Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har jag varit och myst med Danne. :heart
Han får somna in på fredag. :cry:
Nu väntar vi på gäster. Känner mig helt dränerad men vill inte ställa in då jag behöver distraktionen.
Det är en tuff vecka jag har framför mig.

Jag löste upp öite vicks vapurub i hett vatten i morse och försökte inhalera. Kände inte e ett dyft i näsan men höll på att bränna sönder lungorna kändes det som. Jäkla skit förkylning. :mad:
Fy! :down: Jag tycker det är lite orättvist att man blir förkyld mycket längre och kraftigare medan medicin samtidigt tycks ha sämre verkan. :arghh:

Nu väntar vi på gäster. Känner mig helt dränerad men vill inte ställa in då jag behöver distraktionen.
Usch.. jag lider med dej! Hemska beslut att behöva ta, vet tyvärr precis hur det känns:heart
Tror det gör gott med gäster då!

Mys med mannen och hundarna hela dagen. Migränen from hell har äntligen släppt!!! Så jäkla skönt! Känt lite sprattel till och från ifrån liten i magen:love:

Imorgon är det farsdag, lite tungt för mannen men som tur är så har vi liten att glädjas åt samtidigt som vi har en fin liten tös i minnet:heart

Sitter o funderar på om det är värt o brodda hästen o rida i morgon. Hon har nog stått fem veckor pga renoveringen eller om jag ska låta bli. skithalt ute :mad: skånsk vinter när den är som bäst :banghead: alternativt kanske gå en promenad om fogarna vill...

Sonen ska ha sexårsbarnkalas i morgon, 12 stycken kompisar trillar det in i två timmar :cool: spännande värre :nailbiting:

❤️ Det är hemskt men tror det känns som bästa beslutet när det väl är över❤️

Idag möte hela dagen lång. Trött. Passade på att vaccinera mig också. Hoppas det var i tillräckligt god tid före Horse Show i Friends :)

Jag hatar foglossning. Typ.
I går skulle jag gå från köksbordet till diskbänken, efter två steg blev jag ståendes pga att det skar i bäckenet.
Efter att jag lagt ettan höll jag inte på att komma ner från övervåningen för det gjorde så sjukt ont.
Framfogen har gett sig till känna igen också så det blir nog bra att träffa sjukgymnasten i morgon.

Hoppas hovslagaren kommer till veckan så att jag kan köra häst snart!

Jag var på kalas igår pch bröt nästan ihop pga magsmärtor. Som att någon högg m ig med kniv. Det gick över, men min syster började berätta om hennes kompis som hade samma och hos henne var det att tappen ville öppna sig så hon blev säng liggande i fem månader.

Fatta nojjig man blev :nailbiting: även fast jag hade samma med förra och där var det inget fel.

22F0A00A-5055-4897-A047-6C14FEAEDA51_zpsxkiaurx9.jpg

Börjar synas lite att det är en bäbismage och inte bara fett :p 24+3 idag!

Ikväll buffas det långt ner, strax över "hårlinjen". Intressant känsla när hen annars mest buffar runt naveln typ.

Både igår och idag så har jag känt buffar under aktivitet men det är svårt att vara helt säker på att det är just buffar då.

Sliten i bäckenet efter de här dagarna, för mycket sittande. På Fondueboden var stolarna hårda så det strålade smärta i ffa vänster ben, blä.

Dagens sammanbrott kom när jag fastnade på golvet efter en "diskussion" med en treåring som kan själv och ffa vill bestämma.
När jag började gråta för att jag inte kom upp (det var som att någon körde in en kniv i ryggen/bäckenet) så blev hen olycklig och lade sig bredvid och började gråta så då grät jag ännu mer för att hen blev ledsen och jag kände mig som en usel mamma.
Stackars sambon stod bredvid och kände sig nog väldigt hjälplös och fick hjälpa mig upp.
Det är ju helt sjukt hur det kan bli egentligen.

Har precis kommit hem med en hel kasse nyfödd bebis-kläder :o Fick syn på att en nära vän hade börjat sälja sina bebiskläder på FB och kunde inte låta bli att fråga om jag inte kunde få komma och titta först och plocka ut det jag ville ha, vilket jag såklart fick :D Så nu vet hon också om att vi väntar barn och det känns skönt att ha nån man kan prata med. Än så länge är det bara hon och min chef som vet om det..

Vilka vet om att ni är gravida, och när planerar ni att berätta om ni inte redan gjort det?

Vi tänker berätta för våra familjer runt jul (då åker vi och besöker sambons familj som inte bor i närheten) och i den vevan får det väll bli officiellt för alla andra också för det kommer nog blir svårt att dölja längre. Vi påbörjar v. 23 vid jul :p

Har precis kommit hem med en hel kasse nyfödd bebis-kläder :o Fick syn på att en nära vän hade börjat sälja sina bebiskläder på FB och kunde inte låta bli att fråga om jag inte kunde få komma och titta först och plocka ut det jag ville ha, vilket jag såklart fick :D Så nu vet hon också om att vi väntar barn och det känns skönt att ha nån man kan prata med. Än så länge är det bara hon och min chef som vet om det..

Vilka vet om att ni är gravida, och när planerar ni att berätta om ni inte redan gjort det?

Vi tänker berätta för våra familjer runt jul (då åker vi och besöker sambons familj som inte bor i närheten) och i den vevan får det väll bli officiellt för alla andra också för det kommer nog blir svårt att dölja längre. Vi påbörjar v. 23 vid jul :p

Alla. Typ.

Vi har berättat för alla att vi väntar liten igen. Gjorde vi efter kuben, alltså i v13. Familj fick veta när vi plussat.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 048
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 145
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 982
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar