Men lille dåEfter lite påtryckningar från SSK och att läkaren ringde och pratade med barnakuten så fick vi faktiskt med oss medicin hem. Nu hoppas vi att vi rer oss hemma.
Visa bifogad fil 11271
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men lille dåEfter lite påtryckningar från SSK och att läkaren ringde och pratade med barnakuten så fick vi faktiskt med oss medicin hem. Nu hoppas vi att vi rer oss hemma.
Visa bifogad fil 11271
Håller på att experimentera med smoothieinnehåll, helst vill han ha mina proteindrinkar men det blir ju fel.
Har alltid extra smör på potatisen, till pastan osv. Äter oftast ägg/avokado/leverpastej till frukost. Föredrar frukt och grönsaker.
Han skulle troligen behöva amma mindre för att bli mer hungrig men hemma blir han så galet upprörd när han inte får amma så det blir status quo. Jag tror det blir bättre när han börjar på förskolan, lunch med andra och ingen mamma i sikte.
Jag förstår ju stressen men jag tror ändå det är bättre att leva på bröstmjölk än gröt/välling som vissa barn gör upp i ganska "sen" ålder. Om du vill skära ner på amningen så kanske du kunde testa ett mål ersättning?
Han dricker inte ersättning/välling och liknande. Kan slurpa lite välling ur klämmis men det är rätt meningslöst. Ersättning klöks han av. Dra ner på amning (dagtid) är i så fall för att göra plats för mer mat/hunger.
Jag är egentligen inte stressad.
Han är pigg och glad och växer och går upp i vikt om än inte så mycket. Lär bli ännu mindre när han kommer på hur man går
Har han fortsatt plana vid extravägningen blir det utredning och det känns så trist om det bara är för att han är liten i maten.
Jag menade stressen från bvc. Hur funkar plockmat då?
O gillar inte gröt/välling/yoguhrt men fruktpure är mumma. Middagsmaten får inte vara smaklös utan rejält med en ganska djup smak så funkar det. En storfavorit här är dillkött. Gav honom köpe-mat i helgen eftersom vi inte riktigt hann laga mat efter branden och då klöktes han bara av det, för lite smak.
Visa bifogad fil 11297
Han får nästan bara plockmat. Matar hellre hundarna än sig själv (så de får inte vara i rummet när vi äter).
Han äter av i princip allt men väldigt lite. Burkmat har han ratat hela tiden Köper ibland och testar ändå.
@lil-sis
Hur reagerar han om du purear maten och matar.
Om han accepterar det så skulle jag gett ett sånt mål varje dag och blandat i smör (eller 1 msk olja)
Plockmat i all ära men har man inte ett matglatt barn så har dem svårt att äta tillräckligt.
Mina barn har också bara velat amma... Man får vägra och erbjuda något annat så ger det med sig tillslut.
Hjälper inte. Dvs han äter några teskedar och sedan är det stopp.
Det ger sig väl förr eller senare.
Antagligen. Vet inte många 15-åringar som ammar och det är ju billigt med
Undrar om det är en tidig 40-årskris (snart bara tre år kvar) när jag funderar på skolbänken...?
Nu börjar lilla troll gå om hon får hålla i fingrarna på någon.
Hennes humör är inte att leka med när ingen gör hon önskar. Jädrar så arg hon blir men det är väl positivt med mycket vilja och starka åsikter...eller?
Aldrig för sent att börja plugga! Du har ju troligen många år kvar till pension och då ska man ju jobba med något man trivs med!
Undrar om det är en tidig 40-årskris (snart bara tre år kvar) när jag funderar på skolbänken...?
Nu börjar lilla troll gå om hon får hålla i fingrarna på någon.
Hennes humör är inte att leka med när ingen gör hon önskar. Jädrar så arg hon blir men det är väl positivt med mycket vilja och starka åsikter...eller?
Jag är så trött... Jag sover hyfsat på natten, fröken vaknar bara några enstaka gånger och somnar direkt när man lägger henne ner med napp eller flaska, men jag är så sjukt trött på dagarna så jag vet inte var jag ska ta vägen. Hundarna skulle behöva aktiveras, huset skulle behöva en ordentlig städning, barnen roas och jag vill bara ligga i soffan framför tvn och käka choklad