Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
@lil-sis 50 brukar passa de flesta i början, mitt första barn vägde 3090 g och då var 50 lite stort i början. Mitt andra barn vägde 3625 g och hon kunde ha 50 ett tag :)

jag hade också 50 på min 4,5kg, 54 lång. men det var PoP som är stora. Han växte ur det på en vecka ;) men PoP går ofta att vika upp bra så storlekarna är flexibla.

jag hade också 50 på min 4,5kg, 54 lång. men det var PoP som är stora. Han växte ur det på en vecka ;) men PoP går ofta att vika upp bra så storlekarna är flexibla.
@lil-sis 50 brukar passa de flesta i början, mitt första barn vägde 3090 g och då var 50 lite stort i början. Mitt andra barn vägde 3625 g och hon kunde ha 50 ett tag :)

Sååå jag köper 50 och blir det en liten rackarns prematur får pappan lösa det. Eller hålla G/Vs hand medan jag löser det. Eller så får min mamma lösa det!

:nailbiting:

Ja det känns lite tråkigt, men det var övervägande positivt annars. Starkt hjärta, fin hjärna och en väldigt sprattlande liten knodd och det betyder mycket mer än att jag nu måste vara gravid två veckor längre :D

Men min ägglossning måste fått total spel. Enligt läkarens beräkning borde jag isf haft sista mens 20/8 men min sista mens var 6/8 och 28/6 månaden innan. Och jag har legat regelbundet vid månadskiftet i flera år nu.

Jaja en liten bebis kommer iaf dyka upp :love:

För mig känns det inte helt verkligt än att jag har en bäbis i magen. Kanske efter ultraljudet den 16:e december att det börjar kännas verkligt då och då kanske suget att börja handla sätter in.
Jag har varit på RUL och känner dagligen sparkar i magen men det känns inte riktigt verkligt ändå :o

Jag har handlat lite varje gång jag blivit gravid utom möjligen vid andra missfallet i våras. Men bara kläder på Tradera. Det värsta som kan hända för mig är ju att jag får skänka kläderna vidare (orkar inte sälja). Men jag förstår om man vill vänta.

Jag försöker benhårt leva efter att ta ut glädjen i förskott. Jag hade nog inte orkat annars.

Den här gången köpte jag ju lite nya (men på superrea) kläder efter första eller andra VUL där man iaf såg att bebis satt på rätt ställe.

Igår köpte jag lite filtar och tvättlappar på Ikea och beställde en gravidkudde från Jollyroom.

Men vi bor ju i ett civiliserat land och kan köpa när behov uppstår, antingen själva, skicka pappan eller beställa på nätet. Så det finns ju egentligen ingen praktisk anledning till att köpa hem allt i förväg.

Jag kommer beställa babyskydd efter nyår men det är bara för att jag vill ha en viss färg som inte alltid är lagervara i butikerna i Uppsala har jag sett, annars hade nog sambon fått köpa det efter att G/V trillat ut, det kommer ju ändå ske i Uppsala liksom = öppna affärer alla dagar i veckan.

Det jag klurar på nu är "första bilden-kläder". Färger vet jag redan men storlek?! Sambons andra barn har varit 4kg+ men jag vägde bara 3kg och G/V kommer rent statistiskt födas lite för tidigt och vara lite mindre än "normalt".

Men vad betyder det liksom?

Jag känner redan nu en potentiell känslomässig katastrof om kläderna är för stora eller för små :o SÅ olikt mig.

Köper jag samma set i strl 40-56 eller vad gör jag? :eek: :nailbiting:
Min vägde ju 2800 dippade till 2600 innan vi fick ordning på amningen (jag använde sån tuta över tutten ) och var 48 lång.
Hon hade 50 från början och det satt bra.:)

Jag har fått en konstig (vad jag tror är) gravidåkomma. Jag får ömma områden på huden som flyttar runt från dag till dag :confused: Det började i helgen när jag blev jätteöm på baksidan av låren, som om man skrubbat hårt med sandpapper på huden men det syns ingenting! Efter det har det flyttat sig till insida lår, utsida höft och idag baksidan av vaderna. Det är såpass ömt att det skaver/ömmar av relativt mjuka byxor. Har inte ont i underliggande muskler utan bara i själva huden och det flyttar runt. Någon som har likadant eller vet vad det kan bero på?

Tycker det är skitlångt kvar till mars och läser på lite om det glamorösa livet efter förlossningen. För att dämpa lite :angel:

Har inte handlat något än. Lever nog fortfarande i förnekelse :angel: även om magen växer o foglossningen gör sig påmind med jämna mellanrum...

Är det någon mer som känner tyngd mellan benen? Känns i mellan åt (typ vid toabesök) som om att det är ett bowlingklot på väg ut.... :nailbiting:

Har inte handlat något än. Lever nog fortfarande i förnekelse :angel: även om magen växer o foglossningen gör sig påmind med jämna mellanrum...

Är det någon mer som känner tyngd mellan benen? Känns i mellan åt (typ vid toabesök) som om att det är ett bowlingklot på väg ut.... :nailbiting:

Mer som om något hänger i blygdläpparna typ.

Känner typ igen känslan, den kommer ibland på toabesök, känns nästan som att ungen är påväg ut för min del!

Jag känner så ibland, särskilt när jag uppe och går. Det känns som nedre delen av magen, kring urinblåsan eller så. Min unge verkar gilla att dansa steppdans på min blåsa :(

Asså nån jävla nerv som är klämd är det INTE! I em ett par timmar efter att läkaren kände och klämde på min höft så har jag så sjukt ont överallt i höften. På alla ställen som.han tryckte gör det så jäkla ont så jag skulle vilja gråta en skvätt. Så om vi inte har en nerv som går runt och tvärs igenom höften två varv så är jag nog tillbaka på fohlossnings idéen :wtf:

Ingen tyngd, ingenting. Mår illa men tror på influensan som sagt. Har definitivt fått för mig att Dinosen är borta. Ingen aning om varför.

Sitter o funderar på o beställa en jacka på bonprix. Min vanliga vinterjacka sitter som ett korvskinn. Mindre skönt... Friluftsdag i morgon, ska gå 5km, kallt ska det vara o jag har ont i magen (19+4), undrar om magen växer??? Bebis lever rövare i alla fall!!

Åh är lite avis på er
Hade gärna haft en till men nu när jag passerat 40 så anser jag mig vara för gammal haha.
Hade sån jäkla bra graviditet så skodde häst i 8 nde månaden. Bad dock kusken värma inför kvalet på travbanan då sulkys inte har några stötdämpare.
Men nu har jag beslutat att jag är för gammal
Hade jag råkat bli gravid för ett par år sen ok men nu är det inte aktuellt anser jag.
Fertil är jag men ändå

Sitter o funderar på o beställa en jacka på bonprix. Min vanliga vinterjacka sitter som ett korvskinn. Mindre skönt... Friluftsdag i morgon, ska gå 5km, kallt ska det vara o jag har ont i magen (19+4), undrar om magen växer??? Bebis lever rövare i alla fall!!

Jag beställde en därifrån igår, lite för att fira att allt såg bra ut på kuben och sen för att min vanliga sitter rätt obekvämt. Nu vill jag ha hem den för det börjar bli kallt med oljerock:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 621
Senast: MML
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 894
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 968
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar