Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@lil-sis 50 brukar passa de flesta i början, mitt första barn vägde 3090 g och då var 50 lite stort i början. Mitt andra barn vägde 3625 g och hon kunde ha 50 ett tag
Enligt sista mensen borde jag ha varit i 11+4 idag.
jag hade också 50 på min 4,5kg, 54 lång. men det var PoP som är stora. Han växte ur det på en vecka men PoP går ofta att vika upp bra så storlekarna är flexibla.
@lil-sis 50 brukar passa de flesta i början, mitt första barn vägde 3090 g och då var 50 lite stort i början. Mitt andra barn vägde 3625 g och hon kunde ha 50 ett tag
Jag har varit på RUL och känner dagligen sparkar i magen men det känns inte riktigt verkligt ändåFör mig känns det inte helt verkligt än att jag har en bäbis i magen. Kanske efter ultraljudet den 16:e december att det börjar kännas verkligt då och då kanske suget att börja handla sätter in.
Min vägde ju 2800 dippade till 2600 innan vi fick ordning på amningen (jag använde sån tuta över tutten ) och var 48 lång.Jag har handlat lite varje gång jag blivit gravid utom möjligen vid andra missfallet i våras. Men bara kläder på Tradera. Det värsta som kan hända för mig är ju att jag får skänka kläderna vidare (orkar inte sälja). Men jag förstår om man vill vänta.
Jag försöker benhårt leva efter att ta ut glädjen i förskott. Jag hade nog inte orkat annars.
Den här gången köpte jag ju lite nya (men på superrea) kläder efter första eller andra VUL där man iaf såg att bebis satt på rätt ställe.
Igår köpte jag lite filtar och tvättlappar på Ikea och beställde en gravidkudde från Jollyroom.
Men vi bor ju i ett civiliserat land och kan köpa när behov uppstår, antingen själva, skicka pappan eller beställa på nätet. Så det finns ju egentligen ingen praktisk anledning till att köpa hem allt i förväg.
Jag kommer beställa babyskydd efter nyår men det är bara för att jag vill ha en viss färg som inte alltid är lagervara i butikerna i Uppsala har jag sett, annars hade nog sambon fått köpa det efter att G/V trillat ut, det kommer ju ändå ske i Uppsala liksom = öppna affärer alla dagar i veckan.
Det jag klurar på nu är "första bilden-kläder". Färger vet jag redan men storlek?! Sambons andra barn har varit 4kg+ men jag vägde bara 3kg och G/V kommer rent statistiskt födas lite för tidigt och vara lite mindre än "normalt".
Men vad betyder det liksom?
Jag känner redan nu en potentiell känslomässig katastrof om kläderna är för stora eller för små SÅ olikt mig.
Köper jag samma set i strl 40-56 eller vad gör jag?
Jag har varit på RUL och känner dagligen sparkar i magen men det känns inte riktigt verkligt ändå
Har inte handlat något än. Lever nog fortfarande i förnekelse även om magen växer o foglossningen gör sig påmind med jämna mellanrum...
Är det någon mer som känner tyngd mellan benen? Känns i mellan åt (typ vid toabesök) som om att det är ett bowlingklot på väg ut....
Är det någon mer som känner tyngd mellan benen? Känns i mellan åt (typ vid toabesök) som om att det är ett bowlingklot på väg ut....
Jag känner så ibland, särskilt när jag uppe och går. Det känns som nedre delen av magen, kring urinblåsan eller så. Min unge verkar gilla att dansa steppdans på min blåsaÄr det någon mer som känner tyngd mellan benen? Känns i mellan åt (typ vid toabesök) som om att det är ett bowlingklot på väg ut....
Sitter o funderar på o beställa en jacka på bonprix. Min vanliga vinterjacka sitter som ett korvskinn. Mindre skönt... Friluftsdag i morgon, ska gå 5km, kallt ska det vara o jag har ont i magen (19+4), undrar om magen växer??? Bebis lever rövare i alla fall!!