Vårföräldrar 2017 del tre

De flesta behöver inte resa någonstans, så jag skulle ta det som en eventuell möjlighet men ta det lugnt.

Hos oss är risken störst att bli skickad vidare på sommaren för att det inte finns tillräckligt med barnmorskor så bb kan inte ha alla platserna öppna.
Mars är ju inte sommar som tur är ;)

Hade min dotter kommit på bf så berättade barnmorskan att vi antagligen fått åka till Örebro och föda för det hade varit hysteriskt där ett tag (och då är ändå ordningen Linköping, Jönköping, Nyköping, Örebro om jag fattat rätt), gick över ett par dagar och då var det hur lugnt som helst som tur är. Nu har vi ju samma bf den här gången och våren ska vara mest hektisk här men det är ny förlossningsavdelning här med större kapacitet och möjlighet till extra platser om de vanliga är fulla. Så känns ändå tryggt. Vi har dessutom bara fem minuter till sjukhuset :)

Har läst tråden ett bra tag så tänkte att det var dags att skriva lite med.
Är gravid med första barnet, en liten tjej som är beräknad till 6 april
Jag har mått förhållandevis bra hela garviditeten. Känner av bäckenet lite men det är främst när man ska vända sig i sängen.
Rider fortfarande ca 3 ggr i veckan även om det nu blir främst skritt och galopp. Dressyrtränar 1 gång i veckan anpassat efter vad jag orkar, gravidridning som tränaren säger

Välkommen :)

Mars
1/3-Fille 26 år första barnet, örebro län
11/3 Mayalv 34 år, andra barnet, tjej
11/3 Oktiv 32 år andra barnet skaraborg
15/3 Ariane, 35 år, andra barnet Västra Götalands län
16/3 - Mirifax, 33 år, fjärde(varav ett sent missfall)
18/3 - Suspiria, 31 år, första barnet , Norrland - Luleå
21/3 - lil-sis, 35 år, första, Viktor, Norra Uppland
23/3 - helena_hamrerk, 30 år, förstabarnet
28/3 - angelo, 30 år, första barnet, Blekinge

April
1/4 - _Zacke_, 26år, första barnet
8/4 - Imnir, 24 år, tredje barnet
5/4 - Lime, 26 år, andra barnet
6/4 - Mirach, 30 år, första barnet, tjej, Linköping
8/4 - hyacinth
7/4 - Lynxlady, 34 år, tredje barnet
15/4 - Melisen, 33 år, andra barnet, Douglas, Linköping
18/4 - Donnatello, 32 år, tredje barnet, troligtvis en tjej, Borås
25/4- Lazy Lady, 35år, andra barnet, 1barnet föddes/dog 18/4-16 i intrauterin fosterdöd v41. Skaraborg
29/4 - Petronella, 27år, första barnet, till 99% säkerhet en tjej

Maj
5/5 - Diremone, 29 år, första barnet, flicka, Västra götalands län
9/5 - Beppo, 33 år, första barnet - Gävleborgs län - Gävle
9/5 - falukorw, 33 år, första barnet, pojke
12/5 - TeamLundVer, 33år, andra barnet, troligtvis en flicka, Skåne
15/5 - Norrisen, 35 år andra barnet
15/5 - FruFebruari, 29 år, tredje barnet.
20/5 - Lilltess,24 år, andra barnet
23/5 - Bobberiboo, 25 år, andra barnet, Tös enl ul, Skåne
24/5 - hjärter_dam, 29år, andra barnet, Västra Götaland
26/5 - nyfiknajag, 27 år andra barnet
29/5 - kakan 89, 27 år första barnet,

Är yr idag. Och har konstig känsla i huvudet. Kanske ska be om nytt HB nästa gång jag träffar BM, 1/2 så inte så långt kvar.

Min mage har verkligen börjat bli en riktig gravidkula även med kläder på :D

Är yr idag. Och har konstig känsla i huvudet. Kanske ska be om nytt HB nästa gång jag träffar BM, 1/2 så inte så långt kvar.

Min mage har verkligen börjat bli en riktig gravidkula även med kläder på :D

Jag var också riktigt yr ett tag i graviditeten men det var blodtrycket som var väldigt lågt (för att vara jag). Vissa dagar hade jag svårt att duscha för jag fick sånna yrselanfall. Blev bättre efter ett tag. Min BM visste inte vad det kunde bero på.

Jag var också riktigt yr ett tag i graviditeten men det var blodtrycket som var väldigt lågt (för att vara jag). Vissa dagar hade jag svårt att duscha för jag fick sånna yrselanfall. Blev bättre efter ett tag. Min BM visste inte vad det kunde bero på.

Mitt ligger ganska stadigt runt 110-120/55-60 men HBt har sjunkit rejält och frågan är om det dippat igen, har inte varit jätteduktig på intaget den här veckan.

Nu har jag löst världsproblemet :D
Sömnlöshetens dilemma.
Väckte maken fem i morse o talade om för honom vad jag brukar bli trött av :angel: o frågade om han ställde upp... Han var inte sen efter sista halvårets torka ;) :o
Men smidigt o glamoröst vet jag inte, lite kramp här o lite där men jag somnade om en stund så helt fel var resultatet inte :o Sen kom det en katt o två barn o kröp ner så nu är morgonen här i alla fall.

Ska spänna russet för vagnen o köra en runda idag o pyssla med damen, skita i städa o annat foglossningen pajar av (maken får spänna för vagnen) o bara slappa. I morgon är det måndag och en ny vecka igen O_o

Kan inte sova på rygg längre. Sjukt obehagligt och trycker konstigt då, vet inte om det är hur bebis ligger just nu eller om jag får leva med det from nu. Iaf är det första natten på ett tag då då jag sovit bra, bortsett från när jag behövde vända mig för då vakna jag.

Idag ska jag till min mormor och baka bröd, får se hur mina fogar mår ikväll.

Min mage är i vägen när ponnyn ska ha täcke. Jag får ta fart och har ungefär 0.5 sekunder på mig att hitta gjorden innan jag behöver sträcka på mig igen (ponnyn är typ 153 cm men kallas för ponnyn för att hon ser ut som, och beter sig som, en sådan om man släpper fram lite fördomar :D)

Fogarna lite lugnare men jag får onda sammandragningar om jag går för länge istället :meh:

I morgon är det dags för bm igen. Jag vet att jag gått upp 1-2 kilo sen sist (svärmors våg) men det återstår att se vad som hänt med magen, om den vuxit eller ej. Det känns inte som så men liv och rörelse är det ju så jag har inte funderat så mycket...

@Ariane Lider med er alla som har det! Jag har varit 75% sjukskriven sen v 19. Innan dess 50%.

Hahaha känner igen det där med att sätta på täcke på hästarna. Den enda som det funkar bra på är mammas långbening på 175 cm

@kakan89 Ja, jag är sjukskriven pga fogarna. Jag har ju bra dagar också men dem brukar följas av tre dåliga dagar eftersom jag alltid försöker göra så mycket som möjligt när jag inte har ont. :o :D

@kakan89 Ja, jag är sjukskriven pga fogarna. Jag har ju bra dagar också men dem brukar följas av tre dåliga dagar eftersom jag alltid försöker göra så mycket som möjligt när jag inte har ont. :o :D

Oh vad jag känner igen det där! Tänk att man inte lär sig. Haft flera dåliga dagar i rad men i dag känns fogrna lite bättre så jag passade på att städa köket. Lär få lida för det i morgon

Jag vet inte om det är en fog jag har problem med eller om det är svanskotan som ställer till bekymmer, men jag kan inte ligga på rygg på plant under lag för det gör så fruktansvärt ont om jag rör på mig. Det känns som att det skulle behöva "knäckas loss" men det går inte. Jag har som vana att några gånger i veckan ligga på golvet och räta ut ryggkotorna men det går inte. Har inga problem när jag står upp eller rör mig utan enbart om jag ligger ner på rygg. :(

Oh vad jag känner igen det där! Tänk att man inte lär sig. Haft flera dåliga dagar i rad men i dag känns fogrna lite bättre så jag passade på att städa köket. Lär få lida för det i morgon
Haha och jag har stått och bakat bröd hos min mormor sen imorse. Lär svida hårt imorgon :meh:

Middag och bio blir fin avslutning på helgen :D Använder mina sista presentkort från undersökningen om kognitiv förmåga före och efter GBP.

Har ätit en portion gröt, en skiva sockerkaka och en näve chips ( :angel: ) idag med förhoppningen om att ha gott om plats för middag. Känns inte så just nu men bilturen kanske skakar ner det lite till :p

vi kan lida tillsammans på varsitt håll ;)
Fortsätter med att röja nedervåningen medan sambon spelar spel... hm... ska nog sätta dammsugaren i händerna på honom snart. :devil:
Haha min sambo fick ji vaxkert ta dammsugarkörkort när jag blev kass i fogarna :D inte det vaxkraste ansiktsuttrycket han hade när jag berättade det för honom :rofl:

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 143
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 494
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 155

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka