsert i oslo, helgen efter det har jag födelsedagskalas och helgen efter det julfest med jobbet och sen är det bara en vecka kvar till jul! Men det känns ändå skönt att ha en del att göra!

För mig kommer det också gå i ett fram till jul, sen blir det lugnt tills BF. Ska ha praktik nu med ett gäng små ettor (läser till lärare f-3) i fem veckor med start idag. Praktiken är dessutom 16 mil hemifrån så får veckopendla. Pluggar distans och får inte göra praktiken hemma. Så till helgen ska vi också storstäda hela huset, nästa helg adventspynta, helgen efter det är det konsert i oslo, helgen efter det har jag födelsedagskalas och helgen efter det julfest med jobbet och sen är det bara en vecka kvar till jul! Men det känns ändå skönt att ha en del att göra!

Jag jobbar ju som klasslärare i en åk 1 o fram till jul rullar det på snabbt med pyssel, jultema och massa annat... privat med på helgerna.. Ullared o sånt spännande ;) var läser du på distans?

Har precis kommit hem med en hel kasse nyfödd bebis-kläder :o Fick syn på att en nära vän hade börjat sälja sina bebiskläder på FB och kunde inte låta bli att fråga om jag inte kunde få komma och titta först och plocka ut det jag ville ha, vilket jag såklart fick :D Så nu vet hon också om att vi väntar barn och det känns skönt att ha nån man kan prata med. Än så länge är det bara hon och min chef som vet om det..

Vilka vet om att ni är gravida, och när planerar ni att berätta om ni inte redan gjort det?

Vi tänker berätta för våra familjer runt jul (då åker vi och besöker sambons familj som inte bor i närheten) och i den vevan får det väll bli officiellt för alla andra också för det kommer nog blir svårt att dölja längre. Vi påbörjar v. 23 vid jul :p
Våra föräldrar, syskon samt närmsta vänner. Berättade även för mina mostrar i lördags men det är för att förekomma min mor som ofta har lite svårt med hemligheter.

Min chef och enhet på jobbet också.

Vi har 17 mil till jobbet alltid (jag hade 10.)

Förutom att det är drygt att köra så mkt så kostar det onekligen rätt mycket pengar. Efter årsskiftet har vi ett 9 mil hemifrån. Rena lyxen!!

Jag gick till dagis och lämnade barnet idag. Det är typ 500 m dit och tillbaka. och jag har redan så ont i fogarna att jag inte vet hur fasen jag ska klara av att röra mig resten av dagen. :down::(

Jag jobbar ju som klasslärare i en åk 1 o fram till jul rullar det på snabbt med pyssel, jultema och massa annat... privat med på helgerna.. Ullared o sånt spännande ;) var läser du på distans?

Kul :) verkar vara fullt ös! Jag läser på högskolan dalarna :)

Vi har 17 mil till jobbet alltid (jag hade 10.)

Förutom att det är drygt att köra så mkt så kostar det onekligen rätt mycket pengar. Efter årsskiftet har vi ett 9 mil hemifrån. Rena lyxen!!

Fy skulle aldrig kunna jobba så långt bort!! Har i normala fall 6 mil till jobbet och det är skitdrygt!

Fy skulle aldrig kunna jobba så långt bort!! Har i normala fall 6 mil till jobbet och det är skitdrygt!

Gick det att välja så skulle vi inte heller göra det.

Förhoppningen är att vi efter sommaren ska kunna jobba 4dgr/vecka och inom några år att ha ett eller två montageteam som kan jobben som är längst bort och vi här uppe ha mer lokalt men det är nog svårt att få till.

Jösses vad långt ni har till era jobb :eek:
Jag har några kilometer, tar 5 minuter med bilen. precis lagom tycker jag.

Angående vilka som vet så är det inte så jättemånga än, min mamma och några få kompisar samt min chef och närmaste ledningsgruppen. Det är lite känsligt att berätta då det finns en släkting som just nu genomgår utredning/behandling för att de inte kunnat bli gravida. Snart måste vi ju berätta då det börjar synas men det är lite obekvämt när man vet hur länge de har försökt.

Har känt mej lite bekymrad ett par dagar, helt omotiverat egentligen men oron är ju nåt som kommer vara med mej hela vägen.. så i morse ringde jag min BM som klämde in mej när hon egentligen hade telefontid så jag fick lyssna på liten:heart
Hjärtat slog stadigt på 154slag/min och det sparkades vilt mot dopplern:love: Nu ska jag sova och bara njuta av att allt va bra därinne:heart

Angående vilka som vet så är det inte så jättemånga än, min mamma och några få kompisar samt min chef och närmaste ledningsgruppen. Det är lite känsligt att berätta då det finns en släkting som just nu genomgår utredning/behandling för att de inte kunnat bli gravida. Snart måste vi ju berätta då det börjar synas men det är lite obekvämt när man vet hur länge de har försökt.

Jag tror det är sämre att berätta för "alla andra" men inte det paret.
Däremot behöver man ju inte typ "jag tvättade hans kalsonger och så blev jag gravid".

De i vår närhet med det problemet berättade vi för först av alla. Jag tänkte det var bättre att berätta snabbt så visste de när det började spridas. Rätt eller fel, jag vet inte.

De i vår närhet med det problemet berättade vi för först av alla. Jag tänkte det var bättre att berätta snabbt så visste de när det började spridas. Rätt eller fel, jag vet inte.
Nej jag vet inte om det blir så mycket bättre av att vänta, jag lägger dock över det ansvaret på min sambo då det gäller "hans sida". Han hade nog hoppats på att det skulle hinna ta sig för deras del innan vi "behövde" berätta.

Så lite som möjligt. Rörelse alltså. Det är det enda som fungerar för mig.
Samma för mej, i alla fall för fogarnas skull. Ryggen tar stryk av vilan istället:meh: Enkel kombo? Försökte sätta mej i soffan med ett ben under mej till sidan typ halv skräddarställning under rumpan (fattar nån vad jag menar så är det fantastiskt:rofl:) Jag fick välta innan jag nuddade soffan för det gjorde så satans ont, och så jäkla smidigt det måste sett ut:laugh:

Samma för mej, i alla fall för fogarnas skull. Ryggen tar stryk av vilan istället:meh: Enkel kombo? Försökte sätta mej i soffan med ett ben under mej till sidan typ halv skräddarställning under rumpan (fattar nån vad jag menar så är det fantastiskt:rofl:) Jag fick välta innan jag nuddade soffan för det gjorde så satans ont, och så jäkla smidigt det måste sett ut:laugh:

Jag vet! Jag går en liten stund, sitter en liten stund och ligger en liten stund. Hela dagarna...

Men knäna utåt är bara att glömma :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 053
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 145
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 982
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar