Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äh vi kommer nog gå isär och jag blir matt bara av att tänka på allt som måste fixas. Typ sälja ponny som möglat i hagen i två år.

Hur jag ska tänka om boende, det billiga men lite ”sämre” området för att kunna spara till kontantinsats och ha råd att leva på studiemedel utan att bo på 20kvm? Så länge han är liten är jag inte orolig för gängen osv. Jag skulle utan tvekan bott där om jag var själv.

Bah.

Har väl inget vettigt att bidra med men :heart

Jag brukar inte skriva i de här trådarna men nu blev jag nyfiken och irriterad. Varför i hela friden har inte barnets pappa tagit en enda natt? :confused:

För att jag ammar fortfarande och när barnet vaknar är det bröstet som gäller, då somnar han om på 2 sekunder. Tar pappan honom så skriker han bara. Men det är väl dags att ta tag i det ordentligt. Är själv 4 av 7 nätter dessutom då han jobbar natt. Jag sov katastrofalt under graviditeten också därav det är extra tungt.

Har väl inget vettigt att bidra med men :heart

För att jag ammar fortfarande och när barnet vaknar är det bröstet som gäller, då somnar han om på 2 sekunder. Tar pappan honom så skriker han bara. Men det är väl dags att ta tag i det ordentligt. Är själv 4 av 7 nätter dessutom då han jobbar natt. Jag sov katastrofalt under graviditeten också därav det är extra tungt.

Jag ska inte komma och tala om för andra vad de ska göra men det låter verkligen helt ohållbart :(

Cornelis hälsar tack för alla grattis! Vi har haft gäster och ätit pannkakstårta samt en del frukt :) cornelis har fått två stolar till sitt skrivbord, uvdräkt, morgonrock, flera pyamaser, leksaker, dvdfilmer, böcker och pengar till skor :) det har varit en bra dag för oss!

@kakan89 vet hur det är med sömnbristen, för oss blev det mkt bättre när vi bestämde oss för att sluta nattamma, dock tog det fyra veckor innan nattamningen var avslutad. Cornelis får ersättning vid halv fyra ca, men han dricker den och somnar sen om! Sover enda till ca halv fyra.

@lil-sis hoppas det löser sig för er!

@TeamLundVer krya på Flisan!

@lil-sis
:heart:heart:heart
Jag har ingen aning om någonting, men jag utgår från hur mitt förhållande har varit till min man när mina barn har varit runt ett.
Vi skulle gått isär flera gånger om om vi inte hade bestämt sedan innan att vi inte ska ta sådana beslut när livet är som det är med småbarn...
Jag var så less för några veckor sen, men nu så känns allt precis som det ska igen. Livet med små + allt runt omkring är skit tufft!

@lil-sis
:heart:heart:heart
Jag har ingen aning om någonting, men jag utgår från hur mitt förhållande har varit till min man när mina barn har varit runt ett.
Vi skulle gått isär flera gånger om om vi inte hade bestämt sedan innan att vi inte ska ta sådana beslut när livet är som det är med småbarn...
Jag var så less för några veckor sen, men nu så känns allt precis som det ska igen. Livet med små + allt runt omkring är skit tufft!

Det är bristen på sexliv och ärligt talat har vi aldrig varit särskilt synkade där och det lär inte bli tillräckligt bra för att det ska vara schysst mot sambon (eller mig). Vi är i princip i varsin ände av skalan och har försökt jämka men det fungerar inte särskilt bra.

Det är ledsamt, för bortsett från det fungerar vi bra. Inga bråk, vill ungefär samma saker med livet och vill varandra väl och trivs de bra dagarna. Inga elaka ord de dåliga dagarna heller.

Det hade varit lättare att säga tack och hej om vi hade varit osams och verkligen inte velat vara med varandra alls.

Han åker iväg imorgon en vecka och sedan ska vi bestämma oss. Typ. Har redan en spekulant på den mögliga ponnyn :eek:

Och V har börjat hosta. Rosslade lite imorse men låtit okej på dagen men nu när han somnat har han hostat mer.

Ska nog ladda med mycket koffein inför ensam-vecka. Typ.

Jag ska inte komma och tala om för andra vad de ska göra men det låter verkligen helt ohållbart :(

Det är ju en begränsad period. Han kommer ju inte amma hela livet förhoppningsvis.

@kakan89 vet hur det är med sömnbristen, för oss blev det mkt bättre när vi bestämde oss för att sluta nattamma, dock tog det fyra veckor innan nattamningen var avslutad. Cornelis får ersättning vid halv fyra ca, men han dricker den och somnar sen om! Sover enda till ca halv fyra.

Ja vi behöver ta tag i det men samtidigt är det så enkelt att bara ge bröstet mitt i natten när man är helt död.

Det är bristen på sexliv och ärligt talat har vi aldrig varit särskilt synkade där och det lär inte bli tillräckligt bra för att det ska vara schysst mot sambon (eller mig). Vi är i princip i varsin ände av skalan och har försökt jämka men det fungerar inte särskilt bra.

Det är ledsamt, för bortsett från det fungerar vi bra. Inga bråk, vill ungefär samma saker med livet och vill varandra väl och trivs de bra dagarna. Inga elaka ord de dåliga dagarna heller.

Det hade varit lättare att säga tack och hej om vi hade varit osams och verkligen inte velat vara med varandra alls.

Han åker iväg imorgon en vecka och sedan ska vi bestämma oss. Typ. Har redan en spekulant på den mögliga ponnyn :eek:

Väldigt tråkigt men samtidigt är det ju bra om man ff vill varandra väl efter ett uppbrott när man har barn ihop.

85DD14F9-6B65-408C-855B-169DA2EC26BE.webp

Idag är jag alldeles trött i huvudet. Så TVn får gå. Han tittar mest när det är reklam. Normalt sätts den på tidigast 16.

Hu vad det här är svårt, jag vill ju att han ska ha en hel familj, djur, bo på landet osv.

Men alla måste ju må bra och det här kanske inte är det som är bäst i längden ändå. Önskar facit.

Visa bifogad fil 12174

Idag är jag alldeles trött i huvudet. Så TVn får gå. Han tittar mest när det är reklam. Normalt sätts den på tidigast 16.

Hu vad det här är svårt, jag vill ju att han ska ha en hel familj, djur, bo på landet osv.

Men alla måste ju må bra och det här kanske inte är det som är bäst i längden ändå. Önskar facit.

Ja tänk om en kunde få facit i förväg.

Har ni testat om familjerådgivning är något för er?

Tråkigt att höra :(:heart
Vi är också i varsin ände av skalan. (Min man vill helst dagligen och jag blir sugen kanske 2ggr i månaden :o). Dessutom bor vi ju i kaos just nu så vi har väl haft sex 4 gånger sedan jag blev gravid med Felicia. :angel:

Men sex är ju inte allt och troligtvis lär vi hitta tillbaka till de där 2ggr/ vecka som vi hade innan.

Jag hoppas ni hittar en lösning som ni bägge är bekväma i. Kan meddela att i min mammagrupp finns det inte någon som inte funderade på separation första 18 månaderna.

Vi var hos läkaren igår med Flisan. Återbesök i morgon för att se om sänkan gått ner eller upp. 7e dagen med feber idag. :(
Man befarar att hon fått öron- och/ eller lunginflammation.

Visa bifogad fil 12174

Jag har egentligen inga tips men dock en liten fundering. Jag har ett par bekanta som har det som ni, där den ena parten vill/ behöver ha sex iaf tre gånger i veckan medans den andra parten är sugen kanske en gång i månaden max. Men de vill inte gå isär för resten av livet stämmer och de är kompatibla till 100%. De har löst det genom att kvinnan i det här fallet får ha en man bredvid. De har satt upp regler att följa och de är bägge två jättenöjda med upplägget.

Detta passar definitivt inte alla men jag tänkte slänga in det för det kanske inte har slagit dig/er att det är en möjlighet.

Jag hoppas ni hittar en lösning som ni både tycker är bra. Kramar:heart

Kan meddela att i min mammagrupp finns det inte någon som inte funderade på separation första 18 månaderna.

Jag har också tänkt det. Flera gånger. Sen har jag tänkt "nej, inga stora beslut före ett år" och "vänta tills jag börjar jobba, separerar vi nu har jag inte råd att behålla hästarna" :o

Vi var hos läkaren igår med Flisan. Återbesök i morgon för att se om sänkan gått ner eller upp. 7e dagen med feber idag. :(
Man befarar att hon fått öron- och/ eller lunginflammation.

Hua. Krya på sig :heart

Men...
Läser denna tråden sporadiskt bara men blir så ledsen för er skull:heart.
Tänker att sexliv är man väl ofta lite osynkade i- särskilt när man har små barn. Trivs ni.i övrigt känns det verkligen tråkigt om just det ska göra att ni går isär...

Jag har egentligen inga tips men dock en liten fundering. Jag har ett par bekanta som har det som ni, där den ena parten vill/ behöver ha sex iaf tre gånger i veckan medans den andra parten är sugen kanske en gång i månaden max. Men de vill inte gå isär för resten av livet stämmer och de är kompatibla till 100%. De har löst det genom att kvinnan i det här fallet får ha en man bredvid. De har satt upp regler att följa och de är bägge två jättenöjda med upplägget.

Detta passar definitivt inte alla men jag tänkte slänga in det för det kanske inte har slagit dig/er att det är en möjlighet.

Jag hoppas ni hittar en lösning som ni både tycker är bra. Kramar:heart

Det har varit på tapeten, faktiskt. Frågan är om det rent tidsmässigt skulle fungera förutom risken för känslomässigt kaos.

Det har varit på tapeten, faktiskt. Frågan är om det rent tidsmässigt skulle fungera förutom risken för känslomässigt kaos.
I deras fall så har hon ju ingen direkt relation med karln utan det är liksom en snabbis efter jobbet eller en middag på kvällen med happy ending när gubben ändå jobbar natt. Så man får ju anpassa och sätta egna regler.

Jag hoppas ni kan hitta en lösning så ni slipper gå isär :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 431
Senast: monster1
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 872
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
722
Senast: Elo
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 760
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?