Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
956FC91B-05BB-409A-90A6-741566870541.webp

Firat alla hjärtans dag med pulkaåkning:D (Fick dessutom rosor och choklad av maken:love:)

Håller på att experimentera med smoothieinnehåll, helst vill han ha mina proteindrinkar men det blir ju fel.

Har alltid extra smör på potatisen, till pastan osv. Äter oftast ägg/avokado/leverpastej till frukost. Föredrar frukt och grönsaker.

Han skulle troligen behöva amma mindre för att bli mer hungrig men hemma blir han så galet upprörd när han inte får amma så det blir status quo. Jag tror det blir bättre när han börjar på förskolan, lunch med andra och ingen mamma i sikte.

Jag förstår ju stressen men jag tror ändå det är bättre att leva på bröstmjölk än gröt/välling som vissa barn gör upp i ganska "sen" ålder. Om du vill skära ner på amningen så kanske du kunde testa ett mål ersättning?

Jag förstår ju stressen men jag tror ändå det är bättre att leva på bröstmjölk än gröt/välling som vissa barn gör upp i ganska "sen" ålder. Om du vill skära ner på amningen så kanske du kunde testa ett mål ersättning?

Han dricker inte ersättning/välling och liknande. Kan slurpa lite välling ur klämmis men det är rätt meningslöst. Ersättning klöks han av. Dra ner på amning (dagtid) är i så fall för att göra plats för mer mat/hunger.

Jag är egentligen inte stressad.
Han är pigg och glad och växer och går upp i vikt om än inte så mycket. Lär bli ännu mindre när han kommer på hur man går :eek:

Har han fortsatt plana vid extravägningen blir det utredning och det känns så trist om det bara är för att han är liten i maten.

Han dricker inte ersättning/välling och liknande. Kan slurpa lite välling ur klämmis men det är rätt meningslöst. Ersättning klöks han av. Dra ner på amning (dagtid) är i så fall för att göra plats för mer mat/hunger.

Jag är egentligen inte stressad.
Han är pigg och glad och växer och går upp i vikt om än inte så mycket. Lär bli ännu mindre när han kommer på hur man går :eek:

Har han fortsatt plana vid extravägningen blir det utredning och det känns så trist om det bara är för att han är liten i maten.

Jag menade stressen från bvc. Hur funkar plockmat då?

O gillar inte gröt/välling/yoguhrt men fruktpure är mumma. Middagsmaten får inte vara smaklös utan rejält med en ganska djup smak så funkar det. En storfavorit här är dillkött. Gav honom köpe-mat i helgen eftersom vi inte riktigt hann laga mat efter branden och då klöktes han bara av det, för lite smak.

D302E22B-FE01-4B7B-9DE9-BFF929580F0A.webp

Jag menade stressen från bvc. Hur funkar plockmat då?

O gillar inte gröt/välling/yoguhrt men fruktpure är mumma. Middagsmaten får inte vara smaklös utan rejält med en ganska djup smak så funkar det. En storfavorit här är dillkött. Gav honom köpe-mat i helgen eftersom vi inte riktigt hann laga mat efter branden och då klöktes han bara av det, för lite smak.

Han får nästan bara plockmat. Matar hellre hundarna än sig själv (så de får inte vara i rummet när vi äter).
Han äter av i princip allt men väldigt lite. Burkmat har han ratat hela tiden :p Köper ibland och testar ändå.

@lil-sis
Hur reagerar han om du purear maten och matar.
Om han accepterar det så skulle jag gett ett sånt mål varje dag och blandat i smör (eller 1 msk olja)
Plockmat i all ära men har man inte ett matglatt barn så har dem svårt att äta tillräckligt.
Mina barn har också bara velat amma...:meh: Man får vägra och erbjuda något annat så ger det med sig tillslut.

Visa bifogad fil 11297

Han får nästan bara plockmat. Matar hellre hundarna än sig själv (så de får inte vara i rummet när vi äter).
Han äter av i princip allt men väldigt lite. Burkmat har han ratat hela tiden :p Köper ibland och testar ändå.

Säger som @Imnir prova puréa maten. Jag får göra det med O och sen i med olja. Den mjölkfria grädden har så låg fetthalt. Så svårt att få upp fettinnehållet. Sen ger jag plockmat som mellanmål typ.

@lil-sis
Hur reagerar han om du purear maten och matar.
Om han accepterar det så skulle jag gett ett sånt mål varje dag och blandat i smör (eller 1 msk olja)
Plockmat i all ära men har man inte ett matglatt barn så har dem svårt att äta tillräckligt.
Mina barn har också bara velat amma...:meh: Man får vägra och erbjuda något annat så ger det med sig tillslut.

Hjälper inte. Dvs han äter några teskedar och sedan är det stopp.

Det ger sig väl förr eller senare.

Kommer till simskolan en kvartbinnan för att stora ska hinna göra sig iordning osv. Vi går ut och sätter oss och väntar och efter ett tag tycker jag det är konstigt att hennes grupp inte ropas upp. Går och frågar pch får svaret att -nämen hennes grupp börjar först 17.30!
:banghead: Så här sitter vi alldeles för tidiga med en bebis som inte slls tycker det är särskilt spännande att bara glo :meh: Tur pappan kommer för att lösa av mig så jag kan åka hem med bebis :cautious:

Undrar om det är en tidig 40-årskris (snart bara tre år kvar) när jag funderar på skolbänken...?

Nu börjar lilla troll gå om hon får hålla i fingrarna på någon.
Hennes humör är inte att leka med när ingen gör hon önskar. Jädrar så arg hon blir men det är väl positivt med mycket vilja och starka åsikter...eller? :angel:

Undrar om det är en tidig 40-årskris (snart bara tre år kvar) när jag funderar på skolbänken...?

Hennes humör är inte att leka med när ingen gör hon önskar. Jädrar så arg hon blir men det är väl positivt med mycket vilja och starka åsikter...eller? :angel:

Aldrig för sent att börja plugga! Du har ju troligen många år kvar till pension och då ska man ju jobba med något man trivs med!

Aldrig för sent att börja plugga! Du har ju troligen många år kvar till pension och då ska man ju jobba med något man trivs med!

Det gör jag redan. ;). Jag kan däremot inte jobba med det över hela landet då det är lite speciellt.
Skulle livet göra en större förändring så har jag däremot dåligt med alternativ för vad jag vill göra som inte kräver en utbildning... Jag har fått ett större behov av trygghet och alternativ b (eventuellt ett c också) när familjesituationen har förändrats.

Jag fyllde tydligen 37 häromveckan och börjar treårig utbildning nästa höst :eek:

Jag är så trött... Jag sover hyfsat på natten, fröken vaknar bara några enstaka gånger och somnar direkt när man lägger henne ner med napp eller flaska, men jag är så sjukt trött på dagarna så jag vet inte var jag ska ta vägen. Hundarna skulle behöva aktiveras, huset skulle behöva en ordentlig städning, barnen roas och jag vill bara ligga i soffan framför tvn och käka choklad :meh:

Jag är så trött... Jag sover hyfsat på natten, fröken vaknar bara några enstaka gånger och somnar direkt när man lägger henne ner med napp eller flaska, men jag är så sjukt trött på dagarna så jag vet inte var jag ska ta vägen. Hundarna skulle behöva aktiveras, huset skulle behöva en ordentlig städning, barnen roas och jag vill bara ligga i soffan framför tvn och käka choklad :meh:

Usch lider med dig!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 436
Senast: monster1
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 875
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
730
Senast: Elo
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 769
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar