Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bra helg. Har hittat ett nytt ställe att vara medkusk/ryttare. Där jag dessutom kommer ha sällskap och lära mig massor. Idag var vi och kikade på hus, inget för oss men en mysig utflykt i solen.

Märker att O lär sig fler och fler ord. Det är kul när han fattar vad man säger/ber honom om.

Efter en period med relativt enkla nattningar har det nu blivit ett helvete. Han somnar fortfarande relativt enkelt men han vaknar lika snabbt igen. Har hållt på i 2 h nu och vaggat honom i selen, gav upp nyss och la oss i sängen. Han vaknar så fort jag rör mig men ligger jag stilla så sover han iaf. Hoppas detta går över snart.

Fröken har feber igen :arghh: Och dessutom har hon eksem over hela överkroppen. Hoppas att det bara är värmeutslag och att det försvinner igen, men har det inte blivit bättre till imorgon så får jag nig rknga bvcsköterskan. Svärmor trodde först hon hade fått mässlingen så som hon ser ut :nailbiting:

Kom till ”min” stuga för några timmar sen, den jag hyr nu när jag gör min VFU i dalarna. Va inte alls kul att åka hit efter en veckas sportlov, C fyller ett på lördag och har massor att göra tills dess. Dessutom vill jag inte vara hemifrån. Utöver hemlängtan och bestyr så verkar vattnet ha frusit i stugan. Stugägaren var här förut och kunde inte hitta nåt annat fel. Har eldat massor, men ska lägga mig strax så kan inte elda mer. Elementen är dock på! Hoppas det tinar till imorrn, eller vad som nu är felet!

Fröken har feber igen :arghh: Och dessutom har hon eksem over hela överkroppen. Hoppas att det bara är värmeutslag och att det försvinner igen, men har det inte blivit bättre till imorgon så får jag nig rknga bvcsköterskan. Svärmor trodde först hon hade fått mässlingen så som hon ser ut :nailbiting:

Stackarn :(

Usch krya! O hade också en omgång med utslag och feber för ett par veckor sedan, han såg hemsk ut men så fort febern gick ner försvann det. Barnakuten trodde det var pga viruset.

Kom till ”min” stuga för några timmar sen, den jag hyr nu när jag gör min VFU i dalarna. Va inte alls kul att åka hit efter en veckas sportlov, C fyller ett på lördag och har massor att göra tills dess. Dessutom vill jag inte vara hemifrån. Utöver hemlängtan och bestyr så verkar vattnet ha frusit i stugan. Stugägaren var här förut och kunde inte hitta nåt annat fel. Har eldat massor, men ska lägga mig strax så kan inte elda mer. Elementen är dock på! Hoppas det tinar till imorrn, eller vad som nu är felet!

Hoppas du har vatten idag!

@kakan89
Vilken dröm!!!
Min illbatting är bara still om hon sover... Annars så kryper hon runt i racerfart och letar efter bus och saker att klättra på :meh:

På söndag åker pappan på semester. Kommer hem söndagen efter. Så nu ska vi förbereda så det är lättskött hemma. Men natten Tor-fre ska han jobba extra. Blä. Men det är något extra special som betalar ca 10*vanlig timpenning.

Idag har vi röjt på Kyrkis :)

Usch krya! O hade också en omgång med utslag och feber för ett par veckor sedan, han såg hemsk ut men så fort febern gick ner försvann det. Barnakuten trodde det var pga viruset.

Hoppas du har vatten idag!
Har inte tredagarsfeber någon koppling till utslag? En tanke som poppade fram :p

På söndag åker pappan på semester. Kommer hem söndagen efter. Så nu ska vi förbereda så det är lättskött hemma. Men natten Tor-fre ska han jobba extra. Blä. Men det är något extra special som betalar ca 10*vanlig timpenning.

Idag har vi röjt på Kyrkis :)

Gör många matlådor!

Pappan har förresten nattat V hela veckan nu och helgen = jag har fått vara ifred = jag har orkat ligga lite med pappan = win-win :D

Så nu tar han honom utan att jag behöver säga något och imorgon ska de vara borta hela långa dagen :D (det låter jättehemskt men jag mår bra av att få vara ifred).
Det låter inte alls hemskt. Jag börjar jobba på torsdag och har haft nedräkning i snart två månader. Med sonen upplever jag att jag njöt mer av att vara med honom efter att jag börjat jobba och fick chansen att sakna honom lite också. Hoppas det blir så nu med. Jag behöver dela vara ifred och dels prata med andra vuxna på ett annat sätt än barnen är med. :)

Det låter inte alls hemskt. Jag börjar jobba på torsdag och har haft nedräkning i snart två månader. Med sonen upplever jag att jag njöt mer av att vara med honom efter att jag börjat jobba och fick chansen att sakna honom lite också. Hoppas det blir så nu med. Jag behöver dela vara ifred och dels prata med andra vuxna på ett annat sätt än barnen är med. :)

Jo jag känner verkligen att jag behöver vara bara jag.

Idag var vi på mitt jobb och hälsade på. Fick se mitt nya schema och blev uppdaterad om förändringar, tror det kommer bli mkt bättre. Mina kollegor är inte lika positiva. 1 oktober börjar jag officiellt jobba.

Varför är inte kollegorna positiva?

De ska dra ner på bemanningen och längre turer. Den minskade bemanningen är ju inte jättekul men å andra sidan sätter de in en långtur som ska ta han om kök och tvätt hela dagarna så vi kommer ha mer tid till att faktiskt ta hand om de gamla. Kollegorna ser bara minskad bemanning.

20180307_152304.webp

Tror jag ska åka till jobbet oftare och hälsa på. Han har sovit snart 2 h.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 436
Senast: monster1
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 872
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
724
Senast: Elo
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 764
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar