Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här är man hemma med krasslig son medan mannen går på föräldramötet. Smällande huvudvärk, foglossning från hell, en grinig son som bara vägrar att somna samt en enorm hunger och ett sug efter ngt flottigt och man beslutar sig för att man är värd tröstmat.

Skickar ett sms till mannen om att köpa med sig en massiv kebabrallrik hem. Nåväl, hem kommer han (efter en evighet) och man hör hur det prasslar välbekant i köket :d

Visar sig att mannen skulle vara snäll och har med sig grejer för att fixa avocado och kycklingsmörgåsar :eek:. Alltså han är helt underbar men den dör besvikelsen... :arghh:
Kom han hem med hälsokost:cautious:?? SLÅ HONOM!!! DUMPA!!!
:D

Här är man hemma med krasslig son medan mannen går på föräldramötet. Smällande huvudvärk, foglossning från hell, en grinig son som bara vägrar att somna samt en enorm hunger och ett sug efter ngt flottigt och man beslutar sig för att man är värd tröstmat.

Skickar ett sms till mannen om att köpa med sig en massiv kebabrallrik hem. Nåväl, hem kommer han (efter en evighet) och man hör hur det prasslar välbekant i köket :d

Visar sig att mannen skulle vara snäll och har med sig grejer för att fixa avocado och kycklingsmörgåsar :eek:. Alltså han är helt underbar men den dör besvikelsen... :arghh:

Åh fy för att vara sjuka och nästan lika mycket fy för att få fel mat :( ville ha pizza häromkvällen när jag jobbat borta över ett dygn, var skittrött och sambon sa "men du, jag köper med grillad kyckling och baguette hem istället". I normala fall hade jag uppskattat att slippa pizzan men nu började jag nästan gråta O_o jag fick dock min pizza den gången :D

Å nej! Man får inte gå emot ett gravidsug så :nailbiting:

Min plånbok gick sönder och jag började nästan gråta av det faktum att jag måste köpa en ny.
Jag vill hem och köra häst i snön, inte sitta på konferens. Jag förtränger det faktum att hovslagaren inte har hunnit vintersko än... Jag förtränger även det faktum att det nog inte är någon som lagt på vinterdäck åt mig och jag ska åka 5.30 på fredag till jobbet och inte har en chans i världen att göra det själv, ska däremot ringa och fjäska för svärfar :angel:
Han får väl offra sig lite för sitt nästa (och troligtvis sista) barnbarn.

Jag hoppar in från Vinterföräldrar 16/17 och tänkte bara säga att järntabletterna gör mig lös i magen redan vid 1 tablett och jag tar 2 om dagen. Det är ju skönt att slippa bli förstoppad, men det är tyvärr inte säkert att järn saktar in tarmarna.
Nu när jag har hunnit till sluttampen verkar det dock vara så trångt så det har lugnat ner systemet iallafall.

Blä vill inte bli mer lös i magen, redan vart på toa tre ggr idag...

Blä vill inte bli mer lös i magen, redan vart på toa tre ggr idag...
Det är ju svårt att veta innan, samma om en kommer må illa av tabletterna. Jag mådde illa på en Niferex men känner inte alls av att jag äter två Duroferon. Förutom hastigheten på tarmarna, förstås. ;)

Det är ju svårt att veta innan, samma om en kommer må illa av tabletterna. Jag mådde illa på en Niferex men känner inte alls av att jag äter två Duroferon. Förutom hastigheten på tarmarna, förstås. ;)

Haha ja nä det förstås, skulle vara skönt med lite uppstoppande effekt i alla fall!

Det snöar...bussen till konferensen är sen så nu är min stora fasa att jag kommer bli utan lunch :eek: alternativet är att behöva kasta i sig sin lunch och jag vet inte om det är bättre.

126 dagar kvar enligt appen, det känns nästan skrämmande lite. Jag vet inte om jag är riktigt redo för att bli tvåbarnsmamma ändå :oO_o

Det snöar...bussen till konferensen är sen så nu är min stora fasa att jag kommer bli utan lunch :eek: alternativet är att behöva kasta i sig sin lunch och jag vet inte om det är bättre.

126 dagar kvar enligt appen, det känns nästan skrämmande lite. Jag vet inte om jag är riktigt redo för att bli tvåbarnsmamma ändå :oO_o

132 här. Evigheter. Men när vi kommer hem från Finland är typ 99 och då får jag panik :rofl:

Och i nästa stund är mars en hel evighet bort igen.

Känslor :D

Haha ja nä det förstås, skulle vara skönt med lite uppstoppande effekt i alla fall!

Du kan få låna lite av mig. Stopp alltså. Typ vi kan dela?

Det som ger stabilast mage för mig är de där rackarns saffransgifflarna men jag kan ju inte äta en påse sådana om dan fram till mars, vågen skulle ju gå än mer bananas än vad den redan gör :eek:

Du kan få låna lite av mig. Stopp alltså. Typ vi kan dela?

Det som ger stabilast mage för mig är de där rackarns saffransgifflarna men jag kan ju inte äta en påse sådana om dan fram till mars, vågen skulle ju gå än mer bananas än vad den redan gör :eek:

Jag delar gärna!!!

Igår kväll bar det av till akuten då jag hade ont långt ner i livmodern och det kom blod när jag gick på toa, inte mycket men sjukvårdsupplysningen säger att man ska åka in när det är så efter halva grav har gått. Var väldigt orolig och trodde såklart det värsta, men allt var tack och lov bra och jag fick se knodden igen :o

Igår kväll bar det av till akuten då jag hade ont långt ner i livmodern och det kom blod när jag gick på toa, inte mycket men sjukvårdsupplysningen säger att man ska åka in när det är så efter halva grav har gått. Var väldigt orolig och trodde såklart det värsta, men allt var tack och lov bra och jag fick se knodden igen :o

Vad bra att det var bra!

Ja, de tog blodprover, blodtryck, urinprov, samt ultraljud av bebis och livmodertappen. Så nu vet jag att det är bra.

Kalas på fredag här hemma, ska försöka pressa in magen i en klänning.

Vi har företagsmöte med middag på lördag. Får se om jag orkar anstränga mig.

Men om en månad ska vi åka båt och äta fin middag och då tänker jag minsann mosa in magen i någon tjusig klänning, för då bör det synas att jag inte bara är tjock :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 850
Senast: MML
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 143
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 982
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI