Vårföräldrar 2017 del tre

Haha skönt att höra att jag ger hopp! Tycker ju nästan det är "pinsamt" att prata om att jag mår bra, eller jag får typ skuldkänslor för man "ska" inte må bra :rofl:
Varför då?! Jag mådde bra hela förra graviditeten, underbart skönt! Visst jag spydde till v17 men det räknar jag in till normalt:D Hade inte ont och kunde hålla på som vanligt fram tills sista dagen.
Det är ju underbart att få ha en enkel och bekväm graviditet!

Fortsätt! Det är skönt att höra om de som mår bra!

Skönt att jag kan peppa nån ;) jag hadd lixom inte förväntat mig att må så bra, står bara om alla risker när man är kraftigt överviktig o gravid, så hade så mkt förväntningar på tex högt blodtryck, mkt foglossning, diabetes osv! Och alla värden och måendet är typ tipptopp :confused: istället för massa "skit"!

Aha :) jag ligger ju något lågt mot medelkurvan, borde nog ha 33-34 kan jag tro, är ju i 34+1 idag!
Om jag förstod min tråkiga BM rätt så är normalkurvan 24cm i 24 fullmånen veckor och att man ligger inom medel om man ligger en Cm över eller under de typ. Meeeeen jag hyser ju inte så där jättemycket tillit till henne men jag låg iaf på 24cm i 24fullgågna veckor och vi ligger mitt på normalkurvan:)

Haha skönt att höra att jag ger hopp! Tycker ju nästan det är "pinsamt" att prata om att jag mår bra, eller jag får typ skuldkänslor för man "ska" inte må bra :rofl:
Jag mår också bra nu för tiden :) Klarar kanske inte riktigt av allt jag vill typ rida 8häsyaf om dagen, lyfta spånbalar osv. Och vissa saker tar längre tid än vanligt vilket ju givetvis är irriterande men allt detta är väll fullt normalt :D Men glad så länge jag slipper kroppsproblemen och även om jag är extremt trött ibland så ligger Alla värden på topp tom. Järnet som jag tyckte borde vara blä men tanke på tröttheten men dom har inte hört av sig efter senaste provtagningen så de bör ju vara bra fortfarande ;)

Men jag känner mig inte så där Glowig som vissa ser ut :D

Var hos barnmorskan igår ju. sf mått 30 i vecka 32+0, normalt liksom allting annat :p

Men, det har varit rysliga skriverier om att förlossningen är full, folk som får åka land och rike runt och föder barn hemma på uppfarten. Eller för all del att de skickar patienter med 1 minut mellan värkarna i ambulans till ett sjukhus 10 mil bort (när ambulanspersonalen bedömer att det är nära förestående) :nailbiting:

Igår åberopade jag mitt utmattningssyndrom och den panikångest jag bitvis varit drabbad av. Jag fixar inte föda ett barn till borta. Dottern föddes ju i Helsingborg eftersom det var fullt i Kristianstad... det och fyra dagar på neonatalen med sonen och hästarna hemma var inte någon rolig upplevelse. Båda barnen har legat på neo pga immunisering och bara tanken på att inte få föda på hemsjukhuset och ev. neo vård här får mig att få hjärtklappning. Min kropp pallar inte på ren svenska ovissheten som det kan innebära att behöva åka till okänd ort och leta förlossning. Ystad har inte neo så hamnar man där och bebisen behöver den vården så måste man flyttas på.

Kombon ångest och troligt behov av neoplats och två barn hemma kommer skrivas in med fetstilt i min journal och måtte det hjälpa. Är det fullt så är det fullt men barnmorskan sa att jag måste ringa i god tid så de kan skapa/hålla en plats men tänk så säger de så till alla???!!!:crazy::banghead:

Jag mår också bra nu för tiden :) Klarar kanske inte riktigt av allt jag vill typ rida 8häsyaf om dagen, lyfta spånbalar osv. Och vissa saker tar längre tid än vanligt vilket ju givetvis är irriterande men allt detta är väll fullt normalt :D Men glad så länge jag slipper kroppsproblemen och även om jag är extremt trött ibland så ligger Alla värden på topp tom. Järnet som jag tyckte borde vara blä men tanke på tröttheten men dom har inte hört av sig efter senaste provtagningen så de bör ju vara bra fortfarande ;)

Men jag känner mig inte så där Glowig som vissa ser ut :D

För mig tar också vissa saker lite längre tid, går inte så fort till exempel! Och sambon gör ofta sakerna hemma som är lite tyngre, typ fixar veden o så men annars gör jag allt som innan. Rider inte längre, inte för att jag inte kan men tycker jag är för tung nu. Har en egen bestämd viktgräns, som gör att jag inte vill rida om jag ligger över den gränsen, vilket jag gör nu!

Här är en till som mår bara prima :) Gör allt som jag brukar göra förutom de saker jag väljer bort pga. "säkerhetsskäl" såsom att klättra på högre höjder och sen denna veckan har jag även lagt ridningen på hyllan så nu blir det tömkörning istället :)
Känner väll av bäckenet sådär när jag gör vissa saker, men har inte ont liksom.
Men särskilt "glowig" känner jag mig inte, utan mer normalt vintertrist :p Sambon tycker dock att jag är mycket positivare nu som gravid än vad jag normalt är och jag själv tycker att jag är piggare än vanligt (brukar vara rätt seg och trött vintertid) :up:

@Mirifax
Vi ligger ju på samma problem ang sjukhus, så vi har helt enkelt bestämt att vi åker direkt till Halmstad. Jag ska ju eg till Helsingborg men efter att det är personalbrist och jag höll på att få nervsammanbrott där med förra pga allt spring på rummet konstant och hela tiden så är det bättre för oss dvs mig. Så jag kommer parkera mig hos min svärmor dem sista dagarna innan bf, hon bor dryga 2 mil utanför Halmstad.

@Mirifax
Vi ligger ju på samma problem ang sjukhus, så vi har helt enkelt bestämt att vi åker direkt till Halmstad. Jag ska ju eg till Helsingborg men efter att det är personalbrist och jag höll på att få nervsammanbrott där med förra pga allt spring på rummet konstant och hela tiden så är det bättre för oss dvs mig. Så jag kommer parkera mig hos min svärmor dem sista dagarna innan bf, hon bor dryga 2 mil utanför Halmstad.

Vi pratade om det där här om dagen o maken konstaterade att vi nog inte hinner till Halmstad om vi måste lämna barnen m.m. Det händer att folk från våra regioner fått åka dit med, huva... Tio mil dit.

Vi pratade om det där här om dagen o maken konstaterade att vi nog inte hinner till Halmstad om vi måste lämna barnen m.m. Det händer att folk från våra regioner fått åka dit med, huva... Tio mil dit.

Jag har sex mil jag måste åka, visserligen lite närmre än tio men :p närmsta förlossning ligger max 1 mil hemifrån men där får jag inte föda...

Ja allt beror ju på omständigheter. Tanken var ändå att min mamma eller svärmor skulle komma till oss, så om jag redan parkerar där så är ju allt sånt löst. Mon svägerska är sjuksyster och hon har jobbat i hbg, på annan avd visserligen, men hon sa också att vi skulle ta halmstad.

Sen är jag rädd att det ska gå lika fort eller fortare med denna som.med dottern så vi kommer åka in så fort värkarna börjar bli det minsta regelbundet. Dottern var ute på fyra och en halv timme från värkstart.

Nej, tio mil är inte långt... Hade vi bott i norrland hade vi ju kunnat gå föda-barn-i-bilen-kurs :cautious: Men om man räknar in att maken ev får pendla fram o tillbaka eller att jag får klara mig själv för han får vara hemma är det långt :cool: Hade vi inte haft djur o barn sedan innan hade inte det känts så långt heller...

Till vår ordinarie förlossning har vi 2,5 mil, känns mer hanterbart

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 216
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 571
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 157

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka