Vårföräldrar 2017 del tre

Har fått kallelse till cellprovstagning. Gör man den under graviditet ändå eller ska man boka om??

Från 1177
"
Ska jag ta cellprov även om jag är gravid?
Du kan ta cellprov till och med vecka 14 i graviditeten och tidigast två månader efter förlossningen. Provet kan tas vid efterkontrollen. Om du är osäker kan du vända dig till kvinnohälsovården."

Jag gör inget hushållsarbete alls. Typ inte i vanliga fall heller (förutom att laga mat), men nu är det nere på minus:D
Jag arbetsleder en del matlagning för att det ska bli roligare mat, men det kan utföras från soffan.
Måste säga att det är bra, DUFVAN och BARNET har fått en tightare relation och hittar på mer tillsammans, så bortsett från att jag mår apa har det medfört en hel del positivt också.

Från 1177
"
Ska jag ta cellprov även om jag är gravid?
Du kan ta cellprov till och med vecka 14 i graviditeten och tidigast två månader efter förlossningen. Provet kan tas vid efterkontrollen. Om du är osäker kan du vända dig till kvinnohälsovården."
Aaahh där ser man. Får ringa dem imorgon då.

Men borde inte dem se via mona journaler att jag är gravid? Eller dem kollar bara när jag var där sist?

Söndagen har verkligen gått ut på att vila så mycket som möjligt. Efter att ha varit iväg på middag igårkväll och blev sittandes på en jäkla pinnstol mellan 18 och 02 så ville inte mina höfter vara med alls idag. Har knickat rundor som en gammal gumma när jag har grejat:rofl:

Bebis verkar inte lida av några ömma leder så som den far i magen:love:

Haha min sambo fick ji vaxkert ta dammsugarkörkort när jag blev kass i fogarna :D inte det vaxkraste ansiktsuttrycket han hade när jag berättade det för honom :rofl:

Haha, samma här! Vi har dock lite olika syn på när det behövs dammsugas och inte. för mig blir det träning i att ha det stökigare hemma än vanligt. O_o

Ont på ena sidan av magen i dag... sådär så att jag helst halvligger och låter bli att böja mig framåt. väldigt öm på utsidan av magen. Ingen bra dag.. blir handsömnad och tv resten av kvällen!

Bah.
Bäsis har varit lugn under em, någon enstaka puff sådär. Hade bestämt mig för att ringa fl när junior somnat (jag hann bli väldigt nervös av stillheten när jag väntade på att hen skulle somna) och strax efter skickade bäsis ut sju rejäla boxningar/buffar på typ tre minuter.
Det är ju bara någon vecka sedan bäsis gjorde såhär förra gången...
Kan den bara vara vänlig att följa de rutiner den inbillar mig att den har???

Nu ska jag kvällsfodra hästar och äta glass efteråt för att få något trevligare att tänka på.

Bah.
Bäsis har varit lugn under em, någon enstaka puff sådär. Hade bestämt mig för att ringa fl när junior somnat (jag hann bli väldigt nervös av stillheten när jag väntade på att hen skulle somna) och strax efter skickade bäsis ut sju rejäla boxningar/buffar på typ tre minuter.
Det är ju bara någon vecka sedan bäsis gjorde såhär förra gången...
Kan den bara vara vänlig att följa de rutiner den inbillar mig att den har???

Nu ska jag kvällsfodra hästar och äta glass efteråt för att få något trevligare att tänka på.

Det är gräsligt när bebis gör så :crazy: i natt var en sådan natt. Hen måste sovit jättegott för jag hann få hjärtsnörp innan jag fick respons.... Blir oroligare ju längre tiden går nu. Bebis här är lite lugnare ibland men för det mesta är hen snäll och buffar tillbaka när jag buffar för o få respons. Den är också mer vaken / aktiv morgon och kväll.

Det är gräsligt när bebis gör så :crazy: i natt var en sådan natt. Hen måste sovit jättegott för jag hann få hjärtsnörp innan jag fick respons.... Blir oroligare ju längre tiden går nu. Bebis här är lite lugnare ibland men för det mesta är hen snäll och buffar tillbaka när jag buffar för o få respons. Den är också mer vaken / aktiv morgon och kväll.

Min buffar typ aldrig tillbaka men om jag lägger mig ner raklång och väntar en stund så brukar han böka runt.

(Och skulle det mot förmodan dröja tar jag fram min doppler.)

Här ligger jag och väntar på att få stiga upp. :meh: Hade behövt sova men det verkar inte gå efter att sonen varit uppe och kissat vid tre snåret. Har varit så en vecka nu, är det tänkt att fortsätta såhär fram till maj?? O_o

Här ligger jag och väntar på att få stiga upp. :meh: Hade behövt sova men det verkar inte gå efter att sonen varit uppe och kissat vid tre snåret. Har varit så en vecka nu, är det tänkt att fortsätta såhär fram till maj?? O_o

Också vaken... sovit en timme kanskr o småslumrat till och från. Gav upp och tog lite frukost och ska frsöka sova igen när sambon gått iväg till jobbet. Oerhört frustrerande att inte kunna sova!

Också vaken, denna natten värre än vanligt. Somnade kl 02.15, vaknade kl 04 av att hunden som har valpar ville gå ut. Sedan klarvaken sen dess :crazy: ska enligt planen jobba natten som kommer men har blivit superförkyld igen, andra gången på två veckor. Just nu känns det jäkligt långt borta att gå till jobbet, vi får se hur det blir under dagen. Överhuvudtaget är det en jäkla stress att inte kunna sova, rädd att jag ska krascha helt pga sömnbrist. Jag som alltid helst har sovit 9 timmar får på sin höjd 4 timmars sömn per dygn och verkar överleva detta. Vad är det eg som gör att man sover så dåligt som gravid? Är ju inte helt ovanligt, har ju inga fysiska krämpor som påverkar sömnen utan det måste vara psykiskt.

Också vaken, denna natten värre än vanligt. Somnade kl 02.15, vaknade kl 04 av att hunden som har valpar ville gå ut. Sedan klarvaken sen dess :crazy: ska enligt planen jobba natten som kommer men har blivit superförkyld igen, andra gången på två veckor. Just nu känns det jäkligt långt borta att gå till jobbet, vi får se hur det blir under dagen. Överhuvudtaget är det en jäkla stress att inte kunna sova, rädd att jag ska krascha helt pga sömnbrist. Jag som alltid helst har sovit 9 timmar får på sin höjd 4 timmars sömn per dygn och verkar överleva detta. Vad är det eg som gör att man sover så dåligt som gravid? Är ju inte helt ovanligt, har ju inga fysiska krämpor som påverkar sömnen utan det måste vara psykiskt.
Jag sover också som en jäkla kratta. Gjorde det förra graviditeten också, tror att kroppen på nåt vis förbereder sej på vaknätter? Jag är betydligt mer lättväckt än tidigare också. Men visst är det skit?!
Sover aldrig mer än 2-3h i sträck. Oftast somnar jag snabbt men vaknar efter 1h-1,5h varje jäkla natt! Snittar också på runt 4-5h, som tur är har jag möjlighet att vila på dagen eftersom jag inte jobbar heltid. Nattsömnen blir ju inte bättre för att jag inte vilar utan det blir snarare ännu värre.

Det måste vara den enda jäkla positiva grejen med att vara sjukskriven, jag kan sova på dagarna för att nattsömnen suger. Jag är ju sån som sover hela nätterna men jag vaknar varenda gång jag eller sambon rör på mig för det gör så satans ont i höften. Så sträcksömn får jag inte mycket av.

Jag behöver oftast kissa varje natt, men utöver det är det som att varannan natt är bra och varannan dålig... Förut hade jag ont i höfterna men började sova med kudde mellan benen för nån månad sen och det är väldigt skönt för höfterna!!

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 095
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
2 3
Svar
47
· Visningar
1 434
Senast: MML
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 150

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka