Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har så jävla ont!
När jag reser mig hugger det till under naveln typ, sen går jag lååååååångsamt dubbelvikt 10-20 steg innan det släpper. Hur fan tänkte evolutionen? Varför lägger vi inte ägg istället eller gör som kängurun?
:rofl::D
Fast vette tusan om jag hade velat ha ett ägg att ta hand om, hade troligen bäddat in det i hysteriskt mycket bubbelplast och sen suttit bredvid och vaktat det typ.

Det är ganska omodernt att vara gravid. Helt klart.
Jag och sambon hade en diskussion för ett tag sen där jag tyckte att dagens samhälle hade varit så jäkla mycket lättare om vi var typ som legogubbar och kunde klicka på valfritt könsorgan på morgonen. Så vi är typ som amfibier som kan vara både man och kvinna. Då hade vi kunnat turas om att vara gravida.

Så käkla smididet hade varit :D

Tiden går så galet fort nu, trots att jag har galet ont (och alltså borde tycka att det går långsamt) så tycker jag att det närmar sig mars med rasande fart.

Hur många har/vill kolla kön? Jag skulle ju låta bli den här gången, men så blev det inte :p.

Tiden går så galet fort nu, trots att jag har galet ont (och alltså borde tycka att det går långsamt) så tycker jag att det närmar sig mars med rasande fart.

Hur många har/vill kolla kön? Jag skulle ju låta bli den här gången, men så blev det inte :p.

Tiden går skitfort! Och det är skönt!!
Vi kollade kön sist, men ska inte fråga denna gången. Ser vi det så ser vi det, jag tror jag vet vad det gömmer sej där inne men vi får se. Jag kan ha fel:)

Det gick inte att se med förra, så typ 10 min efter hon var ute så fick jag fråga :D Jag vill kolla men med vår tur så lär det inte synas ändå :laugh:

Vi vet kön, de frågade om vi ville veta och eftersom BARNET ville veta så sade vi ja.

Har världens bästa bm, mailade och fick svar på 20 min, ska träffa sjukgymnast och troligen kommer jag få kryckor så jag får styrfart framåt igen.

Vi kanske skulle uppdatera listan med kön för oss som vet och delar med oss?

Vad tror/trodde ni att det skulle vara för kön?
Jag tror på en tjej till (vi har en av varje). Med pojken som är första barnet fick jag en otroligt stark känsla att det var en pojk i samma sekund som jag berättade för en kompis att jag var gravid. Väldigt märklig känsla men den stämde ju.

På andra barnet hade jag inte alls samma känsla, vi hoppades lite på en tjej så jag vågade inte riktigt tro nånting.

Vi ville inte veta kön så vi vet inte :) för oss spelar det verkligen ingen roll! Dock så har jag/vi ingen känsla heller men två kompisar tror på tjej!

Tredje dagen på praktiken avklarad, funderar massor på influensavaccin. Jag vill egentligen inte ta det, känns onödigt på nåt sätt när jag typ aldrig haft influensa innan, men ska ju vara 4,5 veckor till i en etta med barn som nyser rätt ut och så. Hmm jättekluven, men ska till BM på fredag för första gången på 12-14 veckor så får väl höra med henne!

Vad tror/trodde ni att det skulle vara för kön?
Jag tror på en tjej till (vi har en av varje). Med pojken som är första barnet fick jag en otroligt stark känsla att det var en pojk i samma sekund som jag berättade för en kompis att jag var gravid. Väldigt märklig känsla men den stämde ju.

På andra barnet hade jag inte alls samma känsla, vi hoppades lite på en tjej så jag vågade inte riktigt tro nånting.

Med första var jag helt säker att det skulle bli en kille (det blev det) och nu mer tvåan var jag inte lika säker men hade en svag känsla av att det är en tjej (och enligt bm på RUL är det en tjej).

Kan tillägga att vi inte har kollat för att det spelar ngn roll vilken kön det blir. Vi var bara nyfikna och jag gillar att få gå och tänka på aktuella namn å lite sånt :).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 216
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 157
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 982
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar