Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi ville inte veta kön så vi vet inte :) för oss spelar det verkligen ingen roll! Dock så har jag/vi ingen känsla heller men två kompisar tror på tjej!

Tredje dagen på praktiken avklarad, funderar massor på influensavaccin. Jag vill egentligen inte ta det, känns onödigt på nåt sätt när jag typ aldrig haft influensa innan, men ska ju vara 4,5 veckor till i en etta med barn som nyser rätt ut och så. Hmm jättekluven, men ska till BM på fredag för första gången på 12-14 veckor så får väl höra med henne!

Handsprit fungerar bra :up:
vänta bara till de små söta snorungarna börjar kramas och vill sitta på dig :laugh:

Handsprit fungerar bra :up:
vänta bara till de små söta snorungarna börjar kramas och vill sitta på dig :laugh:

Är lite emot handsprit också haha! Tror på bakterier eller hur man ska säga, får kanske äta upp det men :p använder bara handsprit om tvålen är slut! Sitta i knä och kramas började dom med första dagen ;)

Vi ville inte veta kön så vi vet inte :) för oss spelar det verkligen ingen roll! Dock så har jag/vi ingen känsla heller men två kompisar tror på tjej!

Tredje dagen på praktiken avklarad, funderar massor på influensavaccin. Jag vill egentligen inte ta det, känns onödigt på nåt sätt när jag typ aldrig haft influensa innan, men ska ju vara 4,5 veckor till i en etta med barn som nyser rätt ut och så. Hmm jättekluven, men ska till BM på fredag för första gången på 12-14 veckor så får väl höra med henne!
Vad tror/trodde ni att det skulle vara för kön?
Jag tror på en tjej till (vi har en av varje). Med pojken som är första barnet fick jag en otroligt stark känsla att det var en pojk i samma sekund som jag berättade för en kompis att jag var gravid. Väldigt märklig känsla men den stämde ju.

På andra barnet hade jag inte alls samma känsla, vi hoppades lite på en tjej så jag vågade inte riktigt tro nånting.

Jag har heller aldrig haft influensa men å andra sidan inte varit gravid såhär länge heller. Det och GBP:n gjorde att jag vaccinerade mig.

Det spelade ingen roll vilket kön det är även om en tjej till sambons killgäng hade varit roligt.

Men jag ville _veta_. Ovisshet är skittufft för mig, ju mer information desto bättre.

Nu vet jag både vilket kön det är och att Viktor växer som han ska, det är ju eg min största oro. Enl dagens mätningar skulle han komma 19/3 istf 21/3.

Jag fällde nästan en tår bland allt flinande idag, det är första gången! Tror det var hjärtljuden som gjorde det :o

Till mig förklarade bm som så att då man som gravid får såpass nedsatt immunförsvar rek alla gravida att vacc sig. Hon sa även att lite av antikropparna då även hamnar hos bebis och på så sätt är även bebis bättre skyddad sen när den är ute.:)

Till mig förklarade bm som så att då man som gravid får såpass nedsatt immunförsvar rek alla gravida att vacc sig. Hon sa även att lite av antikropparna då även hamnar hos bebis och på så sätt är även bebis bättre skyddad sen när den är ute.:)

Det är som att vaccinera stona lagom tid före fölning, då skyddas också fölet en period efter födseln.

Är lite emot handsprit också haha! Tror på bakterier eller hur man ska säga, får kanske äta upp det men :p använder bara handsprit om tvålen är slut! Sitta i knä och kramas började dom med första dagen ;)
Jag tror med på bacilusker men ibland känns det skönt med handsprit (typ när någon kräkt ner klassrummet...) fast då hjälper tvål o vatten bäst har jag hört. Tror det är mentalt :) kommer inte vaccinera mig, brukar peppar peppar inte bli sjuk o är tveksam till vaccin.

Jag tror med på bacilusker men ibland känns det skönt med handsprit (typ när någon kräkt ner klassrummet...) fast då hjälper tvål o vatten bäst har jag hört. Tror det är mentalt :) kommer inte vaccinera mig, brukar peppar peppar inte bli sjuk o är tveksam till vaccin.

Har aldrig varit magsjuk heller men skulle nog börja kräkas om nån spytt ner klassrummet! Förstår att det kan hända men så jäkla kräkmagad men får se till att lösa det när det väl händer!

Tiden går så galet fort nu, trots att jag har galet ont (och alltså borde tycka att det går långsamt) så tycker jag att det närmar sig mars med rasande fart.

Hur många har/vill kolla kön? Jag skulle ju låta bli den här gången, men så blev det inte :p.

Jag hoppas de kan se kön när vi gör RUL :) Vill kunna ställa in mig på det hela mentalt liksom och ogillar överraskningar :p

Jag kommer inte vaccinera mig. Influensavaccinet är ett levande vaccin som vi alltså kan få influensan utav. Dessutom kan nyvaccinerade smitta andra i upp till några veckor.
För mig känns det onödigt att utstötta kroppen för de gifter som vaccinet faktiskt innehåller, med tanke på hur dåligt vaccinet skyddar. Jag är metodologiska för eventuella biverkningar än för en influensa hur som helst.

Och så det här med kön.. Vi tog reda på könet med första barnet men inte med andra och vi kommer inte göra det denna gången heller :)

Jag kommer inte vaccinera mig. Influensavaccinet är ett levande vaccin som vi alltså kan få influensan utav. Dessutom kan nyvaccinerade smitta andra i upp till några veckor.
För mig känns det onödigt att utstötta kroppen för de gifter som vaccinet faktiskt innehåller, med tanke på hur dåligt vaccinet skyddar. Jag är metodologiska för eventuella biverkningar än för en influensa hur som helst.

Och så det här med kön.. Vi tog reda på könet med första barnet men inte med andra och vi kommer inte göra det denna gången heller :)

Vilka gifter tänker du på då?

Det vanliga influensavaccinet är inte ett levande vaccin.
Det finns ett influensavaccin med levande försvagat virus men det ges mig veterligen bara till barn och då som nässpray.

Det vanliga vaccinet är avdödat virus och där man sedan splittrat viruset. Det kan därför ej föröka sig och man kan ej få influensa av det.

Och nyvaccinerade kan därmed inte heller smitta.

Vilka gifter tänker du på då?

Det vanliga influensavaccinet är inte ett levande vaccin.
Det finns ett influensavaccin med levande försvagat virus men det ges mig veterligen bara till barn och då som nässpray.

Det vanliga vaccinet är avdödat virus och där man sedan splittrat viruset. Det kan därför ej föröka sig och man kan ej få influensa av det.

Jag, som uppenbarligen inte är positivt inställd till vaccin, vill inte ge mig in i någon diskussion utan bara tala om varför jag inte tar just influensavaccinet.

De som är mer intresserade av den negativa sidan av vaccinet får gärna läsa på er själva. Bipacksedeln finns att läsa när man vaccineras, där finns en hel del information :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 250
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 160
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 982
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈