Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker det är pinsamt eller jobbigt o ha varit i så utsatta situationer som gynundersökningar. Han är inte jättesmidig på så vis. Det gick bra i alla fall och deras snabbtest visade inget så de har skickat en odling som de får svar på i morgon em. Får då veta om det är någon bakterie. Annars skulle jag kontakta gyn. Men jag har ju besök hos mvc läkaren på fredag... Bara så rädd att sammandragningarna är stressrelaterade, nu känner jag mig nästan inbillningssjuk :(

Fast jag har köpt en helgskinka jag ska grilljera i eftermiddag, väger upp det hela. Funderar på o vara hemma i morgon o vila kroppen. Har ju ändå tagit karensdagen idag, eller så sätter jag det jag gick tidigare igår pga sammandragningar som karens... Men samtidigt skulle det hända något pga sammandragningarna skulle jag aldrig förlåta mig själv :crazy: kanske klokt o vänta in provsvaret i morgon?! :banghead:

Ta det lugnt :) Dvs jag skulle stanna hemma och försöka koppla av lite.

Jag tänker o tänker på det där... Min vinterjacka jag har bland folk är trång. Stalljackan däremot är toppen, gott om plats. Lite sugen på jacka från bonprix, rimliga priser... Skulle velat haft tag på termobyxor o rejäl tjocktröja / fleece. Har en pop gravidwindfleece men den är inte varm alls...

Jag har tagit ner min overall från vinden. Den är enorm så hemma kommer jag inte frysa. Men det är ju inget plagg man orkar ha på sig om man ska shoppa eller så.

Ta det lugnt :) Dvs jag skulle stanna hemma och försöka koppla av lite.

Fast jag får så dåligt samvete mot alla mina små elever som det blir rörigt för. Jag har en tung arbetsbelastning med utåtagerande elever och jag har flaggat för att jag måste få hjälp. Men i skolans värld är allt så tungrott, möte efter möte och inget händer. Detta är kanske kvittot på att jag måste få hjälp med de mest utåtagerande eleverna om jag ska typ hålla. Är jag borta en dag är det skitrörigt dagen efter, blir mycket merjobb.

Men jag är ju huvudpersonen i mitt liv o har ju inte bara ansvar för mig själv för tillfället....

Börjar fundera på när kallelsen till KUB -ul tänkte dyka upp. Är i 11 +1 nu :cautious:

Känner ett stort behov av det där ultraljudet då jag för tillfället är helt inne på att jag inte är gravid utan att jag har ett MA som kroppen bara inte fattar. :crazy:

Jag tycker det är pinsamt eller jobbigt o ha varit i så utsatta situationer som gynundersökningar. Han är inte jättesmidig på så vis. Det gick bra i alla fall och deras snabbtest visade inget så de har skickat en odling som de får svar på i morgon em. Får då veta om det är någon bakterie. Annars skulle jag kontakta gyn. Men jag har ju besök hos mvc läkaren på fredag... Bara så rädd att sammandragningarna är stressrelaterade, nu känner jag mig nästan inbillningssjuk :(

Fast jag har köpt en helgskinka jag ska grilljera i eftermiddag, väger upp det hela. Funderar på o vara hemma i morgon o vila kroppen. Har ju ändå tagit karensdagen idag, eller så sätter jag det jag gick tidigare igår pga sammandragningar som karens... Men samtidigt skulle det hända något pga sammandragningarna skulle jag aldrig förlåta mig själv :crazy: kanske klokt o vänta in provsvaret i morgon?! :banghead:

Ok! Ja då förstår jag att du tycker det är jobbigt:down: Jag har väl inte heller varit hundra bekväm men när vi skulle ha Filippa så grävde dom överallt tyckte jag så jag blev nog rätt härdad efter dom dygnen..

Stanna hemma och ta det lugnt istället, sammandragningar är inget roligt att ha för tidigt:heart inte värt risken!
Jag ringde precis och sjukanmälde mej själv så nu ligger jag platt på soffan och bara andas. Tänker inte plåga mej själv med att vara på jobbet och inte må bra.
Jag är inte nån "nyckelperson" direkt så dom reder sej utmärkt utan mej.

Jag har tagit ner min overall från vinden. Den är enorm så hemma kommer jag inte frysa. Men det är ju inget plagg man orkar ha på sig om man ska shoppa eller så.
Det är ju det där med o vistas i civilisation :rofl: jag funderade lite på om man kunde hitta någon väst... Men bonprix har väl jackor med bärficka för bebisen?

Börjar fundera på när kallelsen till KUB -ul tänkte dyka upp. Är i 11 +1 nu :cautious:

Känner ett stort behov av det där ultraljudet då jag för tillfället är helt inne på att jag inte är gravid utan att jag har ett MA som kroppen bara inte fattar. :crazy:
Ta det lugnt! Det finns helt säkert en bebis. När brukar ni ha kub? Hur ser rutinen ut med kallelse? Ring o efterlyser den annars!

Bokade inte din BM ett sånt så du fick tiden direkt? Jag fick tiden när jag va på inskrivning. Har du tagit blodproverna?

Jag hade också såna känslor inför mitt.. tyckte det va asjobbigt innan jag fick se plutt på skärmen:heart

Välkommen i klubben. Har dock Rul som nästa, 11/11...

Tror jag sagt det men jag bokade själv :p innan jag ens varit på hälsosamtalet haha!

Bokade inte din BM ett sånt så du fick tiden direkt? Jag fick tiden när jag va på inskrivning. Har du tagit blodproverna?

Jag hade också såna känslor inför mitt.. tyckte det va asjobbigt innan jag fick se plutt på skärmen:heart

Jo, hon skickade en remiss för drygt 4 veckor sedan så det borde ju ha dykt upp.

Jag vet ju att breven från Regionen inte alltid kommer fram längre (jobbar själv med bl a det problemet just nu) så det finns en risk att det är det som hänt. :(

Jo, hon skickade en remiss för drygt 4 veckor sedan så det borde ju ha dykt upp.

Jag vet ju att breven från Regionen inte alltid kommer fram längre (jobbar själv med bl a det problemet just nu) så det finns en risk att det är det som hänt. :(
Men blodproverna ska ju vara inne i förväg, så ring din BM så du åtminstone hinner få in dem.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 635
Senast: MML
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 899
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 968
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon