@LaMirage och @Diremone
Det är inte något säkert. Det är ett kanske. Det har varit väldigt många kansken och löften som inte hållits de senaste tre åren. Inte av nuvarande medryttare ska sägas men det tar på krafterna att aldrig vara säker på hur det blir med min älskling. Om jag plötsligt ska få ett sms att "jag har tröttnat på hästar och kommer inte fler gånger".
nuvarande medryttare är supergullig men hon har redan en häst som håller på att ridas in och har precis börjat jobba efter utbildningen. Jag tänker mig att hennes tid kommer bli mindre och mindre. Dessutom är hon i en ålder då folk börjar fundera på barn..
Det är så mycket ovisshet i det här. Hade hon sagt att det fanns en plats till min älskling när hon meddelade mig så hade jag hoppat på det direkt men nu har jag redan ställt in mig på det här känslomässigt. Att stå och betala för en häst man inte kan rida blir i det sammanhanget (ovisshet = psykiskt jobbigt) svårt att motivera. Jag har inte ridit honom på snart 3 år och lagt ut 180 000:- under samma tid i enbart stallhyra, hovslagare och försäkring.
Det är klart. Finns det ingen säkerhet så är det ju inte heller en bra lösning Och du måste in göra det som känns rätt för dig