Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skitdag idag. Med gigantiska bokstäver... Jag har så jäkla ont i höften idag så jag kan in knappt ta mig upp från sittande ställning. Sen försov vi oss jättemassor i morse för min telefon fick för sig att dö inatt. Så där fick vi jättebrått och det gillade kroppen inte alls. Och nu har illamåendet krupit fram.

Jag skiter i allt idag och går och lägger mig igen.:meh:

Skitdag idag. Med gigantiska bokstäver... Jag har så jäkla ont i höften idag så jag kan in knappt ta mig upp från sittande ställning. Sen försov vi oss jättemassor i morse för min telefon fick för sig att dö inatt. Så där fick vi jättebrått och det gillade kroppen inte alls. Och nu har illamåendet krupit fram.

Jag skiter i allt idag och går och lägger mig igen.:meh:
:(

Jag har inte heller någon toppendag idag.

Mådde illa i morse så allt tog längre tid. Bestämde mig därför för att samåka med mannen till jobb istället för att springa till tåget (inte att rekommendera när man är illamående).

Givetvis var det en bil som hade havererat på motorvägen på väg till mannens jobb och när jag var å väg till mitt jobb blev det kö pga bilolycka. Istället för 17min till jobb om jag hade sprungit till tåget så tog det 2½ timme :banghead::banghead:

Nu är jag helt ur spår. Får liksom inte rätt på jobbet. Har en stor uppgift som jag drar mig för då den är så oerhört komplicerad (deadline i februari) och en uppgift som jag ska dra i gång men jag hittar inte orken. :crazy:

Jag och den logiska delen av min hjärna för en konversation för tillfället. Det går ungefär ut på att den logiska delen tycker jag ska stanna hemma från jobbet i morgon. Har läkarbesök på MVC klockan 14:00 och väntar svar på uvi proverna. I morgon är det fredag och då tycker den logiska delen att det är lika bra att vara hemma.

Sammandragningarna har lagt sig lite och jag känner inte av dem när jag sitter still. Försökte mocka, men efter en box fick jag ge upp för sammandragningarna bråkade. De gör ju ont! Andra delen av hjärnan tycker att om jag bara går till jobbet och tar det lugnt så går det nog bra. Det är ju dessutom After work i morgon kväll med god mat och trevliga kollegier och det hade varit så skoj att vara med :)

Samtidigt är jag livrädd för att det ska hända någonting med bebisen. Dottern hotade med att komma ut runt v.32 på grund av sammandragningar och urinvägsinfektion. Nu gav ju visserligen inte snabbprovet igår utslag på urinvägsinfektion så då är ju frågan om sammandragningarna är arbets/ ta i relaterade. Det hade känts mycket lugnare för själen att låta farbror doktorn gå igenom allt i morgon så vi vet att allt är som det ska. Samtidigt är det ju bara en halv arbetsdag. Tänk om man inte vore så j-a högpresterande och kunnat skita i allt runt omkring och bara ta det lugnt på soffan utan konstant dåligt samvete :crazy::meh:
Om sammandragningarna gör ont så ska du vila..
Jag har också varit (och är egentligen fortfarande) en högpresterande person med löjligt hög arbetsmoral. Det har satt sina spår och nu har jag bara fått bestämma mej. Är jag dålig så är jag dålig. Det finns inte en jäkel som tackar mej för att jag jobbar in mina sjukdagar på lediga dagar. Så jag stannar hemma! Sen visst, det mörks ju i lönekuvertet men jag sätter mej själv ich bebisen i första rummet. Arbetsplatsen finns inte ens med på samma karta.

Jag har också varit (och är egentligen fortfarande) en högpresterande person med löjligt hög arbetsmoral. Det har satt sina spår och nu har jag bara fått bestämma mej. Är jag dålig så är jag dålig. Det finns inte en jäkel som tackar mej för att jag jobbar in mina sjukdagar på lediga dagar. Så jag stannar hemma! Sen visst, det mörks ju i lönekuvertet men jag sätter mej själv ich bebisen i första rummet. Arbetsplatsen finns inte ens med på samma karta.

Helt rätt! Arbeta kan man göra i många år, graviditet och bebistiden är så kort :)

:(

Jag har inte heller någon toppendag idag.

Detta suger. Dessutom efter lite googlande så har jag kommit fram till att jag visst hade foglossning förra gången, trots att bm sa nej. Det förklarar varför jag har det så tidigt denna vändan. Varför kan jag inte ha en sån graviditet som sist, då märktes det ju knapot att där var någon fram till 6 veckor innan förlossningen.:meh:

Kloka ord :up:

Hamnade i moment 22 nu. Det kommer målare hit i morgon. överväger allvarligt att det är lugnare på jobbet i morgon, kan sitta mycket o halv dag. :cool:
vi får se

Sjukanmälde mig i morgon med... Får kampera ihop med målarna helt enkelt. Känner mig helt urlakad.
Fortfarande inget svar på provet, det verkar försvunnit, skulle ringa igen runt 16:30...

Fick ringa in en kompis som fick åka och hämta dottern från dagis och köra hem henne. Jag känner mig som en urvreden trasa som slängts igenom en köttkvarn :yuck:
Jag ska eg köra och skriva på anställningsavtalet imorgon, men om det inte blir bättre ikväll så tänker jag ringa och säga att jag blivit magsjuk eller något.

:wtf::wtf::wtf::wtf:

Äter fruktpuré och yoghurt. Tänkte träna mig på att göra egna klämmisar. Smart produkt men ack så dyr :p Köpte massor av portionsförpackad puré från matsmart :D

Nu brinner bröstvårtorna. Fantastiskt. FavoritsportBHn är dessutom nästan för liten. Tuttarna kommer ju nå ner till naveln när G/V ammat klart :eek:

Och jag måste kliva ur sängen för att kommendera in hundeländet som står och skäller/ylar på favoritstenen.

Glamour :p

Järnmage :yuck: det är antingen eller och aldrig "lagom" :o.

Trött som jag vet inte vad, måste ringa bm i dag för att få en tid till nästa besök och då ta upp min trötthet som blivit värre igen :down:

Halvvägs nu och igår var det riktigt party i magen :D hej och hå vad den for fram och snurrade runt.

Järnmage :yuck: det är antingen eller och aldrig "lagom" :o.

Trött som jag vet inte vad, måste ringa bm i dag för att få en tid till nästa besök och då ta upp min trötthet som blivit värre igen :down:

Halvvägs nu och igår var det riktigt party i magen :D hej och hå vad den for fram och snurrade runt.

Jobbigt att vara trött! Jag är inne i en liten tröttperiod, inte så pass mkt att jag behöver göra mer än vila lite, men tycker ändå det är tillräckligt jobbigt!
Kul med party, min känns mest som nån fisk än så länge haha!
Tror brösten är i växtperiod, gör ont på nätterna...

Äntligen en morgon som jag vaknar hyffsat utvilad och inte speciellt illamående:up: (förutom när jag står i duschen och får andas varmt och fuktigt:wtf:, slänger upp fönster och dörrar i panik när jag duschat:laugh:)

Fredagen ska firas med tandläkaren.. igen!! Lagningen för åt helsike så det är bara att på't igen:mad:
Men ikväll blir det lite skaldjursfrossa med maken och imorgon ska vi ut på dejt:love: Överraskade honom med att ha bokat bord så vi kan ha lite mys:heart

Mår hanterbart illa, men fortfarande övertygad om att det är influensa och att T-Rex är borta. Fullständigt ologiskt men det är bara att härda ut till Rul. Skulle nåt ha hänt så finns det ju inget att göra ändå tänker jag. Blörk, önskar jag kunde tindra lite mer:meh:

Mår hanterbart illa, men fortfarande övertygad om att det är influensa och att T-Rex är borta. Fullständigt ologiskt men det är bara att härda ut till Rul. Skulle nåt ha hänt så finns det ju inget att göra ändå tänker jag. Blörk, önskar jag kunde tindra lite mer:meh:
Kan du inte ringa din BM och be om att få lyssna på bebis om du är orolig? Bättre än att våndas och tro att det gått åt helsike.

Jag mår toppen idag.. eller ja nästan iaf. Dagen igår tog musten ur mig så mötet är ombokat, barnet är hemma från dagis, allt så jag kunde få ligga så länge jag ville i sängen. Nu hoppas vi att höften håller sig stadiga idag så jag kan få röjt lite hemma. ser ut som tredje världskriget just nu..

Börjat med järn eftersom jag ju påbörjat v 20. Tvärstopp förstås men tog Dulcolax på en gång och nu börjar vatten, fibrer och "rätt frukt"- rejset.

Har en plan :sneaky:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 643
Senast: MML
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
1 982
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 968
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar