Jag vet! Inget att rekommendera men det gick ju bra, inga som helst komplikationer eller smärtor.Nej man ska vara rädd om den trasiga buken
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vet! Inget att rekommendera men det gick ju bra, inga som helst komplikationer eller smärtor.Nej man ska vara rädd om den trasiga buken
Jag vet! Inget att rekommendera men det gick ju bra, inga som helst komplikationer eller smärtor.
Om du vill testa något annat kan jag rekommendera kokosolja mot svampSjukgymnastbesök idag - gick bra. Ska försöka gå 20 min om dagen med stavar och göra lite bålträning på en rulle. En stretchövning med av rumpan.
Fick hem två par stödstrumpor på posten - underbart! Mitt vänsterben är svullet o har två rejäla blåmärken. Men det är inte varmt o rött så avvaktar ett par dagar.
Två dm snö här, hovis var här i torsdags o kan säga att snösulor glömde vi tänka på
Fått svamp med, kliar satan. Avskyr apotekets salvor som jag anser bara fördärvar slemhinnorna. Läkaren hade skrivit ut Canesten. Tydligen hade provet de tagit förra fredagen gett utslag.
Som pricken över i:et förstoppad deluxe. Hjälpte inte ens med chipsen igår kväll, prova ostbågar i kväll? 
Jag ska få ett planerat snitt pga komplikationer vid min förra förlossning. Blev snitt då också så har inget att jämföra med.Ska någon här göra/vill göra planerat kejsarsnitt? Av medicinska skäl eller annat?
Jag är så rädd för förlossning av flera anledningar och funderar på snitt, men tycker samtidigt det verkar vara så lång konvalescens efteråt, om man jämför. I Inte för att det blir bättre med vaginalt och massa sprickande och skit iofs.
Ska någon här göra/vill göra planerat kejsarsnitt? Av medicinska skäl eller annat?
Jag är så rädd för förlossning av flera anledningar och funderar på snitt, men tycker samtidigt det verkar vara så lång konvalescens efteråt, om man jämför. I Inte för att det blir bättre med vaginalt och massa sprickande och skit iofs.
Nu är jag i vecka 14 och magen börjar synas lite. Med tajta kläder ser jag absolut gravid ut! Detta är ju lite tredje barn så det syns kanske tidigare då, och så började jag på precis över 50 kg.
Jag vägde mig för tredje gången under denna graviditeten idag och bågen stannade på plus knappt två kg. Jag har tidigare graviditeter gått upp 15 resp 16 kg (om jag minns rätt) och ska försöka hålla igen på onyttigheterna för efter andra barnet var det inte lätt att gå ner i vikt igen..
På mej syns det rätt bra nu, är i v16 på lördag. Har gått upp 6kg, men det va samma sist att det gick fort i början och sen stannade det av och det slutade på 13kg plus.
Tänk va olika det kan vara! Förra gången hade jag gått upp 8-9kg i v20 sen saktade det ner rejält, låg aldrig över 1kg/v. Sista 5veckorna gick jag knappt upp nåt alls.Och jag har gått upp lite i början med de andra också och sen ungefär ett halvkilo i veckan mellan vecka 20-30 och sen nästan ett kilo i veckan
Ska någon här göra/vill göra planerat kejsarsnitt? Av medicinska skäl eller annat?
Jag är garanterad ett planerat snitt då förra förlossningen gick åt pipsvängen. Den slutade med akut snitt pga infektion hos mig och sonen (satte sig i fosterhinnorna) samt takykardi hos honom. Då hade det gått 76 timmar sedan vattnet gick (a la Hollywood) och 51 timmar sedan igångsättning.Ska någon här göra/vill göra planerat kejsarsnitt? Av medicinska skäl eller annat?
Hur många här har förresten häst eller rider regelbundet fortfarande?
Min häst står till försäljning så jag rider på en bekants häst 3-4 dagar i veckan då hon är skadad för tillfället. Ganska bekvämt att kunna rida lite när det passar just nu. Är i vecka 18 nu och än så länge är det inga problem alls, har inga planer på att lägga ridningen på hyllan än på länge.
heartheartMin häst ska avlivas nu i november.
Har inte kunnat rida sedan jag blev gravid med sonen (han blir 2 i december) och medryttaren ska flytta denna månaden. Innan dess har jag bara haft strul med medryttare. Det är skit när man har en häst avlad för högre klasser (och därmed nerv för dessa) som pga en mindre rörelsestörning inte är intressant för den typen av människor som klarar av att rida sådana hästar.
Nu har han haft ett kanonår med denna tjej så han får sluta på topp
Hur jag nu ska överleva att ta bort min bebis med alla hormoner som gör mig ännu mera lättrörd än vad jag är annars. Tokbölar minst en gång om dagen
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1444494075590816&id=100000907138195
@Hyacinth nu har vi löst motioneringen också
Min häst ska avlivas nu i november.
Har inte kunnat rida sedan jag blev gravid med sonen (han blir 2 i december) och medryttaren ska flytta denna månaden. Innan dess har jag bara haft strul med medryttare. Det är skit när man har en häst avlad för högre klasser (och därmed nerv för dessa) som pga en mindre rörelsestörning inte är intressant för den typen av människor som klarar av att rida sådana hästar.
Nu har han haft ett kanonår med denna tjej så han får sluta på topp
Hur jag nu ska överleva att ta bort min bebis med alla hormoner som gör mig ännu mera lättrörd än vad jag är annars. Tokbölar minst en gång om dagen
Men usch det lät ju inte alls roligt. Tungt att ta ett sådant beslut. Mest för att jag är nyfiken, vad är det för häst? Hur kommer det sig att du inte kunnat rida sedan dess? Låter jättetråkigt och jobbig situation.
My bad, testa igen!!Kan inte se