Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gud, namn. Ska man komma på sånt också?
Jag hatar det. Så ruskigt svårt. Kan man heta GOLLUM/T-Rex?

Klart man kan, barn idag döps ju till allt möjligt :p
Vi har också lite huvudbry över det där.. Men är ju flera månader kvar innan vi måste bestämma oss. Pojknamnet är vi rätt klara med, men vi har lagt lite mer krut på det då jag tycker pojknamn är svårare. Finns många fina flicknamn så nu ska det sållas och väljas :)

Ja. Uteslut dem inte genom att specialbehandla dem. Det är stor skillnad på att respektera det jobbiga och att (omedvetet) lämna någon utanför.

För mig sved det jättemycket när vänner höll sin lycka hemlig från oss. Vi fick inte vara med.

Ja det blir lätt så konstigt när man försöker vara hönsynsfull. Men hålla utanför är oftast en dålig idé.

Klart man kan, barn idag döps ju till allt möjligt :p
Vi har också lite huvudbry över det där.. Men är ju flera månader kvar innan vi måste bestämma oss. Pojknamnet är vi rätt klara med, men vi har lagt lite mer krut på det då jag tycker pojknamn är svårare. Finns många fina flicknamn så nu ska det sållas och väljas :)

Det händer ju att de kommer ut och ser ut som ett helt annat namn också :cautious:

Jag har också drömt massa underliga saker i natt och kastats mellan olika personer. Alla har betytt något för mig inom hästvärlden men sen var det slut på gemensamma nämnare.

Fick foglossningsbälte av sjukgymnasten i går och vi pratade om det kanske skulle vara på sin plats med en läkarkontakt och ev sjukskrivning på 50% om jag inte känner någon skillnad efter en vecka med bälte.
Jag hoppas såklart att bältet gör underverk även om jag inte tror det.

På fredag ska vi kolla på bil igen. Jag hoppas att någon faller oss i smaken då min kära pärla börjar kosta mer än den smakar och jag är beroende av bil där jag bor. I bland kan jag önska att jag bodde mer centralt och inte var beroende av bil men samtidigt skulle jag förlora så mycket annat som uppväger bilens vara. Får barnen däremot en annan hobby än fotboll kommer det bli mycket skjutsande fram och tillbaka tills att mopedåldern inträffar. Å andra sidan vet vi inte hur livet ser ut om tio år så då kanske vi befinner oss någonannanstans i alla fall.

Det här med att berätta. Jag outar mig inte på fb så länge som jag är gravid men har väl berättat för de jag träffat och sedan har djungeltrumman gjort sitt sedan svärföräldrarna fick reda på det och vi sett knyttet på vårt första ul. De som behöver veta på jobbet vet.
Är i v 23 nu tror jag.

Var hos bm idag för inskrivning. Och fick höra hjärtat på knodden :love: En väldigt livlig en för knodd tyckte inte om att bli lyssnad på utan försökte komma undan dopplern :D Men allting var jättefint och bm var mycket nöjd med mig.

Sen frågade jag om jag fick ta med hem vågen också, den visade nästa fyra kilo mindre än svärmors badrumsvåg, så helt plötsligt är jag inte så vikt nojjig längre :D
Har även fått tid till rul i mellandagarna.

Var hos bm idag för inskrivning. Och fick höra hjärtat på knodden :love: En väldigt livlig en för knodd tyckte inte om att bli lyssnad på utan försökte komma undan dopplern :D Men allting var jättefint och bm var mycket nöjd med mig.

Sen frågade jag om jag fick ta med hem vågen också, den visade nästa fyra kilo mindre än svärmors badrumsvåg, så helt plötsligt är jag inte så vikt nojjig längre :D

Vad mysigt med RUL i mellandagarna Som en extra julklapp :)

Min BM lyssnade inte ens i v 16+, så himla olika det där. Orättvist. Men på fredag antar jag att vi lyssnar, 22+3. Första gången liksom :o

Min BM lyssnade inte ens i v 16+, så himla olika det där. Orättvist. Men på fredag antar jag att vi lyssnar, 22+3. Första gången liksom :o

Jag har, förutom de två inskrivningssamtalen runt v10 eller när det nu var (och då pratade vi bara), inget besök alls inplanerat före RUL i typ v. 20 och sen är nästa vanliga besök i v. 25. Lite tråkigt att det liksom inte händer nåååååååånting innan halva graviditeten har gått tycker jag.

Jag har, förutom de två inskrivningssamtalen runt v10 eller när det nu var (och då pratade vi bara), inget besök alls inplanerat före RUL i typ v. 20 och sen är nästa vanliga besök i v. 25. Lite tråkigt att det liksom inte händer nåååååååånting innan halva graviditeten har gått tycker jag.

På fredag är det 6 veckor sedan jag var hos BM! Men i efterhand så känns det som om jag var där förra veckan :D

Alla mina besök är ju planerade men hon sade att hon inte brukar göra så, testade ny variant :)

Jag tror vi ska boka TUL på fredag också, v32 ska det vara har jag för mig.

Funderar på att betala för ett privat UL också, känns så långt bort med v32!

Jag ska inte tillbaka förrän v 25. Det var idag sen har jag rul i v 18 och sen ska jag tillbaka till bm v 25 och sen v29 efter det för diabeteskoll.

Jag ska inte tillbaka förrän v 25. Det var idag sen har jag rul i v 18 och sen ska jag tillbaka till bm v 25 och sen v29 efter det för diabeteskoll.

25 är nog standard här också men jag ska ju lämna TSH minst var sjätte vecka så har från den här veckan besök planerade var tredje vecka fram tom v33 och sedan varannan.

Men det är ju under förutsättning att allt fortsätter se normalt ut, förstås.

På fredag är det 6 veckor sedan jag var hos BM! Men i efterhand så känns det som om jag var där förra veckan :D

Alla mina besök är ju planerade men hon sade att hon inte brukar göra så, testade ny variant :)

Jag tror vi ska boka TUL på fredag också, v32 ska det vara har jag för mig.

Funderar på att betala för ett privat UL också, känns så långt bort med v32!

Vad är TUL? :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 095
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 150
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 982
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?