Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har fått störigt mycket myrkrypningar, gissar att det är dags att börja med magnesium igen, tror iofs mkt av det kommer sej av att jag inte kan gå som jag brukar pga foglossning.

Jag fick hem grejer från bon prix igår! Beställde nog ons eller tors! Men överdriv inte med storleken, beställde två storlekar mindre än vanligt men fortfarande ngt stort, fick skicka tillbaka förra paret byxor jag köpte!

Jag har fått en konstig (vad jag tror är) gravidåkomma. Jag får ömma områden på huden som flyttar runt från dag till dag :confused: Det började i helgen när jag blev jätteöm på baksidan av låren, som om man skrubbat hårt med sandpapper på huden men det syns ingenting! Efter det har det flyttat sig till insida lår, utsida höft och idag baksidan av vaderna. Det är såpass ömt att det skaver/ömmar av relativt mjuka byxor. Har inte ont i underliggande muskler utan bara i själva huden och det flyttar runt. Någon som har likadant eller vet vad det kan bero på?

Fått likadant. Fast mitt har inte flyttat på sig, än.. hade jätteont på insida överarm. Det skavde liksom av en löst åtsittande t-shirt.

v 19+0 (igår enligt journalen men som sagt, de har inte ändrat BF så jag håller fast vid onsdagar :D ).

+1kg sedan förra veckan, totalt 6.8kg sedan v 0+0.

Har emellanåt hemskt svårt att äta och kan få rejäla problem senare i graviditeten pga operationen, tarmarna är ju redan ommöblerade och kan lägga sig konstigt i takt med att livmodern växer så jag försöker tänka att dessa extra kilon kan komma att behövas om ett par månader. Och prioriterar medicin + vitamin/mineraltillskott varje dag. Glukos verkar G/V förse sig av med tanke på hur jag mår när jag inte ätit tillräckligt :crazy:

Efter en titt i min gravidapp så kunde jag konstatera att jag snart är halvvägs (:o)
Under första graviditet hade jag stenkoll på hur många dagar jag hade gått exakt. Under förra och den här så är jag väldigt tacksam för appen! Annars hade jag aldrig haft koll:angel:

Efter en titt i min gravidapp så kunde jag konstatera att jag snart är halvvägs (:o)
Under första graviditet hade jag stenkoll på hur många dagar jag hade gått exakt. Under förra och den här så är jag väldigt tacksam för appen! Annars hade jag aldrig haft koll:angel:

Visst är det lite roligt? Att man räknade nästan timmar med första graviditeten och andra bara rullar på :rofl: som du säger, bra att appar finns för jag hade aldrig vetat vilken vecka jag skulle varit i annars :)

Jag fick låna ett foglossningsbälte av en kompis som jag hämtade igår. Tog på mig det nu imorse när jag skulle lämna barnet på dagis. I LOOOVE IT!! Gud vad det är skönt, jag kan nästan gå helt normalt, börjar inte rycka konstigt i trappor och kan böja mig utan att stöna som om jag vore 80. Vill aldrig mer ta av det :love: :love: :love:

Lika dant här... Med första barnet var det minutiös koll, när folk frågar när bebisen kommer nu blir svaret... Ehh, mitten på mars :D bf hit o dit, har liksom inte stämt de andra gångerna (med all respekt, det är bra med bf om det skulle behövas)

Mitt magont o kisseriproblem har fortsatt. Känns som jag ska kissa på mig jämt o får sammandragningar så fort jag rör mig o fryser. Gjorde snabbtest för uvi som gav utslag för uvi i morse så sparade morgonpinket, sjukanmälde mig o ringde mödravården. Jo, lämnar jag provet idag får jag svar på fredag, eventuellt... :cool: tänker inte vänta så länge så ringde vårdcentralen o fick tid till någon at läkare 10:30 :up: underbart! Så fort jag hunnit få i mig lite meducin räknar jag med att bli fit for fight snabbt igen :)

Hade uvi o gbs med dottern, blev sjukskriven fyra veckor runt v.32 för hotande förtidsbörd. Vill jag inte vara med om igen! :nailbiting:

Dör skämsdöden o biter ihop. Kom fram till att läkaren jag ska till på vc är samma läkare som gick bredvid på gyn o bekräftade vårt sena missfall och handlade det (det var jobbigt för honom syntes långa vägar). Han gjorde praktik på gyn för st och jobbar normalt på vår vårdcentral så hade träffat honom där tidigare, mötte honom sedan på gyn igen för misstänkt livmoderinflammation (jag trodde det var tidig ägglossning efter missfallet men det kunde inte handledarläkaren vid det tillfället svara på... Vadå billingsmetoden... Vad är det sa han :confused: jag känner min kropp sa jag).
Nu är alltså denna läkare tillbaka på vårdcentralen igen. Tänker att det är läkares jobb o vara o jobba bokstavligen överallt (vi är som pricken över i:et jämnåriga) :nailbiting: :o

Dör skämsdöden o biter ihop. Kom fram till att läkaren jag ska till på vc är samma läkare som gick bredvid på gyn o bekräftade vårt sena missfall och handlade det (det var jobbigt för honom syntes långa vägar). Han gjorde praktik på gyn för st och jobbar normalt på vår vårdcentral så hade träffat honom där tidigare, mötte honom sedan på gyn igen för misstänkt livmoderinflammation (jag trodde det var tidig ägglossning efter missfallet men det kunde inte handledarläkaren vid det tillfället svara på... Vadå billingsmetoden... Vad är det sa han :confused: jag känner min kropp sa jag).
Nu är alltså denna läkare tillbaka på vårdcentralen igen. Tänker att det är läkares jobb o vara o jobba bokstavligen överallt (vi är som pricken över i:et jämnåriga) :nailbiting: :o
Vad är det som är skämmigt? (Förlåt att jag frågar:o)

Trött som ett as efter ett par rätt känslosamma dagar med ul, terapeuten igår och nu en sprängande migrän (igen.. hade mkt migrän med Filippa också) Till det illamående som fasen. Blir nog en kul eftermiddag på jobbet:crazy:

Å nu kom frukosten.. blörk:yuck:
"Förhoppningsvis börjar du må bättre efter v12-13"
Just det.. Snart v14 och nu ökar det:crazy: Precis som sist, helt underbart.
Tur att det är nåt gott som väntar!

Muntliga uppgiften till skolan avklarad men nu har jag jätteont i magen. Inte i G/V utan där min pyttelilla magficka huserar.

Stressutlöst så det är nog dags för omeprazol.

Jättefint väder här så nu är jag ridsugen. Men är ensam hemma till måndag kväll så ska nog låta bli.

Förresten. Vinterjacka?

Jag fryser som FAN när det är kallt men kommer nog kunna ha förra årets jacka minst en månad till och min parkas längre än så.

Men jag har ju tänkt att sjala och då är det ju smidigt med en bra. Men kanske dumt att köpa en vinterjacka? Satsa på en bra skaljacka med lite foder och plats för tjock tröja istället?

Vad är det som är skämmigt? (Förlåt att jag frågar:o)

Jag tycker det är pinsamt eller jobbigt o ha varit i så utsatta situationer som gynundersökningar. Han är inte jättesmidig på så vis. Det gick bra i alla fall och deras snabbtest visade inget så de har skickat en odling som de får svar på i morgon em. Får då veta om det är någon bakterie. Annars skulle jag kontakta gyn. Men jag har ju besök hos mvc läkaren på fredag... Bara så rädd att sammandragningarna är stressrelaterade, nu känner jag mig nästan inbillningssjuk :(

Fast jag har köpt en helgskinka jag ska grilljera i eftermiddag, väger upp det hela. Funderar på o vara hemma i morgon o vila kroppen. Har ju ändå tagit karensdagen idag, eller så sätter jag det jag gick tidigare igår pga sammandragningar som karens... Men samtidigt skulle det hända något pga sammandragningarna skulle jag aldrig förlåta mig själv :crazy: kanske klokt o vänta in provsvaret i morgon?! :banghead:

Förresten. Vinterjacka?

Jag fryser som FAN när det är kallt men kommer nog kunna ha förra årets jacka minst en månad till och min parkas längre än så.

Men jag har ju tänkt att sjala och då är det ju smidigt med en bra. Men kanske dumt att köpa en vinterjacka? Satsa på en bra skaljacka med lite foder och plats för tjock tröja istället?

Jag tänker o tänker på det där... Min vinterjacka jag har bland folk är trång. Stalljackan däremot är toppen, gott om plats. Lite sugen på jacka från bonprix, rimliga priser... Skulle velat haft tag på termobyxor o rejäl tjocktröja / fleece. Har en pop gravidwindfleece men den är inte varm alls...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 623
Senast: MML
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 895
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 968
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar