Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Plötsligt händer det! Tror jag ska gå och köpa en trisslott. :banana:
20180216_171912.webp

Lekland för 8 månaders, hiss eller diss? Vi ska på begravning på onsdag, jag vill inte ha med O i kyrkan utan han kommer till minnesstunden. Min mamma ska vara barnvakt, hon bor typ 25 min ifrån kyrkan så hon tänkte att de kunde vara på Leklandet 400 m ifrån kyrkan ifall det krisar. Känner att det inte är jätteoptimalt att lämna bort honom första gången när han är mitt i värsta separationsfasen men det är nödvändigt tyvärr. Va tror ni? Absolut bäst hade varit att typ gå ut och gå men jag vet ju inte va dagen bjuder på för väder.

Lekland för 8 månaders, hiss eller diss? Vi ska på begravning på onsdag, jag vill inte ha med O i kyrkan utan han kommer till minnesstunden. Min mamma ska vara barnvakt, hon bor typ 25 min ifrån kyrkan så hon tänkte att de kunde vara på Leklandet 400 m ifrån kyrkan ifall det krisar. Känner att det inte är jätteoptimalt att lämna bort honom första gången när han är mitt i värsta separationsfasen men det är nödvändigt tyvärr. Va tror ni? Absolut bäst hade varit att typ gå ut och gå men jag vet ju inte va dagen bjuder på för väder.

Vi ska på lekland imorgon men C är ju 11 månader, dock tror jag det inte ger supermkt men är gratis under ett och ibland kan det vara kul att hitta på nya saker! Men jag tror dom klarar sig hemma hos din mamma också, det är ju inte en evighet ni är borta :)

Tror säkert att det fungerar bra med lekland. Jag är dock väldigt nojig för RS-virus så jag undviker lekland pga det. Men dagtid under en vardag är det kanske inte så många barn där.

Nu är jag ledsen.

Vi var bortbjudna på middag, troll hade med sig mat och det var paj till oss andra.
Sen matar värdinnan troll med paj med orden "det är så lite så det kan inte vara farligt. Ni har ju börjat med mjölk i maten".
Ja. Pyttelite.
Paj med smör i degen, cremefraiche i fyllningen och ost ovanpå är ganska långt från där vi är. :mad:
Så jodå. Nu har hon reaktion. Illröda kinder och prickar på halsen. :cry: Nu hoppas vi att det stannar där och går tillbaks under natten..

Så sjukt respektlöst!!! :rage::turd::rage:

Nu är jag ledsen.

Vi var bortbjudna på middag, troll hade med sig mat och det var paj till oss andra.
Sen matar värdinnan troll med paj med orden "det är så lite så det kan inte vara farligt. Ni har ju börjat med mjölk i maten".
Ja. Pyttelite.
Paj med smör i degen, cremefraiche i fyllningen och ost ovanpå är ganska långt från där vi är. :mad:
Så jodå. Nu har hon reaktion. Illröda kinder och prickar på halsen. :cry: Nu hoppas vi att det stannar där och går tillbaks under natten..

Har värdinnan sett reaktionen?

Har värdinnan sett reaktionen?

Hon ska få se en bild på det när vi ses igen. Nu ligger trollet i sin säng.

Jag tänkte att rodnaden på kinderna innan vi begav oss hemåt berodde på värme för en fryser inte i det huset men förstod hemma att det inte var värmen...

Vi ska på lekland imorgon men C är ju 11 månader, dock tror jag det inte ger supermkt men är gratis under ett och ibland kan det vara kul att hitta på nya saker! Men jag tror dom klarar sig hemma hos din mamma också, det är ju inte en evighet ni är borta :)

Problemet är att i så fall måste vi åka och hämta honom innan minnesstunden och efter begravningen. Dvs det tar typ en timme. Så därav behöver han vara i samma stad, för enkelhetens skull. Men det är skönt att idén inte är helt idiotisk. Och så får jag hoppas på fint väder.

Nu är jag ledsen.

Ja. Pyttelite.

Jag hade varit så jävla arg. Undra om hon hade gjort lika dant mot en nötallergiker?! Lider verkligen med er!

Nu är jag ledsen.

Ja. Pyttelite.

Men fy! Hur kan man göra så..?! :eek: Även om det är ett ickeallergisk barn så ger man väll inte bara saker på egen bevåg utan man kollar med förälder först? Förstår att du är arg! Hoppas reaktionen lägger sig snart :(

Hon ska få se en bild på det när vi ses igen. Nu ligger trollet i sin säng.

Jag tänkte att rodnaden på kinderna innan vi begav oss hemåt berodde på värme för en fryser inte i det huset men förstod hemma att det inte var värmen...

Hoppas hon skäms då...

0F51BB43-6E08-44C3-A8F7-0071C56BE608.webp

Viktor kalasade ända in i kaklet igår.
Somnade innan min kusin med barn hann gå :rofl: Sov 16-20 och somnad strax före 22 för natten. Trött :p

Tyvärr blev kusinens barn magsjuk inatt så vi får se om vi blev smittade eller inte. V är gnällig men har ätit både leverpastej, banan, granatäppelkärnor och druckit lite yoghurt/grädde/turkisk yoghurt/mjölk/kakao-smoothie.

Förutom att det suger att vara sjuk så missar vi fotograferingen på onsdag om vi blir sjuka.

Struntade i babysimmet för säkerhets skull.

Snart är han ett helt år :eek:

Trött kråka efter en helvetes natt... Rodnaden har lagt sig men magen stökar.
Det är ändå tur att hon inte reagerar "mer" än vad hon gör när det blir för mycket.

Vi gjorde churros igår till efterrätt. Tyckte att fröken ju kunde få några bitar, så jag borstade/slickade av sockret från dem. Måste ha missat några sockerkirn för jistanes vad hon höll låda fram till 22 snåret innan hon däckade totalt utmattad :rofl: Det är typ 2,5 h efter hennes vanliga sovtid :D

Cornelis har varit mammig i helgen, idag har han gråtit flera gånger när jag gått ifrån honom. Känns hemskt att åka till min VFU imorgon bitti :( även om jag vet att han har det bra med pappa, men han har aldrig gråtit förut när jag gått ifrån! Vecka 9 är det i alla fall sportlov och efter det är det bara två veckors VFU kvar!

Känner mig lite vemodig ikväll :( Imorgon bitti ska jag på arbetsintervju för nu är det snart pappans tur att få vara hemma och jag ska jobba ett tag. Efter intervjun ska vi åka och lämna tillbaka babyskyddet som vi hyrköpt. Känns jättekonstigt att E inte ska sitta i det mer och att jag snart inte kommer vara tillsammans med henne nästan dygnet runt :cry:

Trött kråka efter en helvetes natt... Rodnaden har lagt sig men magen stökar.
Det är ändå tur att hon inte reagerar "mer" än vad hon gör när det blir för mycket.

När brukar det vända för er? Här tar det ca 3 dagar. :heart

Cornelis har varit mammig i helgen, idag har han gråtit flera gånger när jag gått ifrån honom. Känns hemskt att åka till min VFU imorgon bitti :( även om jag vet att han har det bra med pappa, men han har aldrig gråtit förut när jag gått ifrån! Vecka 9 är det i alla fall sportlov och efter det är det bara två veckors VFU kvar!

:heart Hoppas att det inte är så många veckor kvar av praktiken.

Känner mig lite vemodig ikväll :( Imorgon bitti ska jag på arbetsintervju för nu är det snart pappans tur att få vara hemma och jag ska jobba ett tag. Efter intervjun ska vi åka och lämna tillbaka babyskyddet som vi hyrköpt. Känns jättekonstigt att E inte ska sitta i det mer och att jag snart inte kommer vara tillsammans med henne nästan dygnet runt :cry:

Jag kände samma när vi bytte bilstol. Jisses nu har man ju ett litet barn och inte en bäbis.

O har typ matvägrat i 2 dygn (ammat konstant). Blev så lycklig när han åt lite fruktpure nu ikväll och sen slukade flaskan med ersättning, hoppas att det vänder nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 436
Senast: monster1
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 872
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
725
Senast: Elo
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 767
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈