Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men han växer?

Ja han har växt någon cm på längden varje månad. Min teori är att han nu ska "ramla ner" till sin kurva. Har för mig att det var samma sak med dottern nämligen. De tycker egentligen på BVC att jag kan sluta nattamma men jag tycker det är smidigt. Har börjat jobba nu så han får ju vanlig mat hela dagarna iaf.

Hela familjen skulle lägga sig en stund efter maten. Typ 30 min, bad sambon sätta larm, det gjorde han inte. Vi sov en timme och 40 min. Kommer nog gå asbra att natta honom nu. :meh:

Undrar om jag är påväg att bli sjuk, frös hela em igår och hade ont i huvudet, gick o la mig åtta, somnade direkt och sov till 6,30 när larmet ringde. Har ingen lust att bli sjuk och sen komma hem o smitta Cornelis :(

Denna jäkla astma. Han började bli dålig vid 20 igår, vid 21.30 var det bara att åka in. Fick några omgångar ventoline och hemma vid 01 i natt. I morse hade vi behövt åka in vid 7 men ville avvakta och se om vi kunde få tid hos BUMM istället men de hade inte tid förän 10 så fick bli barnakuten igen. Kom hem vid 11. Nu ligger en dödstrött kille och sover i famnen.

Pappan nattade med TV igår. V somnar ju när han är trött. Men sedan blev det kaos och V var vaken till 01.30 :crazy:

Denna jäkla astma. Han började bli dålig vid 20 igår, vid 21.30 var det bara att åka in. Fick några omgångar ventoline och hemma vid 01 i natt. I morse hade vi behövt åka in vid 7 men ville avvakta och se om vi kunde få tid hos BUMM istället men de hade inte tid förän 10 så fick bli barnakuten igen. Kom hem vid 11. Nu ligger en dödstrött kille och sover i famnen.

Kan ni inte få hem medicin eller inhalator?

Kan ni inte få hem medicin eller inhalator?

Han måste ha 3 episoder för att det ska vara konstaterat. Denna är bara hans andra. Just nu sitter vi på BUMM och har fått en tredje omgång medicin. Läkaren trodde vi behövde iaf en gång till innan det släpper. Får se om det blir akuten då eller hur det blir.

Han måste ha 3 episoder för att det ska vara konstaterat. Denna är bara hans andra. Just nu sitter vi på BUMM och har fått en tredje omgång medicin. Läkaren trodde vi behövde iaf en gång till innan det släpper. Får se om det blir akuten då eller hur det blir.

Men vad dåligt...

”Bara” :crazy: :(

Hoppas ni alla får riktigt många blöta pussar av era små älsklingar idag. :heart

Bifogade filer

• Snapchat-1426847187.webp
    Snapchat-1426847187.webp
    61,3 KB · Visningar: 21
Projekt ”få i Viktor” mer mat är än så länge en katastrof men jag antar att det är pga förkylning och vaccination. Idag åt han iaf granatäppelkärnor med god aptit.

Och när jag lämnade min smörgås med smör och ost på golvet åt han en del. Men det är precis som att det blir fullt efter ett par tuggor och så börjar han spotta ut när han tuggat färdigt.

I natt åt han några tuggor fralla också när han inte ville sova.

Drack lite smoothie med sugrör till frukost (fet yoghurt med lite vanlig yoghurt och sedan fruktklämmis till lagom konsistens).

Nu klurar jag på middagen. Falukorv kanske, det gillar han.

Projekt ”få i Viktor” mer mat är än så länge en katastrof men jag antar att det är pga förkylning och vaccination. Idag åt han iaf granatäppelkärnor med god aptit.

Och när jag lämnade min smörgås med smör och ost på golvet åt han en del. Men det är precis som att det blir fullt efter ett par tuggor och så börjar han spotta ut när han tuggat färdigt.

Drack lite smoothie med sugrör till frukost (fet yoghurt med lite vanlig yoghurt och sedan fruktklämmis till lagom konsistens).

Tipsar om minuomelett.
1 ägg
Lite grädde
800 grader i en minut i mikron
Skär i bitar
Uppskattas stort av Flisan

Äter han regelbundna mål? Cornelis blir mer hungrig om han får äta ca var tredje timma, blir det för ofta vill han inte äta! Går det att ha i grädde i smoothien? Lite extra smör i maten brukar jag ha i, i alla fall i cornelis mat!

Äter han regelbundna mål? Cornelis blir mer hungrig om han får äta ca var tredje timma, blir det för ofta vill han inte äta! Går det att ha i grädde i smoothien? Lite extra smör i maten brukar jag ha i, i alla fall i cornelis mat!

Håller på att experimentera med smoothieinnehåll, helst vill han ha mina proteindrinkar men det blir ju fel.

Har alltid extra smör på potatisen, till pastan osv. Äter oftast ägg/avokado/leverpastej till frukost. Föredrar frukt och grönsaker.

Han skulle troligen behöva amma mindre för att bli mer hungrig men hemma blir han så galet upprörd när han inte får amma så det blir status quo. Jag tror det blir bättre när han börjar på förskolan, lunch med andra och ingen mamma i sikte.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 436
Senast: monster1
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 875
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
730
Senast: Elo
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 769
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar