Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har vi lämnat prover för att se om Oskar är allergisk mot ägg/gluten/havre också. Hans mage har varit rätt kass senaste tiden och utslagen blir inte bättre utan snarare värre. Hans sömn har varit katastrofal senaste tiden också så tror det är något han inte tål.

Idag har vi lämnat prover för att se om Oskar är allergisk mot ägg/gluten/havre också. Hans mage har varit rätt kass senaste tiden och utslagen blir inte bättre utan snarare värre. Hans sömn har varit katastrofal senaste tiden också så tror det är något han inte tål.

Hoppas ni får svar på vad det kan vara! Även om det är jobbigt med flera allergier så är det ändå ”enklare” när man får ett svar!

Cornelis går förresten för fullt, nästan springer! Går upp själv på rutchkanan på öppna förskolan och åker ner själv. Kan låta som en katt, en ko och yla som en varg. Ka betyder katt om han pekar på katt eller klocka om han pekar på klockan. Mpa (typ) är lampa eller lampknapp beroende på vad han pekar på. Ba är blomma och app är napp :) kul med framsteg men jag hänger inte med nu när jag är borta i veckorna!

4908BBF5-F06B-4E3F-BF6B-B19982DB7F92.webp
Cornelis går förresten för fullt, nästan springer! Går upp själv på rutchkanan på öppna förskolan och åker ner själv. Kan låta som en katt, en ko och yla som en varg. Ka betyder katt om han pekar på katt eller klocka om han pekar på klockan. Mpa (typ) är lampa eller lampknapp beroende på vad han pekar på. Ba är blomma och app är napp :) kul med framsteg men jag hänger inte med nu när jag är borta i veckorna!

Viktor är bra på att sova. Typ :D

Har börjat sova ett par timmar på kvällen, känns lite knepigt.

Väntar på provsvaren, borde komma i morgon eller på fredag. Os mage är ff kaos och det är inte lätt att få i honom medicinen. Men utslagen är mkt bättre med lite ny salva.

Somnade precis igen, lite knasig tid.

Får prata med förskolan sen om vilka tider som passar verksamheten och så försöka styra så vi vaknar i lagom tid.

Idag har vi varit och handlat lite mat i stan för att fördriva tid. Gick hyfsat fastän han inte sov på vägen hem. Glömde hälften eftersom jag glömde listan hemma men gjorde ändå av med massor av pengar, konstigt det där.

Imorgon är det bad med Kyrkis och egen medhavd fika. Kom jag ihåg det? Nix. Men han äter ju knappt något så tänkte skära upp lite frukt och bär och ta med klämmis. Gemensam lunch på uteställe om man vill efter, tänkte nog gå på dagsformen, Viktors då.

Här har fröken flyttat ut i vardagsrummet ikväll igen. Hon sover ju nästintill hela natten men eftersom hon gråter, skrattar och pratar i sömnen så vaknar JAG en massa gånger eftersom jag tror att hon är vaken. Så får vi se hur det går denna gången.:up:

Fröken är dödsförkyld så igår när hon skulle nattas i vardagsrummet så hostade hon så mycket att hon kräkte ner hela sängen :( Så hon fick sova med oss i vår säng så jag kunde ha lite koll. Hon sov hela natten med lite rullande fram och tillbaka, men jag sover riktigt illa för jagr rädd att hon ska ramla ner eller något.

Snorsugen jobbar förfullt och hostmedicinen tvingas ner :( Tycker så synd om min bebis :cry:

Flisan börjar äntligen må bättre :bump:
Hon är inte riktigt sig själv än men hoppet lever om att hon kanske blir frisk i helgen :)

Jag är lite orolig över förskoleplats till Flisan. Vill ha henne på samma förskola som Bastian men den har bara 4 avdelningar. 2 för småbarn och 2 för stora barn. På Bastians storbarnsavdelning är de äldsta födda 2014 så där är ingen som försvinner. Vet inte riktigt hur det ser ut på den andra avdelningen men eftersom förskolan startade 2016 är risken stor att det inte finns så många födda 2012 där. Och flyttar ingen ifrån de avdelningarna lär väl inga kunna flyttas över från småbarnsavdelningarna = inga nya platser :nailbiting:

Så roligt är det inte att ha dem på 2 olika förskolor :cautious:

Flisan börjar äntligen må bättre :bump:
Hon är inte riktigt sig själv än men hoppet lever om att hon kanske blir frisk i helgen :)

Jag är lite orolig över förskoleplats till Flisan. Vill ha henne på samma förskola som Bastian men den har bara 4 avdelningar. 2 för småbarn och 2 för stora barn. På Bastians storbarnsavdelning är de äldsta födda 2014 så där är ingen som försvinner. Vet inte riktigt hur det ser ut på den andra avdelningen men eftersom förskolan startade 2016 är risken stor att det inte finns så många födda 2012 där. Och flyttar ingen ifrån de avdelningarna lär väl inga kunna flyttas över från småbarnsavdelningarna = inga nya platser :nailbiting:

Så roligt är det inte att ha dem på 2 olika förskolor :cautious:

Gick in och kollade i portalen. Det finns inga barn födda 2012 på förskolan :arghh:

16st som är födda 2013 dock så i värsta fall kanske man kan bli placerad 1 år på en annan förskola? Fast då är frågan om det är värt att byta sedan för ytterligare 1 år senare slutar ju Bastian O_o Åh denna ångest.

Steriliseringen som skulle dröja _jättelänge_ är bokad till måndag 26/3. Dvs om en dryg vecka :eek:

Fick en enkät i veckan från gyn-op men trodde inte att det var så nära förestående.

Badet idag var lyckat även om vi bara var två :rofl: Han sov bra i bilen efter så jag hann ge hästarna hö, ta in ved, starta brasa och starta en maskin tvätt :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 426
Senast: monster1
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 872
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
721
Senast: Elo
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 759
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård