Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förkyld liten korv halvsitter mot min mage och sover. Vi struntade i babysimmet idag, bättre att han blir frisk snabbt även om han är hyfsat pigg.

Har tydligen bvc-tid imorgon, trodde vi skulle träffa läkaren nu vid 12 månader. Är dags för vaccin men är väl risk för att det blir uppskjutet.

Ångesten som smyger sig på när man ska åka hemifrån i fem dagar igen, imorgon bitti :( ska snöa hela natten o jag ska vara framme 08,15 senast. Tar typ tre timmar att åka o brukar inte kunna sova när klockan ringer tidigt. Wish me luck :(

Tvärförkyld liten kille som varit superledsen inatt:( Har legat framstupa på bröstet på mej hela natten och gråtit/snörvlat och hostat:heart Snorsugen är ju världens bästa uppfinning, mängden snor är ju horribel så det är inte konstigt han är ledsen..

Idag har vi haft ettårsbesiktning på bvc och vaccin.

72cm (+2 sedan 10 månader).
8670g (+330g sedan 10 månader).

Kulorna nere ;)

Han var blyg och blev jätteledsen när läkaren skulle känna på honom. Lät sig mutas med lite såpbubblor och sockerlösning när de stack.

Behöver gå upp mer i vikt så ska vägas igen om två månader.

Jag känner mig inte särskilt orolig, han växer ju. Och är inte tunn i kroppen.

Han är lite snuvig men fick vaccin ändå, har inte feber och är inte direkt påverkad.

Pappan får ta tag i maten.

Jag tror jag får fnatt på store som "tappar" alla småsaker överallt. Lillan är där som en blixt och stoppar det i munnen.
Store försöker hålla efter ibland men i dag uttryckte han "Det är så jobbigt att vara storebror, det vore bättre med en hundvalp". (Som om att dom inte stjäl saker :D)

Jag tror jag får fnatt på store som "tappar" alla småsaker överallt. Lillan är där som en blixt och stoppar det i munnen.
Store försöker hålla efter ibland men i dag uttryckte han "Det är så jobbigt att vara storebror, det vore bättre med en hundvalp". (Som om att dom inte stjäl saker :D)

:rofl:

Idag har vi haft ettårsbesiktning på bvc och vaccin.

72cm (+2 sedan 10 månader).
8670g (+330g sedan 10 månader).

Kulorna nere ;)

Han var blyg och blev jätteledsen när läkaren skulle känna på honom. Lät sig mutas med lite såpbubblor och sockerlösning när de stack.

Behöver gå upp mer i vikt så ska vägas igen om två månader.

Jag känner mig inte särskilt orolig, han växer ju. Och är inte tunn i kroppen.

Han är lite snuvig men fick vaccin ändå, har inte feber och är inte direkt påverkad.

Pappan får ta tag i maten.

O är 71.5 och väger 8560, de sa ingenting om vikten när vi var där. Men han har alltid varit tunn. Märkligt att det kan skilja så mellan olika bvc.

Det är jobbigt men känns okey just nu ändå! Förra veckan gick rätt fort, hoppas denna vecka rullar på bra också!

Gick det bra att köra?

O är 71.5 och väger 8560, de sa ingenting om vikten när vi var där. Men han har alltid varit tunn. Märkligt att det kan skilja så mellan olika bvc.

Följer han sin kurva?

Viktors har planat ut rejält och jag tror det är ett större problem för bvc än att han inte gått upp så mycket i faktisk vikt.

Men det är en ganska mild reaktion jämfört med andra jag läst där det skickats remiss på utredning och beordrats amningsstopp osv :eek:

Gick det bra att köra?

Ja bättre än förväntat, snöade hela vägen och hade snöat hela natten så var rädd för diverse olyckor men inte en enda. Åkte dock ca 5 mils omväg för att få bättre väg och det var nog smart!

Ha fröken vägde 9490 nu vid 8 månaders kontrollen och 72 lång :rofl::D

Här går det frammåt, tänderna är en bra bit upp och hon bits och tuggar på allt som aldrig förr :meh: Sen är vi tillbaka i lite bättre sömn med bara ett eller två uppvak på natten, däremot tycker hon det är en klockren idé att ställa sig och bajsa kl 05.30, så när jag tar upp henne för att byta så ppoekar hon att då kan vi lika bra ta morgon :arghh:

Ha fröken vägde 9490 nu vid 8 månaders kontrollen och 72 lång :rofl::D

Här går det frammåt, tänderna är en bra bit upp och hon bits och tuggar på allt som aldrig förr :meh: Sen är vi tillbaka i lite bättre sömn med bara ett eller två uppvak på natten, däremot tycker hon det är en klockren idé att ställa sig och bajsa kl 05.30, så när jag tar upp henne för att byta så ppoekar hon att då kan vi lika bra ta morgon :arghh:

Folk gissar att V är runt 8-9 månader :angel:

Jag säger framtida ponnyryttare.

V blev varm och ynklig och sov nästan hela kvällen. Drack en del vatten och ammade mycket. Sedan sov han ända till 05.30 innan amning :eek:

Är lite varm och ynklig fortfarande så vi struntar i Kyrkis idag.

Följer han sin kurva?

Viktors har planat ut rejält och jag tror det är ett större problem för bvc än att han inte gått upp så mycket i faktisk vikt.

Men det är en ganska mild reaktion jämfört med andra jag läst där det skickats remiss på utredning och beordrats amningsstopp osv :eek:

Han dippar sakta. Men ja det kanske är därför de är lite oroliga för er. O äter ju som en häst så antar att han gör av med det han får i sig.

Ja bättre än förväntat, snöade hela vägen och hade snöat hela natten så var rädd för diverse olyckor men inte en enda. Åkte dock ca 5 mils omväg för att få bättre väg och det var nog smart!

Skönt att det gick bra.

Idag är vi riktigt snoriga här. Hoppas det går över snabbt, annars är vi pigga. Blir att stanna hemma från föräldragruppen. Men å andra sidan kommer saneringsfirman och inspekterar lägenheten någon gång i em så kanske lika bra att vara hemma.

Bifogade filer

Axel är också liten. Vi går på extra vägkontroller och vid 11 månader vägde han 8510 och var 71 cm lång. Hade gått upp 100 gr på en månad.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 437
Senast: monster1
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 875
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
730
Senast: Elo
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 770
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar