Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var ju nödvändigt att släpa med vagnen i 10 cm blöstsnö när barnet satt i selen hela promenaden. Kan ju se det som träning iaf :cautious:

Ikväll ska vi ha barnvakt för första gången, farmor och farfar ska ta hand om Sammy här hemma medan vi förbereder för lamningen i stallet. Bara ett par veckor tills det drar igång och då är det skönt att ha det färdigt. Sammy gillar inte alls att vara i stallet så då är det bättre han är inne så vi kan greja i lugn och ro.
Bra att börja lite smått och testa när vi är 40meter från huset ifall det blir pannkaka.

V fick såpbubblor i ögat idag, ajaj! Han blev jätteledsen och sen däckade han efter lite tutte och smörgås. :(

Nu sover han igen, verkar ha en trött period, har börjat träna mycket på att stå utan stöd :)

Jag skriver ännu mer sällan nu när jag jobbar heltid, men igår firade vi I som fyllde ett år! Tidsuppfattningen med små barn blir speciell, å ena sidan har det här året gått makalöst snabbt och å andra sidan känns hon så självklar i våra liv som om hon alltid varit där :love:
Vi firade med spagetti som är hennes favoriträtt och sen fick hon premiär-äta tårta och åt en rejäl bit! :)

Är rätt trött på min icke existerande sömn. Håller inte O mig vaken så gör smärtor i kroppen det eller som i natt när jag helt enkelt inte sover. Arbetsterapeuten har förskrivit ett tyngdtäcke till mig som hon sa skulle komma denna vecka men det har det inte gjort. Sambon är inte till någon vidare hjälp heller, 1.5 år av sömnbrist börjar kännas rätt tungt. Han har inte tagit en enda natt än.

Stort grattis C :bump::heart

Här väntar vi på att helgmottagningen ska öppna. Flisan har haft feber i 6 dagar nu och rejäl slemhosta som bara blir värre :down:

Har fått i sig 40ml vätska sedan 5 i morse också vilket är lite för att vara henne :(

Äh vi kommer nog gå isär och jag blir matt bara av att tänka på allt som måste fixas. Typ sälja ponny som möglat i hagen i två år.

Hur jag ska tänka om boende, det billiga men lite ”sämre” området för att kunna spara till kontantinsats och ha råd att leva på studiemedel utan att bo på 20kvm? Så länge han är liten är jag inte orolig för gängen osv. Jag skulle utan tvekan bott där om jag var själv.

Bah.

Äh vi kommer nog gå isär och jag blir matt bara av att tänka på allt som måste fixas. Typ sälja ponny som möglat i hagen i två år.

Hur jag ska tänka om boende, det billiga men lite ”sämre” området för att kunna spara till kontantinsats och ha råd att leva på studiemedel utan att bo på 20kvm? Så länge han är liten är jag inte orolig för gängen osv. Jag skulle utan tvekan bott där om jag var själv.

Bah.
Tråkigt att höra :( :heart

Bah.
Tråkigt att höra
Hoppas allt går smidigt och att du hittar ett bra boende❤❤

Är rätt trött på min icke existerande sömn. Håller inte O mig vaken så gör smärtor i kroppen det eller som i natt när jag helt enkelt inte sover. Arbetsterapeuten har förskrivit ett tyngdtäcke till mig som hon sa skulle komma denna vecka men det har det inte gjort. Sambon är inte till någon vidare hjälp heller, 1.5 år av sömnbrist börjar kännas rätt tungt. Han har inte tagit en enda natt än.

Jag brukar inte skriva i de här trådarna men nu blev jag nyfiken och irriterad. Varför i hela friden har inte barnets pappa tagit en enda natt? :confused:

Bah.
Fy va tråkigt:(:heart
Svårt det där hur du ska resonera om boende, för ni äger inte stället ni bor på nu? Borde du inte kunna få nån typ av bostadsbidrag? Jag hade nog inte varit jättesugen på att bo i sämre område med liten utan hade nog helllre valt ett mindre boende i bättre område.
Kram:heart

Fy va tråkigt:(:heart
Svårt det där hur du ska resonera om boende, för ni äger inte stället ni bor på nu? Borde du inte kunna få nån typ av bostadsbidrag? Jag hade nog inte varit jättesugen på att bo i sämre område med liten utan hade nog helllre valt ett mindre boende i bättre område.
Kram:heart

Nej äger inte. Tack och lov.

Får resonera lite med pappan. Kan jag fortsätta administrera och ta ut en liten lön från AB:t blir det inte lika sårbart men samtidigt vill jag ju inte vara beroende av firman.

Nej äger inte. Tack och lov.

Får resonera lite med pappan. Kan jag fortsätta administrera och ta ut en liten lön från AB:t blir det inte lika sårbart men samtidigt vill jag ju inte vara beroende av firman.
Har du del i firman? Det borde ju ligga i pappans intresse att du och V inte hamnar ”på bar backe”.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 431
Senast: monster1
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 872
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
722
Senast: Elo
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 760
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?