Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dras med en jäkla migrän denna graviditeten också, totalt skitjobbigt!! Man kan ju inte ta nåt som hjälper heller.. en alvedon är ju ungefär lika effektivt som ett plåster i pannan:mad:
Som bonus så sitter jag i bilen utanför veterinären och väntar på att valpen ska bli klar, va tvungen att rycka hörntänderna i överkäken eftersom dom inte lossar och dom andra har vuxit ut. Blir säkert billigt:meh:

Fråga om citodon?

Fråga om citodon?
Det hjälper tyvärr inte.. Har haft migrän sedan tonåren och den blir värre vid tex p-piller och gravidhormoner (migrän med aura) Det enda som fungerar är nässprayen men dom bör man inte ta som gravid. Så jag får snällt låta det värka ut.
Men tack för tips:heart

Det hjälper tyvärr inte.. Har haft migrän sedan tonåren och den blir värre vid tex p-piller och gravidhormoner (migrän med aura) Det enda som fungerar är nässprayen men dom bör man inte ta som gravid. Så jag får snällt låta det värka ut.
Men tack för tips:heart

Ah. För mig hjälper citodon även om Naproxen är bäst. Men än så länge har jag sluppit migränen under graviditeten. Tack och lov.

Jag är så täppt i näsan så det stänger in hela huvudet. Utan nässpray har jag helt sjuka problem med att andas, så just nu får det gå.

Var hos min mamma i förrgår och hon visade att hon börjat handla bebis grejer. Jag gick in v 13 i förrgår, inte ens jag har vågat göra det än :nailbiting: :D

Jag är så täppt i näsan så det stänger in hela huvudet. Utan nässpray har jag helt sjuka problem med att andas, så just nu får det gå.

Var hos min mamma i förrgår och hon visade att hon börjat handla bebis grejer. Jag gick in v 13 i förrgår, inte ens jag har vågat göra det än :nailbiting: :D
Nässpray är ett måste.. Vart jag än går! Använd ett för barn så spar du slemhinnorna litegrann i snoken:up:

Ah. För mig hjälper citodon även om Naproxen är bäst. Men än så länge har jag sluppit migränen under graviditeten. Tack och lov.
Hoppas du slipper det! Jag har ett migränanfall varannan vecka ungefär än så länge, hade det hela förra graviditeten också. Det är ju inte dödligt men det är störande.

Nässpray är ett måste.. Vart jag än går! Använd ett för barn så spar du slemhinnorna litegrann i snoken:up:
Den hjälper inte, gick över till apotekets som skulle vara okej för gravida -den söög!!- nezeril funkar bara ibland. Så just nu får jag leva på otrivin menthol. Den rensar bra, oftast iaf. Men enligt förpackningen ska man prata med läkare först men apotekstanten sa att det va okej.

Jag veeet att det är få som har sån tur som jag har gällande nässpray, men tipsar ändå:
Renässans (koksaltlösning) och Nozoil (sesamolja).

Den hjälper inte, gick över till apotekets som skulle vara okej för gravida -den söög!!- nezeril funkar bara ibland. Så just nu får jag leva på otrivin menthol. Den rensar bra, oftast iaf. Men enligt förpackningen ska man prata med läkare först men apotekstanten sa att det va okej.
Läs på Janusinfo om fosterpåverkan är mitt tips. :) Nästan alla mediciner är skrivna så man får skrämselhicka när det kommer till graviditet.
Jag trycker upp en olivoljedränkt tops i näsan efter jag använt otrivin då jag har varit rejält förkyld i 4 dagar nu så näsan är ganska trasig. Lindrar faktiskt bra.

Det var inte jag heller förrän det började runt vecka 28 #glädjedödare :angel:

Jag är i v.30 och är inte täppt än.
Däremot har jag haft besvär med bihålorna i många år och känner av det då och då under dagen, när näsan tillfälligt sväller upp och blir jättetorr. Då hjälper det att rensa och smörja och envist tvinga kroppen att andas genom näsan.

Idag ska det hoppas bana på lektionen på ridskolan :laugh: :laugh: :laugh: Ska njuta hela lektionen för det blir nog sista gången jag hoppar innan bebis kommer i alla fall (v17 idag). Blir bara dressyr och uteritt på gamelhästen resten av graviditeten. Det är inte fy skam det heller, men att det är roligt att hoppa går inte att förneka ;):banana:

Läs på Janusinfo om fosterpåverkan är mitt tips. :) Nästan alla mediciner är skrivna så man får skrämselhicka när det kommer till graviditet.
Jag trycker upp en olivoljedränkt tops i näsan efter jag använt otrivin då jag har varit rejält förkyld i 4 dagar nu så näsan är ganska trasig. Lindrar faktiskt bra.
Jag löste upp öite vicks vapurub i hett vatten i morse och försökte inhalera. Kände inte e ett dyft i näsan men höll på att bränna sönder lungorna kändes det som. Jäkla skit förkylning. :mad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 032
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 143
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 982
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar