Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Storstäd av huset inkl knäskurning av golvet i badrummet va väl kanske inte det mest intillegenta jag gjort denna veckan. Men vad det luktar gott när allt är dammat, skurat och så rent det kan bli:up:
Sen kom maken hem ifrån skogen med en skyffel sågspån på byxorna....:banghead::rage: Kunde strypt honom långsamt ända tills han gav mej en sån riktgt go megakram med glitter i ögonen:love:
Allt glömt:heart
Nu tänker jag krevera en stund på soffan, ledig resten av veckan:bow:

Sjukgymnastbesök idag - gick bra. Ska försöka gå 20 min om dagen med stavar och göra lite bålträning på en rulle. En stretchövning med av rumpan.

Fick hem två par stödstrumpor på posten - underbart! Mitt vänsterben är svullet o har två rejäla blåmärken. Men det är inte varmt o rött så avvaktar ett par dagar.

Två dm snö här, hovis var här i torsdags o kan säga att snösulor glömde vi tänka på :o

Fått svamp med, kliar satan. Avskyr apotekets salvor som jag anser bara fördärvar slemhinnorna. Läkaren hade skrivit ut Canesten. Tydligen hade provet de tagit förra fredagen gett utslag.

Som pricken över i:et förstoppad deluxe. Hjälpte inte ens med chipsen igår kväll, prova ostbågar i kväll? :idea: :o

Sjukgymnastbesök idag - gick bra. Ska försöka gå 20 min om dagen med stavar och göra lite bålträning på en rulle. En stretchövning med av rumpan.

Fick hem två par stödstrumpor på posten - underbart! Mitt vänsterben är svullet o har två rejäla blåmärken. Men det är inte varmt o rött så avvaktar ett par dagar.

Två dm snö här, hovis var här i torsdags o kan säga att snösulor glömde vi tänka på :o

Fått svamp med, kliar satan. Avskyr apotekets salvor som jag anser bara fördärvar slemhinnorna. Läkaren hade skrivit ut Canesten. Tydligen hade provet de tagit förra fredagen gett utslag.

Som pricken över i:et förstoppad deluxe. Hjälpte inte ens med chipsen igår kväll, prova ostbågar i kväll? :idea: :o
Låter som en fin dagO_o
Testa att tvätta med intimojla istället för lactacyd/annan tvål. Jag fick det tipset av min BM när min svampinfektion inte ville ge sej trots canesten. Tog 3dagar så va det borta!

Ostbågar och choklad i kombination borde göra susen annars:up:

126 dagar kvar enligt appen, det känns nästan skrämmande lite. Jag vet inte om jag är riktigt redo för att bli tvåbarnsmamma ändå :oO_o

Jag har 68 dagar kvar och med en liten 3 åring med en vuxens vilja här hemma så börjar jag undra hur detta ska gå O_o

Päron och plommon får min mage att rasa totalt, värt att testa kanske?

Tycker lactal hjälpte mig sist jag hade svamp (efter antibiotikakur).

Saffransgifflar!

Ska någon här göra/vill göra planerat kejsarsnitt? Av medicinska skäl eller annat?

Jag är så rädd för förlossning av flera anledningar och funderar på snitt, men tycker samtidigt det verkar vara så lång konvalescens efteråt, om man jämför. I Inte för att det blir bättre med vaginalt och massa sprickande och skit iofs.

Ska någon här göra/vill göra planerat kejsarsnitt? Av medicinska skäl eller annat?

Jag är så rädd för förlossning av flera anledningar och funderar på snitt, men tycker samtidigt det verkar vara så lång konvalescens efteråt, om man jämför. I Inte för att det blir bättre med vaginalt och massa sprickande och skit iofs.

Vill och vill men om det är minsta risk att mitt myom sitter ivägen vill jag ha snitt, trots evighetslång konvalescens.

"Normala" spricker läker snabbare än snitt, det är en stor bukoperation.

Japp, jag kommer högst troligt få planerat snitt.
Jag har fött naturligt en gång vilket gick sådär.
Jag vet inte om det är så pedagogiskt av mig att dra detaljer, då får du be om det.
Men de allra flesta förlossningar går bra, och att spricka lite känns inte. Det är dessutom otroligt bra läkkött i underlivet. Har du pratat med din barnmorska?
Oftast planeras inte snitt förrän efter Rul, så man får bita ihop och försöka släppa oron.
Jag fick komplikationer under och efter, de flesta klarar sig bra.
Får man problem efter ska man ta upp det med vården, mycket är väldigt lättfixat.
Jag rekommenderar att om man efteråt är orolig gå till gyn och gå bekräftat om allt ser bra ut.

Låter som en fin dagO_o
Testa att tvätta med intimojla istället för lactacyd/annan tvål. Jag fick det tipset av min BM när min svampinfektion inte ville ge sej trots canesten. Tog 3dagar så va det borta!

Ostbågar och choklad i kombination borde göra susen annars:up:

Det ska jag prova, just nu tvättar jag bara med vatten. Hade problem för ett par år sedan o åt Diflucan en lång period innan det blev bra. Är lite skeptisk mot allt som pajar bakteriefloran "down under". Äter mjölksyratabletter nu som är bra för fiffi, gör det ibland o inbillar mig att det hjälper lite i alla fall :) Sen blir det inget smågodis på ett tag (fast mörk choklad går självklart bra :angel: )

@*Gotlandsrusset* och @lil-sis får prova, plommon är gott men brukar inte vara någon hit nu. Kanske ska prova baka lite bröd med allt möjligt i. Sen är det svårt, kan ju inte alltid gå ifrån på jobbet så lagom fart på magen är bäst :nailbiting:

Innan jag blev gravid var jag livrädd för förlossningen, bara tanken gjorde mig nervös. Men sen jag blev gravid har der blivit bättre och för mig har det hjälp att lyssna på förlossningsberättelser, oavsett hur lätta/svåra förlossningarna varit. Än så länge har jag inte hört en enda mamma eller bäbis dö pga förlossningen, vilket lugnar mig. Naturligtvis finns det men inte bland mina närmsta vänner. Så, innan jag blev gravid funderade jag mkt på kejsarsnitt men nu är jag helt inne på vaginal förlossning, sen så kan det ju hända att jag måste göra kejsarsnitt ändå men då är det så!

24+0 idag, knappt 40% av tiden kvar :bump:

Jag tyckte att det kändes lite småläskigt inför första förlossningen. Inte så att jag hade panik över det men jag valde att inte tänka på det så mycket, det var min taktik. Nu är ju kanske jag ett dåligt exempel eftersom jag aldrig var hysteriskt rädd men jag hade inte VALT kejsarsnitt. Jag ville tillbaka i sadeln snabbt och är mer rädd för en sån stor bukoperation. Det är en tillräcklig utmaning att få rätt på de där magmusklerna med vaginal förlossning :D

Hur många här har förresten häst eller rider regelbundet fortfarande?

Min häst står till försäljning så jag rider på en bekants häst 3-4 dagar i veckan då hon är skadad för tillfället. Ganska bekvämt att kunna rida lite när det passar just nu. Är i vecka 18 nu och än så länge är det inga problem alls, har inga planer på att lägga ridningen på hyllan än på länge.

Hör inte till tråden men har gjort ett snitt och en vag förlossning. Mådde fysiskt bättre efter snittet. Hade inte ont öht, red efter fem dagar (inget att rekommendera men gick superbra i mitt fall). Efter vag. Förlossning red jag efter fyra veckor med viss smärta, hade ont från stygnen en lång tid efteråt. Mitt snitt var just pga rädsla. :)

Min häst står till försäljning så jag rider på en bekants häst 3-4 dagar i veckan då hon är skadad för tillfället. Ganska bekvämt att kunna rida lite när det passar just nu. Är i vecka 18 nu och än så länge är det inga problem alls, har inga planer på att lägga ridningen på hyllan än på länge.

Jag red 1-2 dagar i veckan fram till för ca två veckor sen. Har inte slutat för att ja måste men hästen jag rider bor 6 mil bort i min gamla hemstad så har ridit när jag haft ärende dit. Nu har jag inte direkt haft nåt ärende och ska dessutom göra praktik 20 mil hemifrån så kommer inte ha möjlighet...

Jag har tre hästar, en medryttare som inte kan rida just nu, kan inte rida själv pga fogarna.
Tur alla är inkörda och att jag gillar tömkörning.

Har 3 ponnyer. De pryder hagen. Jag kan inte rida för bäckenet skriker i högan sky. Försökte för ett par veckor sidan. Skrittade i en kvart, red lite sidvärts och belastade ett sittben åt gången som det är tänkt. Kom knappt av sen :(

Hoppas på att det går att klämma ut G/V den tänkta vägen så jag är i sadeln i slutet av april (eller iaf kan ta långa promenader i snöre) och hinner tävla lite under hösten.

Den jag rider är visserligen bara 5 men väldigt snäll och trygg. Trodde jag iaf skulle kunna tömköra tre dagar i veckan på banan men det blir för mycket vridmoment.

Lite trist men så kan det bli.

(Idag hade jag tex reden suttit i sadeln för långtur i snön :love: )

Hör inte till tråden men har gjort ett snitt och en vag förlossning. Mådde fysiskt bättre efter snittet. Hade inte ont öht, red efter fem dagar (inget att rekommendera men gick superbra i mitt fall). Efter vag. Förlossning red jag efter fyra veckor med viss smärta, hade ont från stygnen en lång tid efteråt. Mitt snitt var just pga rädsla. :)

Nej man ska vara rädd om den trasiga buken :eek:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
4 991
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 143
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 982
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar