Har fått kallelse till cellprovstagning. Gör man den under graviditet ändå eller ska man boka om??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har fått kallelse till cellprovstagning. Gör man den under graviditet ändå eller ska man boka om??
Aaahh där ser man. Får ringa dem imorgon då.Från 1177
"
Ska jag ta cellprov även om jag är gravid?
Du kan ta cellprov till och med vecka 14 i graviditeten och tidigast två månader efter förlossningen. Provet kan tas vid efterkontrollen. Om du är osäker kan du vända dig till kvinnohälsovården."
Aaahh där ser man. Får ringa dem imorgon då.
Men borde inte dem se via mona journaler att jag är gravid? Eller dem kollar bara när jag var där sist?
Ja ett samtal dit tar ju inte så lång tid.Jag tror att det bara går på sista datum. Jag ska göra mitt på efterkontrollen eftersom det "ska" göras nu i februari egentligen.
Jag målade en stol igår (uppställd på bockar). Det har jag ångrat hela dagen idagHaha och jag har stått och bakat bröd hos min mormor sen imorse. Lär svida hårt imorgon
Haha min sambo fick ji vaxkert ta dammsugarkörkort när jag blev kass i fogarna inte det vaxkraste ansiktsuttrycket han hade när jag berättade det för honom
Bah.
Bäsis har varit lugn under em, någon enstaka puff sådär. Hade bestämt mig för att ringa fl när junior somnat (jag hann bli väldigt nervös av stillheten när jag väntade på att hen skulle somna) och strax efter skickade bäsis ut sju rejäla boxningar/buffar på typ tre minuter.
Det är ju bara någon vecka sedan bäsis gjorde såhär förra gången...
Kan den bara vara vänlig att följa de rutiner den inbillar mig att den har???
Nu ska jag kvällsfodra hästar och äta glass efteråt för att få något trevligare att tänka på.
Det är gräsligt när bebis gör så i natt var en sådan natt. Hen måste sovit jättegott för jag hann få hjärtsnörp innan jag fick respons.... Blir oroligare ju längre tiden går nu. Bebis här är lite lugnare ibland men för det mesta är hen snäll och buffar tillbaka när jag buffar för o få respons. Den är också mer vaken / aktiv morgon och kväll.
Här ligger jag och väntar på att få stiga upp. Hade behövt sova men det verkar inte gå efter att sonen varit uppe och kissat vid tre snåret. Har varit så en vecka nu, är det tänkt att fortsätta såhär fram till maj??
Här ligger jag och väntar på att få stiga upp. Hade behövt sova men det verkar inte gå efter att sonen varit uppe och kissat vid tre snåret. Har varit så en vecka nu, är det tänkt att fortsätta såhär fram till maj??
Jag sover också som en jäkla kratta. Gjorde det förra graviditeten också, tror att kroppen på nåt vis förbereder sej på vaknätter? Jag är betydligt mer lättväckt än tidigare också. Men visst är det skit?!Också vaken, denna natten värre än vanligt. Somnade kl 02.15, vaknade kl 04 av att hunden som har valpar ville gå ut. Sedan klarvaken sen dess ska enligt planen jobba natten som kommer men har blivit superförkyld igen, andra gången på två veckor. Just nu känns det jäkligt långt borta att gå till jobbet, vi får se hur det blir under dagen. Överhuvudtaget är det en jäkla stress att inte kunna sova, rädd att jag ska krascha helt pga sömnbrist. Jag som alltid helst har sovit 9 timmar får på sin höjd 4 timmars sömn per dygn och verkar överleva detta. Vad är det eg som gör att man sover så dåligt som gravid? Är ju inte helt ovanligt, har ju inga fysiska krämpor som påverkar sömnen utan det måste vara psykiskt.
Det måste vara den enda jäkla positiva grejen med att vara sjukskriven, jag kan sova på dagarna för att nattsömnen suger. Jag är ju sån som sover hela nätterna men jag vaknar varenda gång jag eller sambon rör på mig för det gör så satans ont i höften. Så sträcksömn får jag inte mycket av.Också vaken, denna natten värre än vanligt. Somnade kl 02.15, vaknade kl 04 av att hunden som har valpar ville gå ut. Sedan klarvaken sen dess ska enligt planen jobba natten som kommer men har blivit superförkyld igen, andra gången på två veckor. Just nu känns det jäkligt långt borta att gå till jobbet, vi får se hur det blir under dagen. Överhuvudtaget är det en jäkla stress att inte kunna sova, rädd att jag ska krascha helt pga sömnbrist. Jag som alltid helst har sovit 9 timmar får på sin höjd 4 timmars sömn per dygn och verkar överleva detta. Vad är det eg som gör att man sover så dåligt som gravid? Är ju inte helt ovanligt, har ju inga fysiska krämpor som påverkar sömnen utan det måste vara psykiskt.