Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
@LaMirage och @Diremone
Det är inte något säkert. Det är ett kanske. Det har varit väldigt många kansken och löften som inte hållits de senaste tre åren. Inte av nuvarande medryttare ska sägas men det tar på krafterna att aldrig vara säker på hur det blir med min älskling. Om jag plötsligt ska få ett sms att "jag har tröttnat på hästar och kommer inte fler gånger".

nuvarande medryttare är supergullig men hon har redan en häst som håller på att ridas in och har precis börjat jobba efter utbildningen. Jag tänker mig att hennes tid kommer bli mindre och mindre. Dessutom är hon i en ålder då folk börjar fundera på barn..

Det är så mycket ovisshet i det här. Hade hon sagt att det fanns en plats till min älskling när hon meddelade mig så hade jag hoppat på det direkt men nu har jag redan ställt in mig på det här känslomässigt. Att stå och betala för en häst man inte kan rida blir i det sammanhanget (ovisshet = psykiskt jobbigt) svårt att motivera. Jag har inte ridit honom på snart 3 år och lagt ut 180 000:- under samma tid i enbart stallhyra, hovslagare och försäkring.

Det är klart. Finns det ingen säkerhet så är det ju inte heller en bra lösning :( Och du måste in göra det som känns rätt för dig :heart

Det här med sex är himla knepigt. Jag tappar lätt koncentrationen i vanliga fall men nu... Sambon är superseriös och gör sitt jobb med förspel osv. Och så börjar G/V sparka järnet och jag typ bryter ihop i skratt och måste dessutom gå och kissa. Sedan är det liksom kört. :rofl:

Måste jag lära mig G/Vs sömncykel redan?

Nu är jag i vecka 14 och magen börjar synas lite. Med tajta kläder ser jag absolut gravid ut! Detta är ju lite tredje barn så det syns kanske tidigare då, och så började jag på precis över 50 kg.
Jag vägde mig för tredje gången under denna graviditeten idag och bågen stannade på plus knappt två kg. Jag har tidigare graviditeter gått upp 15 resp 16 kg (om jag minns rätt) och ska försöka hålla igen på onyttigheterna för efter andra barnet var det inte lätt att gå ner i vikt igen..
Samma här!! Trodde det skulle bli lika lätt att gå ner efter tvåan som ettan men icke... Sista fem kilona satt stenhårt. Gått upp 12-15kg båda tidigare fullgångna graviditeterna.

Min häst ska avlivas nu i november. :(
Har inte kunnat rida sedan jag blev gravid med sonen (han blir 2 i december) och medryttaren ska flytta denna månaden. Innan dess har jag bara haft strul med medryttare. :( Det är skit när man har en häst avlad för högre klasser (och därmed nerv för dessa) som pga en mindre rörelsestörning inte är intressant för den typen av människor som klarar av att rida sådana hästar.

Nu har han haft ett kanonår med denna tjej så han får sluta på topp :heart

Hur jag nu ska överleva att ta bort min bebis med alla hormoner som gör mig ännu mera lättrörd än vad jag är annars. Tokbölar minst en gång om dagen :cry:

Fy fan...kram!

Hade jag haft ett vapen hade det nog varit säkrast inlåst, jisses vilket humör jag är på idag :cautious: Känner mig som ett vandrande åskmoln. Är vanligtvis en snäll o vänlig människa, men nu? Icke! :devil:

Bara för att ja inte får äta är jag vrålhungrig... På helgerna kan det gå länge innan frukosten men nu, hela magen typ värker :p

Klart det är!!
Det krävs inte mycket för att man ska ruttna när man är gravid..:meh:

Mitt vanligtvis ganska goda humör är ungefär som vanligt. Däremot är känslorna inte bara utanpå utan de liksom letar efter saker att bli ledsen eller glad för. Tål inte ens en antydan till kritik utan att tårarna sprutar :o Det är tur att jag inte kör buss längre, UL hade fått många oroliga samtal om ledsen förare :rofl: Sen sprutar ju tårarna när någon annan får beröm också. Horse show kommer bli en utmaning, blir lätt rörd vid applåder och sånt, kommer ju vara hysteriskt nu :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 010
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 143
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 982
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar