Vårföräldrar 2017 del tre

10 mil är ju en realitet för en ganska stor del av Sveriges befolkning. Själv har jag 16 mil... antar att man får åka direkt man tror det är på g och bosätta sig på patienthotellet istället för att hänga kvar hemma så länge som möjligt. Är inte speciellt rädd för att föda i bilen, är första barnet så räknar kallt med att det ska ta tid, men 2 h bilresa med värkar känns ju sådär.

Nej, tio mil är inte långt... Hade vi bott i norrland hade vi ju kunnat gå föda-barn-i-bilen-kurs :cautious: Men om man räknar in att maken ev får pendla fram o tillbaka eller att jag får klara mig själv för han får vara hemma är det långt :cool: Hade vi inte haft djur o barn sedan innan hade inte det känts så långt heller...

Till vår ordinarie förlossning har vi 2,5 mil, känns mer hanterbart

Har också djur... Men sambo har 17mil till jobbet så han är van ;)

Och projektet vi startar ungefär när det är dags ligger så man passerar sjukhuset :D Värre om han kommer v 7-10, då jobbar de åt ett helt annat håll :eek:

Fy jag är inte avundsjuk på er som har så långt. Jag tyckte det var vidrigt att sitta med värkar i bilen när sonen var på g. Då har vi också ungefär 5 min till lasarettet men vi skulle dock lämna av hundarna hos svärföräldrarna 3 min åt "fel håll" först.

Jag inser att jag verkligen saknat buke när jag läser denna tråden. Älskar självdistansen ni har!
Har nog inte varit inne på buke på typ 3-4 år men så ramlade jag över föräldra-forumet här vid en googling.

Det är ett väldigt skönt klimat här! Visst spårar vissa trådar ur och alla älskar nog inte alla, men upplever att här i föräldraforumet finns mkt kunskap och intresse :)

Det som faktiskt retar upp mig som för det mesta är väldigt sävlig är att det är besparing o personalbrist som ställer till det. Menar någonstans måste det gått fel när stockholmare skickas till Åland, skåningar härs o tvärs, norrlänningar (?) kan gå kurs i bilförlossning och folk som inte vill blir hemskickade efter 5 timmar på förlossningen för att BB är fullt.

Drar nästan paralleller till min verklighet som lärare där man sätter in en förälder utan utbildning som aldrig varit i skolans värld frågat efter timvik som vikarie i en åk 1 fram till sommaren :devil:

Vet jag att jag har tio mil att åka planerar jag efter det för att det är så livet ser ut, men att ringa förlossningen på hemsjukhuset och få svaret att det är fullt och att de återkommer om en stund o berättar åt vilket håll vi ska köra det tycker jag inte är ok (been there, done that).

Känner att de åsikterna inte är bra för blodtrycket så nu släpper jag det :cool:

@Mirifax det är bedrövligt!
Jag hoppas verkligen att det finns plats åt mig på "mitt" sjukhus när det är dags, annars väntar ytterligare en knapp timme i bil.
"mitt" bb har inte hotats av massa besparingar än men lider, som så många andra, av personalbrist vilket framför allt märks på sommaren.

Undrar vad som händer om det är fullt på förlossningen i örebro?! Eftersom jag inte får föda på närmsta ställe i karlskoga. Har 8 mil till karlstad, tror ni man kan bli skickad dit då? För det är väl så stort så att det inte är BMI gräns kan ja tro! Men det är det ingen som pratat om...

Det är ett väldigt skönt klimat här! Visst spårar vissa trådar ur och alla älskar nog inte alla, men upplever att här i föräldraforumet finns mkt kunskap och intresse :)

Precis som på resten av Buke. Var väldigt aktiv här ett tag under ett annat användarnamn.

Har läst tråden ett bra tag så tänkte att det var dags att skriva lite med.
Är gravid med första barnet, en liten tjej som är beräknad till 6 april
Jag har mått förhållandevis bra hela garviditeten. Känner av bäckenet lite men det är främst när man ska vända sig i sängen.
Rider fortfarande ca 3 ggr i veckan även om det nu blir främst skritt och galopp. Dressyrtränar 1 gång i veckan anpassat efter vad jag orkar, gravidridning som tränaren säger

Mars
1/3-Fille 26 år första barnet, örebro län
11/3 Mayalv 34 år, andra barnet, tjej
11/3 Oktiv 32 år andra barnet skaraborg
15/3 Ariane, 35 år, andra barnet Västra Götalands län
16/3 - Mirifax, 33 år, fjärde(varav ett sent missfall)
18/3 - Suspiria, 31 år, första barnet , Norrland - Luleå
21/3 - lil-sis, 35 år, första, Viktor, Norra Uppland
23/3 - helena_hamrerk, 30 år, förstabarnet
28/3 - angelo, 30 år, första barnet, Blekinge

April
1/4 - _Zacke_, 26år, första barnet
8/4 - Imnir, 24 år, tredje barnet
5/4 - Lime, 26 år, andra barnet
6/4 - Mirach, 30 år, första barnet, tjej, Linköping
8/4 - hyacinth
7/4 - Lynxlady, 34 år, tredje barnet
15/4 - Melisen, 33 år, andra barnet, Douglas, Linköping
18/4 - Donnatello, 32 år, tredje barnet, troligtvis en tjej, Borås
25/4- Lazy Lady, 35år, andra barnet, 1barnet föddes/dog 18/4-16 i intrauterin fosterdöd v41. Skaraborg
29/4 - Petronella, 27år, första barnet, till 99% säkerhet en tjej

Maj
5/5 - Diremone, 29 år, första barnet, flicka, Västra götalands län
9/5 - Beppo, 33 år, första barnet - Gävleborgs län - Gävle
9/5 - falukorw, 33 år, första barnet, pojke
12/5 - TeamLundVer, 33år, andra barnet, troligtvis en flicka, Skåne
15/5 - Norrisen, 35 år andra barnet
15/5 - FruFebruari, 29 år, tredje barnet.
20/5 - Lilltess,24 år, andra barnet
23/5 - Bobberiboo, 25 år, andra barnet, Tös enl ul, Skåne
24/5 - hjärter_dam, 29år, andra barnet, Västra Götaland
26/5 - nyfiknajag, 27 år andra barnet

10 mil är ju en realitet för en ganska stor del av Sveriges befolkning. Själv har jag 16 mil... antar att man får åka direkt man tror det är på g och bosätta sig på patienthotellet istället för att hänga kvar hemma så länge som möjligt. Är inte speciellt rädd för att föda i bilen, är första barnet så räknar kallt med att det ska ta tid, men 2 h bilresa med värkar känns ju sådär.

Jag planerar inte att "stå ut så länge som möjligt" hemma utan åka in, vill de skicka hem tar vi in på hotellet tvärs över gatan från sjukhuset. Visst, kostar lite men lätt värt det för att slippa 3 timmar till i bilen (åker man hem måste man ju åka tillbaka :grin: ).

Jag planerar inte att "stå ut så länge som möjligt" hemma utan åka in, vill de skicka hem tar vi in på hotellet tvärs över gatan från sjukhuset. Visst, kostar lite men lätt värt det för att slippa 3 timmar till i bilen (åker man hem måste man ju åka tillbaka :grin: ).

Exakt så är min plan!
Vi har långt att åka och det har gått fort de andra två gångerna. Vi kommer åka in i tid och sen inte åka hem.

Sovit apdåligt eftersom vi haft äckligt varmt i huset, valpen verkar dock inte besväras eftersom hon har legat som ett lökigt plåster hela natten:cautious::love:

Bebis är pigg och glad i magen och idag går vi in i v26!! 90 fesna dagar kvar, det tar på det i raketfart!

Nu ska jag dra på mej nåt vettigt, träna valpen, göra rent hos våra vaktlar, tvätta och sen ikväll middag hos makens kusin med familj:heart

Solen skiner!!!

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 193
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 557
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 157

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat