Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Labbet (vc) ringde mig förresten i måndags kväll och bokade in glukosbelastning. Dom kunde typ bara den dagen jag inte kan, men får lösa det ändå känns som en ganska viktig grej att åka på!

Här mås de hyfsat oftast (intr idag dock men i vanliga fall) fram till efter middag, då pågår "tugga konstant för att slippa illamående", tröligt o äta när man inte är sugen på något, kroppen är väldigt specifik med vad som går för sig o inte vill inte gå upp i vikt ju!!!

O imorse var vi till barnmorskan o fick lyssna på bebisen, lite coolt att de faktiskt var en liten där inne och som hjärtat slår, och även om jag inte känner de ännu så var de en vilding där inne för barnmorskan hade fullt sjå att följa efter hjärtljuden med andra ord mamma upp idagen

Börjar vecka 15 o ska ringa o boka tid för ultraljud i vecka 19-21 imorgon, vilken vecka beror på när pappan är hemma och inte i Norge, måste räkna lite på de Så nyfiken att jag dör på om de är en liten han eller hon, även om de såklart intr spelar roll vad de blir, men är alltid så nyfiken, hatar hemlisar o överraskningnar, noll tålamod att vänta Pappan hade tyckt de varit roligt med överraskning, jag tycker de ska bli tillräckligt spännande att få ut den lilla så jag vill gärna få en tidigare överraskning om de går, om mini kan vara stilla vid ultraljud, är den SM idag lär väll han få som han vill för dom lär ju inte se något

Hoppas ni har de bra allihopa!

Btw. Vad har ni för planer på babyskydd?

Trött, tröttare, tröttast.
Ettan sov dåligt under natten som var, mycket gråt och oro. Kom till ett smärre kaos på jobbet och det lär inte vara bättre i morgon. Då ska jag dessutom på lunch med representanter från ett av företagen vi jobbar emot. I dag var faktiskt den första dagen jag såg fram emot att gå hem tidigare...
Snart väntar 1.5 veckas semester + ledighet och det ska bli väldigt skönt.

Här mås de hyfsat oftast (intr idag dock men i vanliga fall) fram till efter middag, då pågår "tugga konstant för att slippa illamående", tröligt o äta när man inte är sugen på något, kroppen är väldigt specifik med vad som går för sig o inte vill inte gå upp i vikt ju!!!

O imorse var vi till barnmorskan o fick lyssna på bebisen, lite coolt att de faktiskt var en liten där inne och som hjärtat slår, och även om jag inte känner de ännu så var de en vilding där inne för barnmorskan hade fullt sjå att följa efter hjärtljuden med andra ord mamma upp idagen

Börjar vecka 15 o ska ringa o boka tid för ultraljud i vecka 19-21 imorgon, vilken vecka beror på när pappan är hemma och inte i Norge, måste räkna lite på de Så nyfiken att jag dör på om de är en liten han eller hon, även om de såklart intr spelar roll vad de blir, men är alltid så nyfiken, hatar hemlisar o överraskningnar, noll tålamod att vänta Pappan hade tyckt de varit roligt med överraskning, jag tycker de ska bli tillräckligt spännande att få ut den lilla så jag vill gärna få en tidigare överraskning om de går, om mini kan vara stilla vid ultraljud, är den SM idag lär väll han få som han vill för dom lär ju inte se något

Vi kommer att köpa en britax römer. Dels har vi inte isofix i bilen och många stolar idag kräver isofix, dessutom kommer vi troligen få ett ganska långt barn och kompisen med långt barn är väldigt nöjd med sin britax römer :) Om inte kompisen vill sälja så kommer vi köpa nytt, vågar inte köpa babyskydd beg på blocket! Utöver detta får den bra plats i vår bil, jag är jättelång men får hyffsat plats i passagerarsätet trots stolen bakom :)

@Petronella
Ett BeSafe Izi Go Modular i-Size med Isofixbas. Och sedan bilbarnstolen i samma serie. Har bara Isofix i bak men vill att G/V ska lära sig att åka bak ändå. Vet inte vad nästa bil blir men en större dragbil och bak kommer nog passa bäst där också.

Kör Skoda Superb och platsbrist är inte ett problem :D

Vi köpte ett Maxi cosi Cabriofix när vi väntade Filippa, denna gången SKA vi få använda det:heart

Sambon har åkt till Finland. Jag saknade honom redan imorse. Jag brukar älska att vara själv men hormonerna är ju löjliga :p

Släpade mej ur soffan, ut ur huset och åkte iväg med valpen till brukshundklubben. Gjorde både mej och jycken gott med frisk luft i näsorna, kände mej något blek efter dagens mående.
Har känt fladder i magen ett par gånger de senaste dagarna, supertidigt men jag kände Filippa tidigt också:heart

Är inne i en väldigt hungrig period, får tygla mig för att inte vräka i mig massor!!! Jag som för några veckor sen knappt gått upp nånting har gått upp 3,9 kg!

Släpade mej ur soffan, ut ur huset och åkte iväg med valpen till brukshundklubben. Gjorde både mej och jycken gott med frisk luft i näsorna, kände mej något blek efter dagens mående.
Har känt fladder i magen ett par gånger de senaste dagarna, supertidigt men jag kände Filippa tidigt också:heart

Jag släpade mig ut på promenad igår kväll, mörkt o regnit men kroppen behövde det verkligen!

Sovit dåligt, trött och lite bitter. Shoppade loss på zalandos mammakläder för att lätta upp sinnet. Får råna banken när fakturan ska betalas:o
Men zalando har så otroligt fina grejer så det får vara värt det:angel:

Jag och den logiska delen av min hjärna för en konversation för tillfället. Det går ungefär ut på att den logiska delen tycker jag ska stanna hemma från jobbet i morgon. Har läkarbesök på MVC klockan 14:00 och väntar svar på uvi proverna. I morgon är det fredag och då tycker den logiska delen att det är lika bra att vara hemma.

Sammandragningarna har lagt sig lite och jag känner inte av dem när jag sitter still. Försökte mocka, men efter en box fick jag ge upp för sammandragningarna bråkade. De gör ju ont! Andra delen av hjärnan tycker att om jag bara går till jobbet och tar det lugnt så går det nog bra. Det är ju dessutom After work i morgon kväll med god mat och trevliga kollegier och det hade varit så skoj att vara med :)

Samtidigt är jag livrädd för att det ska hända någonting med bebisen. Dottern hotade med att komma ut runt v.32 på grund av sammandragningar och urinvägsinfektion. Nu gav ju visserligen inte snabbprovet igår utslag på urinvägsinfektion så då är ju frågan om sammandragningarna är arbets/ ta i relaterade. Det hade känts mycket lugnare för själen att låta farbror doktorn gå igenom allt i morgon så vi vet att allt är som det ska. Samtidigt är det ju bara en halv arbetsdag. Tänk om man inte vore så j-a högpresterande och kunnat skita i allt runt omkring och bara ta det lugnt på soffan utan konstant dåligt samvete :crazy::meh:

Jag och den logiska delen av min hjärna för en konversation för tillfället. Det går ungefär ut på att den logiska delen tycker jag ska stanna hemma från jobbet i morgon. Har läkarbesök på MVC klockan 14:00 och väntar svar på uvi proverna. I morgon är det fredag och då tycker den logiska delen att det är lika bra att vara hemma.

Sammandragningarna har lagt sig lite och jag känner inte av dem när jag sitter still. Försökte mocka, men efter en box fick jag ge upp för sammandragningarna bråkade. De gör ju ont! Andra delen av hjärnan tycker att om jag bara går till jobbet och tar det lugnt så går det nog bra. Det är ju dessutom After work i morgon kväll med god mat och trevliga kollegier och det hade varit så skoj att vara med :)

Samtidigt är jag livrädd för att det ska hända någonting med bebisen. Dottern hotade med att komma ut runt v.32 på grund av sammandragningar och urinvägsinfektion. Nu gav ju visserligen inte snabbprovet igår utslag på urinvägsinfektion så då är ju frågan om sammandragningarna är arbets/ ta i relaterade. Det hade känts mycket lugnare för själen att låta farbror doktorn gå igenom allt i morgon så vi vet att allt är som det ska. Samtidigt är det ju bara en halv arbetsdag. Tänk om man inte vore så j-a högpresterande och kunnat skita i allt runt omkring och bara ta det lugnt på soffan utan konstant dåligt samvete :crazy::meh:

Det är en (lång) process att tillåta sig att inte vara på topp hela tiden.

Det är en (lång) process att tillåta sig att inte vara på topp hela tiden.

Usch ja, kommer nog få jobba på det resten av livet. Är precis tillbaka på heltid efter lång sjukskrivning och återgång till jobbet efter o ha träffat den berömda väggen hårt. Det är nog därför jag är så skrämmande medveten om det och blir så arg på mig själv. Allt vore så mycket enklare om jag bara kunde bestämma mig för att nu är det jag och bebisen som är viktigast - jag är inte stålkvinnan, åt helvete med jobbet och lyssna på vad läkaren har och säga i morgon och efterleva det han säger. Dessutom tänker jag att det kanske blir en extra piska på rektorns rygg att äntligen få dit den där resursen som det pratats om så länge. Menar antingen ingen lärare och det finns typ inga vikarier eller behålla läraren längre med stöd av en vuxen klok och förnuftig person som kan avlasta. Men det är svårt när hjärnan min är pigg men inte kroppen.

Idag hade jag tid hos barnmorskan på morgonen och frågade om möjligheten till ett tidigt ultraljud. Javisst sa hon, så länge du är längre gången än 10+0. Jag är 10+1 idag :) så fick se ett litet pyre I magen där hjärtat slog och hander och fötter viftade. Helt underbart skönt, har känt mycket oro kring MA men nu kan jag slappna av på ett annat sätt. Bara tråkigt att sambon inte fick vara med men han får följa med på rutinultraljudet dagen före julafton istället.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 636
Senast: MML
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
30
· Visningar
1 924
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 968
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30